طلا برای مدت طولانی انتخاب برتر برای سرمایه گذاری بوده است. پس از پیدایش بیت کوین، بسیاری از کارشناسان آن را «طلای دیجیتال» نامیدند و ادعا کردند که ارتباط مستقیمی بین این دو دارایی وجود دارد. با این حال، تا کنون هیچ کسی نمی تواند به طور خاص به چگونگی تاثیر بیت کوین بر طلا اشاره کند.

ظهور بیت کوین دارایی های دیجیتال را به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاران معرفی کرد تا سبد خود را متنوع کنند. از سوی دیگر، طلا همیشه راهی برای تضمین سرمایه گذاری بوده و هست. قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی بالاتر از طلا است، که ممکن است برای سرمایه گذاری به اندازه کافی جالب باشد.

این مقاله به بررسی این دو گزینه سرمایه‌ گذاری و تاثیر بیت‌ کوین بر طلا می پردازد. شما همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با تمام مباحث مربوط به ارز دیجیتال به وب سایت دکتر عباس نوروزی مراجعه نمایید.

چه ارتباطی بین بیت کوین و طلا وجود دارد؟

مانند هر دو موردی که معمولاً با هم مقایسه می شوند، شباهت ها و تفاوت های مهمی بین بیت کوین و طلا وجود دارد.

بیت کوین نه تنها سلطان ارزهای دیجیتال است، بلکه در بین سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال به عنوان طلای دیجیتال شناخته می شود. در حالی که طلا یک دارایی سنتی برای سرمایه گذاری است، بیت کوین منحصر به فرد است زیرا مبتنی بر فناوری بلاک چین است. ماهیت آن متزلزل است و روند قیمت آن به دلیل پویایی تقاضا و عرضه در بازار است. اگرچه این ارز دیجیتال به عنوان یک دارایی امن در میان سایر ارزهای رمزنگاری شده در نظر گرفته می شود، طلا همیشه انتخاب مطمئن تری برای سرمایه گذاری است. با این حال، اگر با سرمایه گذاری کوتاه مدت به دنبال بازدهی سودآور باشید، بیت کوین انتخاب بهتری است. اگر می‌خواهید بین بیت‌ کوین و طلا برای سرمایه‌ گذاری انتخاب کنید، باید در مورد تفاوت این دارایی ها و تأثیر این ارز بر طلا و قیمت آن به دست آورید.

تاثیر بیت کوین بر طلا

تاثیر بیت کوین بر طلا چگونه است؟

این ارز می تواند جایگزین طلا و نقره شود. در حالی که قیمت فلزات گرانبها مانند طلا و نقره در طول زمان در همان سطح باقی می‌ماند، قیمت بیت‌ کوین به دلیل ماهیت فرار آن در عرض چند دقیقه افزایش می‌ یابد و سقوط می‌ کند. بیشتر سرمایه گذاران این ارز دیجیتال را ترجیح می دهند زیرا ماهیت آن غیرمتمرکز است و از اقتصاد جدا شده است.

با این حال، دارایی‌ های ارز دیجیتال مانند بیت‌ کوین با روندهای نامنظم روبرو هستند و در بلندمدت به اندازه طلا و نقره ثابت نمی‌ مانند. اما، تغییرات اقتصاد دنیا و پاندمی ویروس کرونا در سال 2020 درک بیت کوین را تغییر داد، زیرا اقتصادها شروع به کاهش کردند و سرمایه‌ گذاران و معامله‌ گران را به ورشکستگی کشاند. در چنین مقطع مالی بحرانی، بیت کوین ثابت کرد که یک دارایی ضد تورم برای سرمایه گذاری است. پس شاهد ورود سرمایه گذاران زیادی به دنیای ارزهای دیجیتال بود که در نتیجه روند قیمت بیت کوین به سرعت ثابتی رسید.

بیت کوین چگونه بر قیمت طلا تاثیر می گذارد؟

روند صعودی در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است بر قیمت طلا تأثیر بگذارد.

رابطه بیت کوین با طلا پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

بر اساس گزارش استراتژی بازارهای جهانی منتشر شده توسط جی پی مورگان، جریان عظیمی از سرمایه گذاران از بازار طلا به بازار بیت کوین وجود داشته است و پیش بینی می شود که این روند برای مدت طولانی تری ادامه یابد. اکنون آشکار است که سرمایه گذاران به تدریج شروع به در نظر گرفتن بیت کوین به عنوان ارزش سودآورتر از فلزات گرانبها مانند طلا و نقره کرده اند.

به طور کلی، با توجه به آمار معاملات و سرمایه گذاری فعلی، به نظر می رسد که بیت کوین همبستگی مثبت با طلا و سایر دارایی های سنتی دارد.

همبستگی بین بیت کوین و طلا همچنان در حال تکامل است و به همین دلیل ردیابی آن دشوار است.

تغییری در تقاضا از طلا به بیت کوین وجود دارد و ارز دیجیتال بر قیمت طلا تأثیر می گذارد. با وجود اینکه سرمایه گذاران به سمت بیت کوین سرازیر می شوند، بازار آن به سختی به اندازه بازار طلا بزرگ و پررونق است. زمان زیادی طول می کشد تا بیت کوین بر قیمت طلا تاثیر بگذارد.

همچنین شاهد همبستگی بین قیمت بیت کوین و قیمت طلا از 1 دسامبر 2020 تا به امروز هستیم.

تاثیر بیت کوین بر طلا

چشم انداز آینده بیت کوین و طلا

در حالی که در حال حاضر بازار طلا بسیار بزرگتر و تثبیت شده است، بازارهای بیت کوین (و به طور کلی ارز دیجیتال) به سرعت در حال افزایش هستند. همانطور که بازار در حال رشد است، ممکن است شاهد باشیم که قیمت‌های کریپتو با سرعتی رشد می‌کنند که طلا به آن ادامه نخواهد داد. با این حال، نوسانات در سال‌های آینده نیز بیشتر از طلا خواهد بود.

ارزش این را دارد که به تاثیر بیت کوین بر طلا و همبستگی آنها توجه کنیم. بیت کوین هنوز در حال تثبیت است و تنها در مراحل اولیه پذیرش انبوه است. زمانی که این اتفاق بیفتد، تنها در آن صورت خواهیم دید که چگونه خود را در دنیای سرمایه گذاری و ذخیره ارزش قرار داده است.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت بیت کوین و بلاک چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *