دنیای بلاک چین بازی کریپتو کیتیز را ایجاد کرده است که در آن افراد می توانند گربه های مجازی را خریداری کنند، پرورش دهند و تجارت کنند.  اما بازی کریپتو کیتیز چیست و چگونه کار می کند؟

معرفی بازی کریپتو کیتیز

بازی کریپتو کیتیز در سال 2017 توسط استارت آپ کانادایی،Axiom Zen، ایجاد شد. این استارت آپ در زمینه های مختلف مانند توسعه نرم افزار و واقعیت مجازی فعالیت می کند. اما کریپتو کیتیز تاکنون موفق ترین پروژه Axiom Zen بوده است.

سازندگان بازی کریپتو کیتیز قصد داشتند یک بازی اتریوم بسازند که به هر کسی در جهان اجازه دهد تا گربه‌ های مجازی را که از یک قرارداد هوشمند ساخته شده‌ اند، داشته باشد.

بازی کریپتو کیتیز اولین بازی ساخته شده در شبکه اتریوم است. کریپتو کیتیز را می توان با استفاده از اتریوم خرید و فروش کرد و برای ایجاد گربه های جدید با چندین صفت و ویژگی های متفاوت پرورش داد.

هر کریپتو کیتی کاملاً منحصر به‌ فرد است که در بلاک چین با یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) نشان داده می ‌شود.

یعنی هر گربه ای که در بازی کریپتو کیتیز ایجاد می شود منحصر به فرد است و دارای مو و چشم با رنگ های مختلف است!

هر گربه در نوع خود بی نظیر است و صد درصد متعلق به شماست. همچنین نمی توان آن را تکرار کرد یا از بین برد.

برخی از گربه ‌ها  کمیاب ‌تر از بقیه هستند و می ‌توان آن ‌ها را در ازای پول زیادی فروخت.  در برخی موارد، مردم بیش از 100000 دلار فقط برای یک گربه پرداخت کرده اند!

گران‌ ترین کریپتو کیتی، به نام جنسیس (Genesis)  114481.59 دلار ارزش داشت.  این مقدار بیشتر از گران ترین گربه واقعی ثبت شده است که فقط 41435 دلار قیمت دارد.

بازی کریپتو کیتیز

کریپتو کیتیز چگونه کار می کند؟

توکن‌ های کریپتو کیتیز غیرقابل تعویض هستند و بر روی بلاک چین اتریوم با استفاده از توکن استاندارد ERC721 ساخته می شوند. قبل از وجود ERC721، توکن‌ ها در بلاک چین‌ قابل تعویض بودند و  هر بیت کوین یا اتریوم با هر توکن دیگری یکسان بود.  ERC721 امکان ایجاد توکن های منحصر به فرد و غیر قابل تعویض را فراهم کرد.

هر کریپتو کیتی منحصر به فرد است و ژنوم دیجیتالی خود را دارد که در یک قرارداد هوشمند ذخیره می شود.

برای پرورش بچه گربه ‌های خود، باید حداقل دو گربه داشته باشید.  وقتی این کار را انجام دادید، یک فرآیند کاملاً ساده انجام می شود.

دو کریپتو کیتی می توانند برای تولید یک گربه جدید که ترکیب ژنتیکی والدینش است، تولید مثل کنند.  امکانات ژنتیکی جدید و کمیاب کریپتو کیتی بی پایان است.  در هر جفت مولد، یک گربه به عنوان پدر (sire) عمل می کند و قبل از اینکه بتواند دوباره تولید مثل کند، یک دوره نقاهت خواهد داشت.

هر بچه گربه ارزش متفاوتی دارد. اعداد نسل پایین معمولاً به معنای ارزش بالاتر هستند.

پس از اتمام پرورش حیوانات دیجیتال در بازی کریپتو کیتیز، یک تخم در موجودی شما ظاهر می شود.  وقتی روی آن کلیک کنید، یک تخم مرغ با یک بچه گربه از تخم بیرون می آید.

بازی کریپتو کیتیز

آیا کریپتو کیتیز یک ارز دیجیتال است؟

مردم اغلب این اشتباه را مرتکب می شوند که داشتن کریپتو کیتیز مانند داشتن ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا لایت کوین است. اما اینطور نیست کریپتو کیتیز هیچ ارزشی در خارج از شبکه ندارد. همچنین نمی‌ توان آن ها را با سایر توکن‌ ها یا ارزهای دیجیتال در صرافی‌ های شخص ثالث معامله کرد.  با این حال، از آنجایی که مردم برای آن پول می پردازند کریپتو کیتیر در واقع دارایی بلاک چین است.

چگونه یک کریپتو کیتی بخریم؟

برای به دست آوردن CryptoKitty خود، به چند چیز نیاز خواهید دارید:

سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به بازار کریپتو کیتیز بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. در مرحله بعد گربه مورد علاقه خود را انتخاب کنید و روی گزینه «buy now» کلیک کنید.  با این فرض که ETH کافی در کیف پول خود دارید، با یک پنجره Dapper transaction مواجه می شوید که در آن می توانید خرید خود را نهایی کنید.  همچنین اگر CryptoKitty مورد نظر شما برای فروش نیست، می‌توانید آن را بخرید، اما تصمیم با مالک است که می‌خواهد بپذیرد یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *