در هر صورت، اشتباهات رایجی در ترید ارز دیجیتال وجود دارد که هم معامله‌گران مبتدی و هم معامله‌گران باتجربه مستعد آن هستند. اگر معامله‌گران مراقب نباشند، می‌توانند در نهایت به ضرری چند هزار دلاری در ارز دیجیتال برسند.

در این مقاله تعدادی از اشتباهات رایج در ترید ارز دیجیتال را بررسی کرده‌ایم.

رایج‌ترین اشتباهات ترید ارز دیجیتال

 1. ساختن یک سبد بزرگ زودهنگام

در هر نوع سرمایه‌گذاری یا تجارت، می‌توان با اطمینان گفت که کار با یک سبد کوچک بهترین راه است.

جالب است بدانید که 20 مرد و زن ثروتمند در آمریکا امروز عمدتاً به لطف یک سهام واحد ثروت خود را به دست آوردند. این موضوع به خوبی در دنیای ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند. قدم برداشتن صحیح این است که با مقادیر کمی یک یا دو بیت کوین شروع کنید.

اشتباهات در ترید ارز دیجیتال

این کار به نظر می‌رسد آسان‌تر از آن است که  مقدار سرسام‌آور ارزهای مختلف را خرید و معامله کرد. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که راه مناسب برای سرمایه‌گذاری شروع با بیت کوین است و به آرامی به سایر ارزهای رمزپایه منشعب می‌شود. اما باید به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید.

2. سرمایه‌گذاری مبالغی که می‌تواند بر فعالیت‌های روزانه شما تأثیر بگذارد.

هنگام معامله بیت کوین، باید ضررهای خود را تا حد بسیار کمی به حداقل برسانید.

اگر قصد دارید به یک معامله‌گر حرفه‌ای و ثابت تبدیل شوید، به حداقل رساندن ضرر بسیار مهم است زیرا شما همیشه برای معاملات جدید به سرمایه خود نیاز خواهید داشت. همچنین مهم است که مطمئن شوید فقط از سرمایه‌ای برای چیزهای ضروری در زندگی روزمره خود نیاز ندارید، استفاده می‌کنید. سرمایه تجاری باید فقط پولی باشد که می‌توانید آن را از دست بدهید. شروع با یک سرمایه‌گذاری کوچک و سپس سپرده‌گذاری بیشتر اگر پول بیشتری دارید، یک استراتژی سالم خواهد بود.

3. افتادن در تله هایی که برای کلاهبرداری از شما آماده شده است.

اشتباهات ترید ارز دیجیتال

فضای کریپتوکارنسی پر از فرصت‌های مختلف است، اگرچه همه چیز آن طور که به نظر می‌رسد نیست.

برای معامله‌گران تازه‌کار بسیار آسان است که قربانی کلاهبرداری شوند. کوین های جدید با سرعت بسیار بالایی معرفی می‌شوند و تشخیص بین آلت کوین های قانونی و غیرقانونی بسیار دشوار است. دور ماندن از هر کوین جدیدی تا زمانی که به درستی خود را در بازار نشان دهد بسیار آسان است. اما در عین حال، سرمایه‌گذاران می‌خواهند کوین های بالقوه قدرتمند را تا حد امکان ارزان بخرند. ورود در مرحله بعدی شانس کسب سود بزرگ در طول مسیر را کاهش می‌دهد. تعادل بسیار خوبی بین خرید ارزان بیت کوین و سرمایه‌گذاری در یک کلاهبرداری در زمان نامناسب وجود دارد. اکثر معامله‌گران تازه کار گزینه دوم را قبل از اینکه اولین سود عمده خود را کسب کنند، تجربه می‌کنند.

 4. انتخاب صرافی‌ها و یا خدمات مبادله غیرقابل اعتماد 

برخی از صرافی‌ها در بازار ارز دیجیتال وجود دارند که می‌توان در تجارت کریپتو به آنها اعتماد کرد، در حالی که برخی دیگر مبهم به نظر می‌رسند. تشخیص گزینه‌های قابل اعتماد لزوماً آسان نیست، بنابراین بهتر است همیشه قبل از اعتماد به یک شرکت ناشناس با پول خود تحقیق کنید.

استفاده از یک صرافی غیرقابل اعتماد می‌تواند منجر به عدم رعایت برداشت‌ها یا غیرقابل دسترس شدن بازارها در زمان نامناسب شود.

در مورد سرویس‌های مبادله نیز  برخی از آنها ممکن است از الگوریتم‌های پیچیده‌ای استفاده کنند تا پول بیشتری از شما دریافت کنند.

 5. اجازه دادن به عوامل احساسی که مانع تصمیم‌گیری شما شوند.

اجازه دادن به احساسات شما در مسیر تصمیم‌گیری شما یک اشتباه بزرگ است. یکی از قوی‌ترین احساساتی که می‌تواند وارد بازی شود، حرص و آز است. ممکن است طی چند ساعت شاهد افزایش 30 درصدی سکه باشید. سپس بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، زیرا سریع به خرید یک ماشین کاملاً جدید یا ترک شغل فکر می‌کنید. بهترین قدم این است که تحقیقات زیادی روی بیت کوین ها انجام دهید و وقتی همه چیز خوب به نظر می‌رسد، سرمایه‌گذاری کنید.

کلام آخر

اشتباهات بسیار بیشتری در ترید ارز دیجیتال وجود دارد که می‌توانید هنگام معامله با ارزهای دیجیتال (مثل بیت کوین) مرتکب شوید، که ما به پنج مورد از رایج‌ترین آنها اشاره کردیم.

اما مهم‌ترین نکته در جلوگیری از اشتباهات در ترید ارز دیجیتال(به طور مثال بیت کوین) این است که همیشه تحقیقات خود را انجام دهید و احساسات خود را کنترل نمایید.

اگر از معامله‌گران بازارهای مالی به خصوص بازار ارز دیجیتال هستید اشتباهات رایج در ترید ارز دیجیتال را همواره شناسایی و بررسی کنید و از تکرار آنها اجتناب کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *