اگر شما تاکنون در بازار های ارز دیجیتال فعالیت کرده باشید می دانید که، در سال های اخیر بسیاری از ارز های دیجیتالی عرضه شده اند که به دنبال تامین حریم خصوصی کاربران و ناشناس بودن هویت آنها بودند. رمز ارز مونرو یکی از این ارز های دیجیتال است. این ارز دیجیتال به دلیل تامین بالای حریم خصوصی، در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار شده است

رمز ارز مونرو یک ارز دیجیتال با علامت اختصاری XMR می باشد که از امینت بالایی برخوردار است و همچنین غیر قابل ردیابی می باشد. این ارز دیجیتال در سال 2014 به بازار عرضه شد. مونرو از یک تیم توسعه دهنده 7 نفره تشکیل شده بود که 5 نفر آنها ناشناس هستند. از ویژگی های این تیم این است که هیچ یک از اعضای تیم توسعه دهنده، توکنی را برای خود یا تامین سرمایه شرکت استفاده نکردند.

پلتفرم این ارز دیجیتال به صورت Open Source است که توسط سرمایه ی کاربران در ابتدای راه ارزش پیدا کرده است. این ارز دیجیتال برای حفظ حریم خصوصی کاربران از امضاهای حلقه ای و آدرس های ناشناخته در ارسال یا دریافت اطلاعات بهره می برد. تیم توسعه دهنده مونرو دائما در حال توسعه و پیشرفت سیستم امینت این ارز دیجیتال می باشد. جالب است بدانید که این ارز دیجیتال توسط هیچ هیئت مدیره یا مالک و یا حتی شرکتی کنترل نمی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش ترید با کارشناسان همراه باشید.

در واقع آغاز شکل گیری مونرو در سال 2012 درست هم زمان بود با توسعه ی کریپتو نوت. کریپتو نوت جزو اولین بلاکچین های بود که به دنبال حفظ حریم کاربران است و با این هدف موفق شد تا فضایی برای رشد ارز های دیجیتالی با این هدف را تامین کند.

رمز ارز مونرو چگونه کار می‌ کند؟

مونرو برای حفظ حریم خصوصی کاربران از سه روش برای این هدف استفاده می کند. امضاهای حلقه:به شما این قابلیت را می دهد تا در میان جمعی از آدرس های مربوط به تراکنش ها پنهان بمانید. یعنی زمانی که یک معامله انجام می شود، گروهی از فرستنده ها هستند که با کلید های مخصوص به خودشان مشخص می شوند و این باعث می شود که هویت شما در داده ای ثبت شده برای کسی مشخص نشود. در کل تراکنش های محرمانه حلقه یک روش برای آشکار نکردن مبلغ معاملات در بلاکچین مونرو است. این قابلیت در سال 2017 بر روی بلاکچین مونرو ایجاد شد.

آدرس های مخفی به شما این امکان را می دهد تا برای انجام تراکنش هایی به طور تصادفی ایجاد می شوند، آدرس یکبار مصرف بسازید. یعنی تراکنش ها در میان آدرس های مخفی قرار می گیرند و به هیچ وجه نمی توان آن را شناسایی کرد. اما جالب است بدانید که تعدادی از کاربران هستند که از این ویژگی ناراحت هستند. زیرا این ویژگی به کلاهبرداران این امکان را می دهد تا بدون شناسایی، معاملات غیر قانونی خود را انجام بدهند.

تراکنش‌ های مونرو

رمز ارز مونرو نیز مثل بیتکوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می کند, ولی همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم مونرو برای تامین امنیت شبکه ی خود از سه تکنولوژی استفاده می کنند .امضاهای حلقه ،تراکنش های محرمانه حلقه و نشانی های پنهان.

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم، امضاهای حلقه باعث می شود تا مشخصات شما به عنوان فرستنده پنهان شود. یعنی هر تراکنش در میان گروهی از تراکنش های  مشابه دیگر قرار گرفته و و در زمان مشاهده ی ثبت اطلاعات ،هیچ کاربری نمی تواند مشخصات فرستنده را پیدا کند. همچنین ایجاد آدرس های پنهانی به صورت تصادفی باعث بالاتر رفتن امنیت شبکه شده است.

قابلیت تراکنش های محرمانه حلقوی این امکان را می دهد تا مقدار ارزهای دیجیتالی منتقل شده مخفی بماند. شما هنگام انجام تراکنش در مونرو ،بعد از وارد کردن تمامی مشخصات کیف پول، دو خروجی برای شما باز می شود. در ابتدا مقدار ارز دیجیتال انتقالی و بعد مبلغ بازگشت خورده به کیف پول مشخص می شود.

در این شبکه برای تائید تراکنش ها باید مقدار ورودی با مقدار خروجی برابر باشد و توکن جدیدی درست نشود. با این حال مقدار دقیق وجه انتقال یافته مشخص نمی شود. در واقع با رمز نگاری که از طرف شما انجام می شود، باعث می شود تنها کامپیوتر هایی که در شبکه استفاده می شوند، مقدار دقیق وجه انتقال یافته را بدانند.

برای خرید ارز دیجیتال مونرو می توانید از صرافی های داخلی معتبر استفاده کنید. البته در وب سایت های داخلی معمولا فقط بیت کوین یا اترویم می فروشند و وب سایت هایی کمی را می توانید پیدا کنید که بتوانید از آنها مونرو بخرید. شما می توانید از صرافی ارز تو ارز مونرو تهیه کنید.

یا به روش دیگر می توانید در ابتدا بیت کوین و اتریوم بخرید و بعد با صرافی های خارجی آن را به مونرو تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *