در این نوشتار تصمیم داریم درباره دو آلت کوین که اخیرا رشد بسیار زیادی داشته اند مباحث بسیار مفیدی را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهیم. باید توجه داشت که رمز ارز ترون و اتریوم هم اکنون از محبوبیت بسیار زیادی بین اشخاصی که در زمینه خرید و فروش رمز ارز فعال هستند برخوردار است. بنابراین در این مقاله قصد داریم تفاوت ترون و اتریوم را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

ترون و اتریوم چه تفاوت هایی دارند ؟

همانطور که در مقدمه بالا ملاحظه کردید ؛ تفاوت های چشمگیری بین رمز ارزهای ترون و اتریوم وجود دارد و ما تصمیم داریم در این بخش از این مقاله چند مثال از تفاوت های این دو رمز ارز دیجیتال را تشریح و هر یک را به صورت جداگانه مورد تحلیل قرار دهیم تا علاقه مندان بتوانند دانش کافی را درباره این دو ارز در اختیار داشته باشند.

نخستین تفاوتی که بین دو رمز ارز ترون و اتریوم وجود دارد، تفاوت در جایگاه قرارگیری در ارزهای دیجیتال جهان می باشد، همانگونه که اطلاع دارید ارز دیجیتال اتریوم به عنوان ملکه ارزهای دیجیتال در مکان دوم رمز ارز های جهان قرار دارد، ولی ترون هم اکنون جایگاه نهم را در اختیار دارد. هم اکنون عده بسیاری از صاحب نظران صنعت رمز ارز های دیجیتال، ترون را یکی از رقبای مهم اتریوم در آینده نزدیک می پندارند و به رشد و شکوفایی این رمز ارز بسیار اعتقاد دارند.

مقایسه قیمت

تفاوت قیمت در تبادلات ارزهای دیجیتال یک فاکتور بسیار مهم محسوب می شود، به همین علت ما تصمیم داریم در این قسمت از مقاله تفاوت ترون و اتریوم را بر معیار قیمتی مورد تحلیل قرار دهیم. هم اکنون اتریوم 1,789.41 دلار آمریکا ارزش دارد وکه  بر اساس نرخ ارز رایج در ایران ارزش آن برابر با ۴۵,۵۱۵,۷۲۷ تومان است. ولی رمز ارز ترون از ارزش پایین تری نسبت به اتریوم برخوردار است و از لحاظ قیمت در رتبه 29 قرار دارد ، باید توجه داشت که رمز ارز ترون ارزشی معادل با 0.050089 دلار آمریکا دارد. در حقیقت هر واحد ترون به پول کشور ما ۱,۲۷۳ تومان است. البته قیمت های رمز ارز به صورت ثانیه ای دستخوش تغییر می شود و ممکن است زمانی که شما در حال مطالعه این مقاله می باشید تغییرات چشمگیری در قیمت هر یک از این رمز ارز ها رخ داده باشد.

بزرگترین تفاوت اتریوم و ترون

یکی از اصلی ترین تفاوت ترون و اتریوم در هنگام ثبت معامله و آزاد سازی بلاک می باشد. همانطور که می دانید برای ثبت تراکنش و آزادسازی بلوک در رمز ارز اتریوم هفت دقیقه زمان لازم است اما این موضوغ در رمز ارز ترون عمیقا متفاوت است ، در حقیقت این شبکه قادر است در هر ثانیه بالغ بر دو هزار تراکنش را تایید کند. البته باید تاکید کرد که این موضوع باعث شده است تا عده زیادی از اشخاص برای خرید و فروش رمز ارز ها از ترون بهره ببرند.

اتریوم یا ترون، کدامیک قدیمی تر می باشد ؟

اگر بنا داشته باشیم رمز  ارز های دیجیتال را بر طبق معیار قدمت مورد بررسی قرار دهیم ، باید دانست کرمز  ارز اتریوم در سال ۲۰۱۶ به جهت پشتیبانی از رمز ارز بیت کوین وارد دنیای ارز های دیجیتال شد. البته این پشتیبانی هرگز رخ نداد و خود اتریوم به یکی از سرسخت ترین رقبای بیت کوین تبدیل شد، ولی ترون در ماه های پایانی سال ۲۰۱۸ معرفی عمومی گردیدکه البته رشد ترون در این زمان کوتاه بسیار بزرگ بوده است و بسیاری از مفسران این رمز ارز را یک رمز کوین های آینده دار معرفی کرده اند.

تفاوت در شیوه استخراج اتریوم و ترون

نحوه مایینگ در این دو رمز ارز کاملا متفاوت است زیرا که برای استخراج ترون باید از سخت افزار های Acik بهره برد. ولی برای مایینگ رمز ارز اتریوم امکان بهره گیری از کارت گرافیک وحود دارد. البته همه ی کارت گرافیک ها توانایی مایینگ اتریوم را ندارند و تنها کارت گرافیک‌ هایی قادر به استخراح این رمز ارز می باشند که از توان پردازش بالایی برخوردار باشند. بنابراین بهترین گزینه برای علاقه مندان به استخراج  خرید کارت گرافیک های گیمینگ می باشد. البته مصرف بالای انرژی برق سخت افزار های  Acik دلیل مهمی برای بسیاری از افراد فعال در زمینه ماینینگ شده تا به سمت استخراج اتریوم بروند. چرا که کارت های گرافیک مصرف به نسبت پایین تری از سخت افزار های Acik دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *