سندباکس (Sandbox ) یک پلتفرم بازی مبتنی بر بلاک چین است، که دارای یک دنیای مجازی است. در دنیای مجازی سندباکس بازیکنان می‌ توانند تجربیات خود را بسازند، مالک باشند و کسب درآمد کنند. دارایی های ایجاد شده بازیکنان در نهایت به ان اف تی ها در سندباکس تبدیل می شوند.

در این مقاله قصد داریم با پلتفرم بازی سندباکس و کارکرد ان اف تی ها در سندباکس بپردازیم.

پلتفرم بازی سندباکس چیست؟

به طور خلاصه سندباکس نوعی بازی برای کسب درآمد است که از بلاک چین، دیفای و ان اف تی در یک متاورس سه بعدی استفاده می کند.

پلتفرم بازی سندباکس روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌ شود. این پلتفرم شامل یک متاورس است که در آن بازیکنان می‌ توانند آزادانه دنیای مجازی خود را بسازند و از خلاقیت و تخیل خود برای سفارشی کردن آن‌ ها بهره بگیرند. بازیکنان می توانند دارایی های دیجیتال خود را بسازند و با استفاده از ابزارهای طراحی رایگان مانند VoxEdit و Game Maker آن ها را سفارشی کنند.

اکو رویال با مدیریت دکتر عباس نوروزی در زمینه آموزش ترید آماده ی ارائه خدمات به شما عزیزان است.

سندباکس به کاربران اجازه می‌ دهد تا هم بازیکن و هم خالق باشند. بازیکنان می توانند دارایی‌ های درون بازی را که به ان اف تی های در سندباکس تبدیل شده اند را در بازارهای ثانویه بفروشند و معامله کنند.از این طریق بازیکنان از تجربیات  خود در بازی کسب درآمد می کنند.

توکن Sand، برای ساده‌ سازی تراکنش‌ ها در پلتفرم سندباکس ایجاد شد و توکن بومی این شبکه است.

توکن Sand چیست؟

Sand، توکن بومی سندباکس است و در سراسر اکوسیستم سندباکس به عنوان پایه‌ برای انواع تعاملات و تراکنش‌ ها در بازی استفاده می‌ شود.

اقتصاد سندباکس بر اساس SAND است. برای ورود به بازی، مبادله آیتم‌ ها با سایر بازیکنان و غیره به این توکن نیاز خواهید داشت.

ارزدیجیتال سندباکس(Sand) را می‌ توان با انجام بازی‌ ها و شرکت در مسابقات و یا با خرید از صرافی‌ های ارز، به دست آورد.

دلیل محبوبیت بازی های سندباکس

برخلاف بازی های سنتی، سندباکس به شما اجازه می‌ دهد تا مالک تمامی چیزهایی باشید که در بازی ایجاد می کنید. پس می توانید  از خلاقیت خود را برای ساختن و تعامل با عناصر درون بازی استفاده کنید.

جالب اینجاست که تیم سازنده این پروژه قبلاً نسخه غیر بلاکچینی بازی ( با عنوان “The Sandbox”) را در سال 2012 راه اندازی کرد که بیش از 40 میلیون بار دانلود شد. اما بازی های بلاک چینی و کسب درآمد از آن ها امروزه طرفداران بیشتری دارد.

پس از تغییر نام فیس بوک به متا نیز مفهوم متاورس ها و بازی در آن ها محبوبیت زیادی پیدا کرد. زیرا متاورس نحوه تعامل محازی افراد با یکدیگر را تغییر داد و بر تعریف ما از مالکیت دارایی های دیجیتال درون بازی تأثیر گذاشت.

در نتیجه سندباکس یکی از داغ‌ ترین پروژه‌ های مبتنی بر بلاک‌ چین است که در کانون توجه ها قرار گرفته است.

نقش ان اف تی ها در سندباکس

آیتم های بازی سندباکس همگی بر اساس ان اف تی هستند. برای دستیابی به اهداف گفته شده در پلتفرم بازی سندباکس ، دارایی های درون بازی به طور خودکار به ان اف تی (NFT) یا توکن‌ های غیرقابل تعویض تبدیل می‌ شوند. ان اف تی ها دارایی‌ های دیجیتالی منحصر به‌ فرد، کمیاب و غیر قابل جایگزینی در بلاک چین هستند. ان اف تی در سند باکس به کاربران اجازه می‌ دهند به راحتی صحت و مالکیت خود را تأیید کنند.

با یک مثال ساده نقش ان اف تی ها در سندباکس را بیان می کنیم.

به عنوان مثال، شما می توانید یک اسب منحصر به فرد را طراحی و ایجاد کنید و آن را در دنیای مجازی خود قرار دهید. همچنین می‌ توانید رفتارها و آمارهای از پیش تعریف‌شده‌ ای را برای اسب خود در سندباکس تنظیم کنید (مثلاً سرعت دویدن آن).

از آنجایی که اسب شما در اکوسیستم سندباکس به عنوان یک ان اف تی زندگی می کند، می توانید نادر بودن و ردیف آن را مشخص کنید و در ازای توکن بومی Sand آن را به دیگران بفروشید.

علاوه بر این، اگر بازیکنان دیگر با آن مشکلی نداشته باشند، می‌ توانید اسب خود را حرکت دهید و از آن در سایر جهان‌ های مجازی متصل به هم در سندباکس استفاده کنید.

شما می‌ توانید تمام کارهای بالا را با سایر دارایی‌ های درون بازی انجام دهید و ان اف تی های بیشتری در سندباکس ایجاد کنید. به عنوان مثال، اسب‌ های بیشتری بسازید، یک اصطبل و همچنین یک مزرعه برای آن ها بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *