ترون به عنوان یک سیستم غیر متمرکز و پلتفرم برای اشتراک گذاری محتوا مورد استفاده قرار می گیرد. ترون به وسیله تکنولوژی بلاکچین و یک شبکه Peer to Peer کار می کند. این سیستم به همه ی کاربران اجازه می دهد از خدمات انتشار، ذخیره سازی، مالکیت اطلاعات و محتوا به طور رایگان و غیر متمرکز، استفاده کنند.

از این رمز ارز به عنوان نسل بعدی شبکه های اجتماعی برای تولید محتوا و اشتراک گذاری بین تمام افراد دنیا نام برده می شود. ترونیکس (TRX) واحد اصلی حساب ها در بلاکچین ترون می باشد. در واقع پول یا تحت عنوان آن ، پاداشی است که در ازای تولید محتوا دریافت می کنید.

ترون  به دلیل قدرت مقیاس پذیری و توان عملیاتی بالا جزو بزرگترین سیستم عامل های بلاکچین به حساب می آید. ترون قادر به پشتیبانی از شمار زیادی برنامه های غیر متمرکز می باشد. از جمله برنامه های تولیدی غیر متمرکز توسط ترون DApps می باشد .

به نظر می رسد در آیند این رمز ارز نظر افرادی که علاقمند به بازی ها و سرگرمی های آنلاین، شبکه های اجتماعی هستند را به خود جلب کند ؛ زیرا می توانند برنامه های غیر متمرکز مورد نیاز برای این سرگرمی ها را به وسیله شبکه ی ترون بسازند.

ارز ترون

در شبکه ارز دیجیتال ترون شما قادر خواهید بود علاوه بر اشتراک محتواهای خود با دیگران ، به عنوان تولید کننده محتوا پاداش دریافت کنید. در این شبکه برخلاف شبکه های سنتی مانند فیسبوک که از محتواها تولیدی تنها برای منافع خود سود می برد، می توانید کنترل تمامی محتوا ها و دیتا های خود را به دست بگیرید و برای برای دیتا های تولیدی پاداش نیز دریافت کنید. این رمز ارز با اهداف بلند مدت در 6 فاز شروع شده است که احتمال می رود توسعه ی آن حداقل تا سال 2027 طول بکشد.

نکته : در مورد استخراج ترون باید بدانیم که این ارز دیجیتال برخلاف بیت کوین و اتریوم که از الگوریتم گواه اثبات کار استفاده می کنند و قابلیت استخراج کردن را ندارد.

ترونیکس یا TRX

ترونیکس ارز دیجیتال بلاکچین ترون می باشد. اولین بار در سال 2017 بعد از موفقیت در عرضه اولیه سکه و جمع آوری بیش از 70 میلیون دلار سرمایه، به عنوان ارز دیجیتال بومی ترون ارائه شد. در واقع آن زمان ترونیکس توکنی بود که روی بلاکچین اتریوم(ERC20) اجرا می شد ، اما درست بعد از عرضه اولیه ترون و توسعه ی آن ترونیکس از اتریوم به بلاکچین انحصاری ترون منتقل شد. برای همین است که ترونیکس را به عنوان کوین به حساب می آورند نه یک توکن!

25ژوئن را به عنوان روز استقلال ترون می شناسند زیرا در این روز ترون شبکه ی انحصاری خود را ایجاد کرده است و هرساله این روز را جشن می گیرند؛ ولی در حال حاضر ترون به دنبال به دست آوردن توکن های ERC20 و ازبین بردن آنها است تا بتواند تنها کوین های اصلی  را در شبکه جایگزین کند.

ترون چگونه کار می‌کند؟

ترون از 3 لایه ی اصلی ایجاد شده است . این لایه های که به منظور غیر متمرکز بودن لایه های تشکیل شده به زبان جاوا نوشته شده اند که هم اکنون در حال ادغام با سایر زبان ها می باشد. این سه لایه شامل:

– لایه ذخیره

– لایه مرکزی ( هسته)

– لایه اپلیکیشن (برنامه)

لایه ذخیره:

این لایه به عنوان لایه محافظتی در ساختار پایین قرار دارد. این لایه داده های مختلف را ذخیره کرده و از آن محافظت می کند، در طراحی لایه ذخیره از نظریه دیتا بیس استفاده شده است.

لایه مرکزی:

این لایه به عنوان لایه مدیریت ایجاد شده است .این لایه دومین قسمت است  و به عنوان لایه هسته شناخته می شود.

لایه برنامه:

این لایه برای غیر متمرکز بودن و شخصی سازی کیف پول های کاربران ایجاد شده است. در این لایه توسعه دهندگان وکاربران قادر به اجرا رساندن بسیاری از اپ ها هستند.

شرکت ترون اعلام کرده است که این شبکه تا سال 2021 بدون تورم به کار خود ادامه خواهد داد، اما بعد از آن هر ساله  با درصد کمی تورم در شبکه روبرو می شود. اگرچه بسیاری از مردان دنیای ارز های دیجیتال مانند ویتالیک بوترین خالق اتریوم ، معتقد هستند که این رمز ارز یک روش انحصار طلبی است و به آن انتقادات زیادی می کنند.

سرمایه گذاری ترون

تراکنش های مربوط به ترون با ریسک بالایی همراه است و برای افراد با روحیه ریسک پذیر پیشنهاد می شود. اگرچه تا امروز با توجه به روند صعودی این رمز ارز می توان اظهار کرد که در آینده می توانند سرمایه گذاری پرسودی باشد. البته باید به نوسانات بازار نیز توجه داشت.

به طور مثال ما قبلا شاهد 1000درصد افزایش قیمت بودیم اما بعد از مدتی با 90 درصد افت روبرو شدیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *