در بازار های دیجیتال همه نمی توانند یک تریدر خوب باشند. بسیاری از افراد می توانند در تولید سبد یا پرتفوی رمز ارز فعالیت داشته باشند و برای چند سال از آن نگهداری کنند. این سبد ها که با اهداف ویژه ساخته می شوند، مزایای نیز دارند و می تواند برای افراد بسیار مناسب تر از ترید باشد. در ادامه به سوال هایی از جمله اصلا پرتفوی ارز دیجیتال چیست و چگونه ساخته می شود و چگونه خریداری باید شود پاسخ می دهیم.

پرتفوی رمز ارز چیست؟

پرتفوی رمز ارز چیست؟

همانطور که میدانید در حال حاضر بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال با ارزش دربازار محسوب می شود که از نظر ارزش می تواند حتی از طلا و سایر کالای های با اهمیت با ارزش تر باشد .این رمز ارز تا کنون بیشترین بازده سرمایه گذاری را داشته است.

بیت کوین با آغاز فعالیتش در سال 2011 توانست در سال 2017 رشدی 20 برابری را در کمتر از یک سال تجربه کند .

در آن زمان تمام مردم برای خرید این رمز ارز هجوم آوردند و این باعث حیرت جهانیان شد و مردمی که از این رمز ارز به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت استفاده کرده بودن حتی حاضر به فروش کوچکترین واحد از ارزش بیت کوین نشدند.

سرمایه گذاری بلند مدت به معنی داشتن یک دارایی برای چند سال است. به این تعریف سبد سرمایه گذاری بلند مدت یا پرتفولیو می گویند.

اما در مورد رمز ارز های دیجیتال باتوجه به نوسانی بودن قیمت رمز ارز ها میتوان این تعریف برای سرمایه گذاری بلند مدت را برای چند ماه یا حداکثر یک سال کاهش داد.

مزایا پرتفولیو یا سبد بلند مدت ارز دیجیتال

مزایا پرتفولیو یا سبد بلند مدت ارز دیجیتال

پرتفوی رمز ارز – با توجه به رشد اقتصاد در طول زمان ،بازار های سرمایه گذاری نیز در طولانی مدت روند صعودی دارند. سود آوری این روش را می توان از داده های تاریخی یک اقتصاد در حال رشد اثبات کرد. حتی در بازار های نوپای رمز ارز ها نیز ثابت شده که بهترین روش سود دهی، سرمایه گذاری است.

از مزایایی دیگر سرمایه گذاری بلند مدت این است که اگر شما یک تریدر فعال باشید ممکن است سود شما با کارمزد های معاملات کاهش یابد اما اگر روش سرمایه گذاری بلند مدت را در پیش بگیرید ،پس از خرید رمز ارز لازم نیست هزینه ای دیگری را پرداخت کنید کافی است تنها صبر داشته باشید .

همچنین اگر شما در حال وارد شدن و خارج شدن از بازار باشید به معنی این است که روز هایی که ممکن است یک رمز ارز سود زیادی داشته باشد را از دست بدهید.

اگر شما یک سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید لازم نیست سرمایه های خود را در صرافی ها نگهداری کنید کافی است آن را  در یک کیف پول سخت افزاری مطمئن داشته باشید. زیرا معمولا صرافی ها مورد توجه هکر ها هستند.

ساخت یک سبد سرمایه گذاری دیجیتال

ساخت یک سبد سرمایه گذاری دیجیتال

با شناخت شاخص های مطمئن می توانیم با پتانسیل رمز ارز ها در طولانی مدت آشنا شویم و یک سبد یا پرتفوی بلند مدت بسازیم.

پرتفوی رمز ارز – ارزش بازار به معنی ارزش یک رمز ارز به ارزش کل بازار است. سهم زیاد از بازار به معنی داشتن تسلط بر بازار است و می توان به عنوان یک شاخص برای تعیین موفقیت طولانی مدت رمز ارز ها استفاده کرد. رمز ارز هایی با ارزش بازار کم به راحتی تحت تاثیر بازار قرار می گیرند.

پرتفوی رمز ارز – هنگامی که تصمیم می گیریم یک رمز ارز را را به سبد خود اضافه کنیم باید توجه کنیم که در چند سال آینده این رمز ارز مفید است یا خیر و همچنین آیا مورد توجه کاربران قرار می گیرد یا نه؟ برای مثال از رمز ارز اتریوم می توان به عنوان یک رمز ارزی نام برد که به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های غیر متمرکز را را بر بستر بلاکچین بسازند. یا نمونه ای دیگر بایننس کوین است که یه عنوان توکن در بزرگترین صرافی ها از نظر حجم معاملات مورد استفاده قرار می گیرد.

پرتفوی رمز ارز – برای اطمینان از یک رمز ارز می توانید تعداد معاملات روزانه ی آن و حجم معاملات را بررسی کنید. مواظب باشید که تراکنش تقلبی را به عوان تراکنش های واقعی در نظر نگیرید.

پرتفوی رمز ارز – اگر فناوری که پشتیبان یک رمز ارز است برای هدف ان رمز ارز مناسب نباشد ممکن است در درزا مدت شکست بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *