کیف پول مکانی است که می توانید رمز ارز خود را در آن به طور ایمن نگهداری کنید. انواع مختلفی از کیف پول های رمز ارز وجود دارد ، اما محبوب ترین آنها کیف های دارای میزبان ، کیف های غیر حضوری و کیف های سخت افزاری هستند.اینکه کدام یک برای شما مناسب است بستگی به این دارد که می خواهید با رمز ارز خود چه کاری انجام دهید و چه نوع شبکه ایمنی مناسب شماست.

کیف های دارای میزبان

محبوب ترین و آسانترین روش برای راه اندازی کیف پول ،یک کیف پول میزبانی شده است. هنگام خرید رمز ارز با استفاده از برنامه ای مانند Coinbase ، رمز ارز شما به طور خودکار در یک کیف پول میزبان نگهداری می شود. به این دلیل میزبان نامیده می شود که شخص ثالثی رمز ارز شما را برای شما نگهداری می کند، مانند یک بانک که سرمایه ی شما را در حساب جاری یا پس انداز ذخیره می کند. افرادی که “کلید کیف پول دیجیتال خود را فراموش می کنند” یا “کیف پول USB خود را گم می کنند” با داشتن کیف پول میزبانی شده دیگر نگران هیچ کدام از این موارد نیستند.

مزیت اصلی نگهداری رمز ارز در کیف پول میزبانی شده این است که اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید ، سرمایه ی خود را از دست نخواهید داد. نقطه ضعف کیف پول میزبانی شده این است که نمی توانید به همه امکاناتی که رمز ارز ارائه می دهد دسترسی پیدا کنید. با این حال ، ممکن است با به روز رسانی کیف پول های میزبان درطول زمان برای پشتیبانی از ویژگی های بیشتر ، این مشکلات مرتفع شوند.

نحوه راه اندازی کیف پول میزبانی شده:

پلتفرمی را انتخاب کنید که به آن اعتماد دارید. ملاحظات اصلی شما باید امنیت ، سهولت استفاده و رعایت مقررات دولتی و مالی باشد.

حساب کاربری برای خود بسازید. اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و یک رمز عبور امن انتخاب کنید. همچنین توصیه می شود برای تأمین امنیت بیشتر از احراز هویت 2 مرحله ای استفاده کنید. اکثر سیستم ها و صرافی های رمز ارز به شما این امکان را می دهند رمز ارز ها را با استفاده از حساب بانکی یا کارت اعتباری خریداری کنید. اگر از قبل رمز ارز دارید ، می توانید آن را برای نگهداری ایمن به کیف پول میزبانی شده جدید خود منتقل کنید.

مطالب بیشتر : آموزش ترید

کیف پول های غیر حضوری

یک کیف پول غیر حضوری ، مانند Coinbase Wallet یا MetaMask ، کنترل کامل رمز ارز هایتان را در اختیار شما قرار می دهد. کیف پولهای غیر حضوری برای ایمن نگه داشتن رمزنگاری شما به شخص ثالث-یا “ناظر” متکی نیستند. در حالی که آنها نرم افزار لازم برای ذخیره رمزنگاری شما را ارائه می دهند ، مسئولیت به خاطر سپردن و حفاظت از رمز عبور کاملاً بر عهده شما است. اگر رمز عبور خود را گم کرده یا فراموش کرده اید (که اغلب به عنوان “کلید خصوصی” یا ” عبارت بازیابی” نامیده می شود ) راهی برای دسترسی به رمز ارز های شما وجود ندارد. و اگر شخص دیگری کلید خصوصی شما را پیدا کند ، به سرمایه های شما دسترسی کامل خواهد داشت.

چرا کیف پول غیر حضوری داریم؟ در پاسخ باید گفت که علاوه بر کنترل کامل امنیت رمز ارز خود ، می توانید به فعالیتهای پیشرفته تری مانند سرمایه گذاری در سهام ارز های دیجیتال ، دریافت و پرداخت وام و غیره نیز دسترسی داشته باشید. اما اگر تنها کاری که می خواهید انجام دهید خرید ، فروش ، ارسال و دریافت رمز ارز می باشد ، کیف پول میزبانی شده ساده ترین راه است.

 

کیف پول های سخت افزاری

از انواع دیگر کیف پول ،کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی است ، به اندازه یک درایو در ابعاد یک انگشت دست ، که کلیدهای خصوصی حساب رمز ارز شما را بصورت آفلاین ذخیره می کند. اکثر مردم از کیف پول های سخت افزاری به دلیل افزایش پیچیدگی و هزینه زیاد آن استفاده نمی کنند ، اما مزایایی دارند – به عنوان مثال حتی اگر رایانه شما هک شده باشد ،کیف پول سخت افزاری می توانند رمز ارز شما را امن نگه دارد. با این حال ، این امنیت پیشرفته و استفاده از آن در مقایسه با کیف پول نرم افزاری تفاوت قیمتی زیادی دارد و خرید آن می تواند تا 100 دلار  هم هزینه داشته باشد.

 

همانطور که روش های زیادی برای ذخیره پول نقد وجود دارد (در یک حساب بانکی ، یک صندوق امانات ، بالشت یا زیر تخت) روش های زیادی برای ذخیره رمز ارز وجود دارد. شما می توانید با یک کیف پول میزبانی شده ساده کار کنید یا کنترل کامل رمزنگاری خود را با یک کیف پول غیر حضوری داشته باشید و حتی اقدامات احتیاطی بیشتری را با یک کیف پول سخت افزاری پیشبینی کنید ، یا حتی انواع مختلفی از کیف پول داشته باشید، در هر صورت قدرت انتخاب با قدرت هزینه کرد شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *