برای درک اینکه ایاس چگونه کار می کند، ابتدا باید معنی خود ایاس را بدانیم . ایاس در واقع یک بستر بلاکچین با ظرفیت غیر تجاری می باشد. که برای به کار گیری برنامه های غیر متمرکز، با قدرت مقیاس پذیری بالا در جهت سرویس دهی هم زمان به میلیون ها کاربر طراحی شده است. این رمز ارز دیجیتال از جمله دستاورد های دنیل لاریمر می باشد که بیشتر در بستر بیت شیرز شناخته شده است. لاریمر اولین بار در کنفرانس سال 2017 ایجاد این ارز دیجیتال را اعلام کرد. در آن سال عرضه اولیه ایاس شروع به کار کرد.

ارکان ساخت ارز دیجیتال ایاس

ارکان ساخت ارز دیجیتال ایاس

تمرکز ایاس بر روی حل مشکلات فناوری بلاکچین می باشد. برای رسیدن به این هدف،باید مجموعه ای از رکن های اساسی را ارائه دهد:

بازیابی در برابر خطاها:  این پلتفرم باید به اندازه ای قوی باشد تا بتواند اشتباهات گریز ناپذیر پیدا کرده و آن را اصلاح کند.

استفاده رایگان: این پلتفرم برای گسترش این فناوری باید انعطاف پذیری را همراه با خدمات رایگان به کاربران ارائه دهد.

 عملکرد موازی: چنین برنامه های بزرگ مقیاسی باید کاری را بین چند پردازنده و رایانه تقسیم کنند.

عملکرد متوالی: این پلتفرم باید بتواند برای برنامه هایی که نمی توان آنها را با الگوریتم های موازی پیاده سازی کرد، با عملکرد متوالی پشتیبانی کند.

ایاس چگونه کار می کند؟ EOS چیست؟

ایاس چگونه کار می کند؟ EOS چیست؟

ایاس به عنوان یک بستر بلاکچین به منظور قدرت مقیاس پذیری عمودی و افقی برنامه های غیر متمرکز طراحی شده است. ایاس به وسلیه ی سیستم عامل سازه ای که برنامه ها روی آن ایجاد می شوند ،طراحی شده است. به همین دلیل بسیار شبیه اتریوم می باشد که هر دو برای توسعه برنامه های توزیع شده طراحی شده اند ، اما دلایل خاصی وجود دارد که کاربران ایاس را از اتریوم برتر می داند:

برای آموزش ترید و مباحث مربوط به ارز دیجیتال با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

از مزیت های مهم این رمز ارز در اختیار داشتن پروتکل اجماع است که برای دستیابی به توان مقیاس پذیری بالا طراحی شده است، یعنی DPOS . به این ترتیب همه کسانی که توکن های ایاس را در اختیار دارند، با توجه به سیستم رای گیری و تائید می توانند بلاک انتخاب کنند. یعنی هر کاربر با توجه به تعداد رای که جمع می کند می تواند بلاک تولید کند. همچنین تولید رمز ارز آزاد است.

آینده ایاس

آینده ایاس

ایاس با داشتن قابلیت استفاده از قرارداد های هوشمند مثل اتریوم، می تواند برنامه ها و سرویس های توزیع را به کار گیرد. ویژگی مهم این قابلیت این است که شما برای قرارداد های هوشمند از ماشین مجازی استفاده نمی کنید. به جای آن از برنامه نویسی ++API C / C استفاده می شود. به همین دلیل برنامه های هوشمند همگی بسیار سریع و انعطاف پذیر و از امنیت بالایی برخوردار می باشند.

معمار مقیاس‌پذیری EOS

الگوریتم DPoS – معمار مقیاس‌پذیری EOS

به دلیل استفاده از الگوریتم اجماع در ایاس، مقیاس پذیری بالایی دارد. این الگوریتم همان همان DPOS است که در واقع این الگوریتم بهبود یافته POS می باشد. این سیستم اعتقاد دارد که کاربرانی که توکن ایاس دارند، می توانند سازندگان بلاک را به روش سیستم تائید، انتخاب کنند.درست جایی که کاربران می توانند در شبکه با توجه به تعداد رای های دریافتی بلاک ایجاد کنند.

این طرح قدرت مقیاس پذیری بالایی در بلاکچین اجرایی فراهم می کند و همچنین باعث از بین رفتن استخراج و تامین امنیت بالای شبکه می شود. این شبکه هر روزه بیش از 80 میلیون تراکنش را انجام می دهد .

سیستم های معامله

پروتکل اجماع DPOS ، باعث یک سیستم تراکنش بسیار کارآمد در ایاس شده است که معاملات با ضریب اطمینان نزدیک به 100 در کسری از ثانیه بعد از صدور تایید می شود. ایاس الگوریتم دیگری را نیز به نام aBFT اجرا می کند. این پروتکل به دنبال دستیابی به برگشت ناپذیری سریع معاملات است.

مزایای ایاس

مزایای ایاس

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم به دلیل استفاده از DPOS این رمز ارز، مقیاس پذیری بالایی دارد. از آنجا که هدف پذیرش فناوری بلاکچین به صورت گسترده، شرط بندی درDAPPS است، این امکان را پیدا می کند تا رقبایی مانند اتریوم را شکست دهد.

این تیم یک تیم توسعه با اهداف روشن است که باعث راحتی و آرامش مدیریت برنامه ها شده است.

معایب ایاس

از مشکلاتی که ایاس دارد این است که تراکنش ها را به صورت ناشناس حفظ نمی کند .زیرا استفاده از حساب کاربری ،شناسایی هویت افرادی را که از این بلاکچین استفاده می کنند راحت کرده است.

ارتباط شرکت های خصوصی با توسعه ایاس از جمله معایب آن به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *