ارزهای دیجیتال امروزه جذابیت‌های زیادی دارند و افراد زیادی را وسوسه می‌کنند تا وارد بازار این ارزها شوند و به ترید کردن بپردازند. اما قبل از هرچیزی باید با اصول و استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال آشنا شوید تا بتوانید در این زمینه موفق عمل کنید. با دنبال کردن آموزش ترید ارز دیجیتال می‌توانید به این اهداف دسترسی پیدا کنید. وقتی می‌خواهید با ارزهای دیجیتال معامله کنید، باید بدانید که چه کاری انجام می‌دهید در غیر این صورت پول خود را از دست خواهید داد.
با مطالعه مقالات و جست‌وجو در اینترنت می‌توانید به آموزش ترید ارز دیجیتال به صورت رایگان بپردازید. همچنین می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد ترید کردن را بیاموزید.
در این مقاله ما سعی کرده‌ایم شما را با آموزش ترید ارز دیجیتال رایگان از صفر تا صد آشنا کنیم و سر فصل های مهمی از ترید ارز دیجیتال را بررسی کنیم.

ترید ارز دیجیتال چیست؟

قبل از هرچیزی بهتر است آموزش ترید ارز دیجیتال را با مفهوم ترید ارز دیجیتال شروع کنیم.

به زبان ساده ترید ارز دیجیتال به معامله یا خرید‌ و فروش انواع ارزهای دیجیتال به عنوان مثال بیت کوین اشاره دارد که به منظور کسب سود انجام می‌شود.
تریدر کسی است، که با دنبال کردن اخبار بازار و تحلیل‌های تکنیکال و پیش‌بینی رویدادهای آتی به معامله رمزارزها می‌پردازد. در بیشتر مواقع ترید ارز دیجیتال به معاملات کوتاه‌مدت اشاره دارد و با سرمایه گذاری بلندمدت فرق تفاوت دارد.
ترید ارز دیجیتال با استفاده از یک پلتفرم یا صرافی معاملاتی ارزدیجیتال می‌شود. برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال، کوین‌بیس و غیره هستند. ایده پشت معاملات ارزهای دیجیتال دستیابی به نتایج سودآور در یک دوره زمانی معین است.

چگونه نقاشی خود را ان اف تی کنم؟

گام‌های آموزش ترید ارز دیجیتال

اصول سرمایه گذاری و ترید ارزهای دیجیتال

برای آموزش ترید ارز دیجیتال ابتدا باید با اصول آن آشنا شوید.
برای تجارت ارزهای دیجیتال، فاکتورهای زیادی و مراحل خاصی لازم است که باید دنبال شوند. کارشناسان توصیه می‌کنند که قبل از سرمایه‌گذاری زمان و پول در این زمینه خاص، داشتن دانش گسترده در مورد ارزهای دیجیتال، مبادلات رمزنگاری، امنیت ارزهای دیجیتال و تمام اصطلاحات لازم در رابطه با ترید ارزهای دیجیتال ضروری است. در این بازار پرهیاهوی ارزهای دیجیتال، داشتن استراتژی‌های مناسب برای تصمیم‌گیری معاملاتی درست و آگاهی از خطراتی که در هر نقطه ممکن است رخ دهد، بسیار مهم است.

آموزش ترید ارز دیجیتال

تعیین استانداردها

اصل شماره یک در سرمایه گذاری، تعیین استانداردها و مرزهای روشن است. از این مرزها می‌توان برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر، استفاده کرد.
قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال تصمیم بگیرید که آیا ارز دیجیتالی مانند بیت‌کوین یا اتریوم استاندارد سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر.
باید یاد بگیرید که چگونه ارز دیجیتال را ترید کنید.
درک رمزارزها چندان سخت نیست. در مورد کریپتوها، باید تیم، ماموریت، تاریخچه و اصول آن را بشناسید. همچنین باید سابقه آن را بدانید.
در حالی که بازار ارزهای دیجیتال نسبتاً جدید است، تنها حدود 10 سال از عمر آن می گذرد، و کاملاً پیچیده است، درک اصول اولیه آسان است.

درک معامله عرضه و تقاضا

فاکتور حیاتی بعدی در آموزش ترید ارز دیجیتال، درک معادله عرضه و تقاضا است.
قیمت یک ارز دیجیتال بر اساس عرضه و تقاضا است. بنابراین، اگر قیمتی را در بازار می‌بینید، قیمتی است که اکثریت مردم حاضر به پرداخت آن هستند.
به عنوان مثال، هنگامی که افراد بیشتری سفارش خاصی را خریداری می‌کنند، قیمت به طور کلی بالا می‌رود. در مقابل، زمانی که مردم بیشتر از خرید می‌فروشند، قیمت کاهش می‌یابد.

آموزش ترید ارز دیجیتال

انتخاب ارز دیجیتال برای ترید کردن

سومین عامل اساسی که برای ترید ارز دیجیتال باید در نظر گرفت این است که تصمیم بگیرید در کدام ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید.
قبل از ترید ارز دیجیتال، باید اصول نحوه عملکرد یک ارز دیجیتال یا عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) را بدانید که شامل تاریخچه آن و کاربردهایی است که به بازار می‌آورد.
ارزهای دیجیتالی که کاربرد واقعی دارند و مشکلات را حل می‌کنند، شانس موفقیت بیشتری نسبت به ارزهایی دارند که ICO هستند.
گاهی اوقات بهتر است 0.02 بیت کوین داشته باشید تا 1000 آلت کوین که آینده‌ای ندارند و فقط نوعی کوین کلاهبرداری هستند که بر اساس تبلیغات ساخته شده‌اند.

استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال

آموزش ترید ارز دیجیتال

چهار استراتژی ترید ارز دیجیتال اسکالپینگ، معاملات روزانه، معاملات نوسانی و معاملات موقعیتی هستند.

اسکالپینگ

اسکالپینگ کوتاه‌مدت‌ترین استراتژی معاملاتی است که توسط بسیاری از کارشناسان برای کسب سود فوری دنبال می‌شود. در این نوع معاملات، افراد کوین‌ها را برای چند دقیقه یا چند ثانیه نگه می‌دارند. با این حال، سود به اندازه سایر استراتژی‌های معاملاتی نیست. هدف از اسکالپینگ دستیابی به سودهای کوچکی است که در طول روز انباشته می شود. زمان بهینه برای اجرای معامله زمانی است که بازار فوق العاده شلوغ است.

معاملات روزانه

این نوع معاملات ارز دیجیتال شامل نگهداری دارایی‌ها برای یک روز است. در این نوع معامله‌گران در همان روز وارد موقعیت شده و از آن خارج می‌شوند. برای این نوع معاملات، باید تحلیل تکنیکال پایه را با استفاده از شاخص‌های فنی در نظر بگیرید که می‌تواند به شما در تعیین شرایط فعلی بازار و شناسایی روندها کمک کند. اجرای این نوع معاملات نیز سود اندکی را به همراه دارد. با این حال، شما را از نوسانات یک شبه بازار دور نگه می‌دارد.

معادلات نوسانی

در استراتژی معاملاتی نوسانی یا Swing، افراد این موقعیت را برای چند روز یا چند هفته حفظ می‌کنند. این نوع معاملات از روندهای کوتاه‌مدت تا میان‌مدت پیروی می‌کند که معمولاً بین 1 تا 30 روز متغیر است. افرادی که به صورت روزانه فعال نیستند و وقت خود را به شغل خود اختصاص می‌دهند می‌توانند این نوع استراتژی معاملاتی را اجرا کنند. در اینجا، لازم نیست نگران فراز و نشیب‌های روزانه باشید، زیرا با استفاده از معاملات نوسانی، ارز دیجیتال را فقط برای یک روز نگه ندارید. با این حال، همگام شدن با روند و بررسی تجزیه و تحلیل روزانه به شما کمک می کند تا سود بهینه را به دست آورید.

معاملات موقعیت

در این نوع استراتژی معاملاتی، باید بر روی تغییرات بلندمدت قیمت تمرکز کنید. به منظور کسب حداکثر سود، تغییرات عمده قیمت توسط کارشناسان معامله در نظر گرفته می‌شود. معاملات موقعیتی به عنوان معاملات روند نیز شناخته می‌شود، زیرا معامله‌گران تمایل دارند موقعیت را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ کنند. همچنین، تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمت هفتگی و ماهانه می‌تواند برای ارزیابی روند بازار مفید باشد. در حین اجرای این نوع استراتژی معاملاتی، تریدرها نگران نوسانات جزئی قیمت نیستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *