بازار گاوی و خرسی چیست؟ در بین افرادی که با بازار های سرمایه گذاری در ارتباط هستند ، اصطلاح بازار گاوی و خرسی بسیار رایج است .اما منظور از این دو اصطلاح چیست؟ اگر بخواهیم در یک تعریف ساده بازار گاوی را مطرح کنیم، به این معنی است که هرگاه بازار روندی صعودی داشته باشد و قیمت ارز ها افزایش یابد می گویند بازار گاوی است و در صورتی که بازار روندی نزولی داشته باشد و قیمت ارز ها کاهش یابد ،می گویند بازار خرسی است.

متاسفانه در خصوص وارد شدن این دو اصطلاح به بازار های سرمایه ، مدارک دقیقی از آن وجود ندارد، اما برخی از تصورات و نظریه ها دلیل هایی را بیان میکنند که علت وارد شدن این دو اصطلاح به بازار های سرمایه را توجیح می کند .

بازار گاوی و خرسی چیست؟

اگر دقت کرده باشید در مسابقات گاو بازی ،گاو ها به نشانه ی آمادگی برای مبارزه شاخ هایشان را بالا می گیرند و حمله می کنند ،این حرکت را نمادی برای صعودی بودن بازار در نظر گرفته اند .

ولی در مقابل خرس ها هنگام حمله و دفاع از خود،سر و دست هایش رو به سمت پایین می گیرد که این همان نشانه ی نزولی بودن بازار است.

نظریه ی دیگری که برای بازار گاوی و خرسی وجود دارد این است که در گذشته فروشندگان پوست خرس ، قیمت فروش را از چند هفته قبل مشخص می کردند، زیرا مطمئن بودند ارزش پوست خرس بعد ها کاهش می یابد .

برای آموزش ترید و همچنین آموزش مطالبی که به شما کمک کند تا بتوانید با امنیت بالاتری به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید با ما همراه باشید.

 ویژگی بازار خرسی و بازار گاوی

 ویژگی بازار خرسی و بازار گاوی

در زمان هایی که بازار گاوی است ، تقاضا حجم زیادی پیدا می کند و سرمایه داران را به خرید و سرمایه گذاری سوق می دهد .در این مواقع تعداد فروشنده های پلتفرم معاملاتی کاهش می یابد .و نرخ خرید و فروش تغییر زیادی می کند .اما دربازار های خرسی حجم کم تقاضا باعث می شود که کاربران فروشنده باشند و از سرمایه گذاری منصرف شوند.این روند باعث می شود که درخواست فروش بالاتر رفته در مقابل خریدار کمتر شود.

با توجه به پیچیدگی که بازار های خرسی و گاوی دارند ، اشتباهی که امکان دارد صورت بگیرد این است که به دلیل هیجانات کاربران تازه کار در هنگام افزایش نرخ یا کاهش آن ،حجم خرید و فروش تغییرمی کندو افراد به اشتباه آن را با‌زار خر‌سی و گاو‌ی تعریف کنند.

با توجه به ورود مکرر تریدر ها به بازار های رمز ارز ،پیدا کردن رمز ارز های با ظرفیت رشد بالا،احتمال خرسی شدن بازار بیت کوین را افزایش می دهد.

امکان از دست رفتن سرمایه در بازار های خرسی، بسیاری از کاربران تازه کار را دلسرد می کند. زیرا روند نزولی رمز ارز پیشبینی دقیقی ندارد و این مشکل بسیار مهمی در این بازار سرمایه برای کاربران مبتدی است.

تاثیر بازار گاوی و خرسی در سرمایه‌گذاری رمز ارز های دیجیتال

تاثیر بازار گاوی و خرسی در سرمایه‌گذاری رمز ارز های دیجیتال

نکته ی مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که،در صورتی می توان گفت یک بازار گاوی یا خرسی است که حداقل به مدت 4 ماه و بیشتر شرایط ثابتی را طی کرده باشد. به طور مثال یک رمز ارزی مثل بیت کوین را اگر در نظر بگیریم اگر در 4 ماه اخیر روندی صعودی داشته باشد هرچند که در مقاطعی شاهد ریزش های کم آن باشیم اما روند کلی مثبت بوده باشد میتوانیم نتیجه بگیریم که بازار بیت کوین گاوی است. حال اگر این زمان بررسی رمز ارز ها بیشتر باشد  می توان به  نتیجه ای دقیق دست یافت.

پیش بینی کردن بازار های خرسی و گاوی

پیش بینی کردن بازار های خرسی و گاوی

با توجه به پیچیدگی که در مورد بازار های گاوی و خرسی وجود دارد ،پیش بینی این دو بازار به مسائل زیادی وابسته می شود.

شما با بررسی پیشینه یک رمز ارز نمی توانید بگویید بازار این رمز ارز خرسی است یا گاوی.البته با توجه به نرم افزار های تحلیلی که به کمک ما آمده اند می توان تا حدودی روند بازار را برای مدت کوتاهی تحلیل کرد .

اما می توان دو عامل را در روند بازر های سرمایه تاثیر گذار دانست :

1-تاثیرات سیاسی و اجتماعی که به دلیل یکسان نبودن سیاست های جامعه با شرایط اجتماعی است .

2- رفتارکاربران در بازار که باعث می شود به دلیل هیجانات زیاد ناشی از ریسک ناپذیر بودن مبتدیان است ،حجم معاملات در بازار تغییر کند البته این رفتار را نمی توان به طور قطع دلیل تبدیل بازار گاوی به خرسی دانست،اما قطعا در این روند بسیار تاثیر گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *