شبکه بایننس اسمارت چین ( Binance Smart Chain) یا زنجیره هوشمند بایننس، یک پلتفرم جدید است که در اوایل سال 2020 توسط صرافی بایننس ایجاد شده است.

صرافی بایننس یکی از بزرگترین صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال است که برای اینکه از رقبای خود جا نماند، تصمیم به ایجاد شبکه BSC گرفت.

پس از راه‌اندازی این شبکه، رمز ارز بایننس کوین (BNB) که تا پیش از این یک توکن ERC-20 و مبتنی بر شبکه اتریوم بود، به کوین اصلی شبکه بلاک چین بایننس تبدیل شد.

در ادامه به بررسی شبکه بایننس اسمارت چین، ویژگی های آن و این موضوع که بایننس اسمارت چین چگونه کار می کند؟،می پردازیم.

بایننس اسمارت چین چیست؟

بایننس اسمارت چین یک بلاک‌چین کاملاً مستقل است، که روی بایننس چین (Binance Chain) اجرا می شود. به طوری که دوشادوش بایننس چین کار کرده و کاربران می توانند از قابلیت‌های قرارداد هوشمند بایننس اسمارت چین و قابلیت ظرفیت بالای تراکنش بایننس چین همزمان استفاده کنند. به بیان دیگر شبکه بایننس اسمارت چین را می توان مکمل شبکه بایننس چین در نظر گرفت.

برای آموزش ترید با حرفه ای ترین ها همراه باشید.

هدف از ایجاد اسمارت بایننس چین کاهش هزینه های تراکنش و ایجاد فضایی برای ایجاد DApps و سایر محصولات DeFi است.

شبکه بایننس اسمارت چین یا زنجیره هوشمند بایننس چیست؟

علاوه بر این بایننس اسمارت چین، ماشین مجازی اتریوم (EVM) را نیز پشتیبانی می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا برنامه‌های مبتنی بر اتریوم مانند MetaMask را اجرا کند.

این پلتفرم توسعه‌دهندگان و کاربران را قادر می سازد تا اپلیکیشن های غیرمتمرکز (DApps) بسازند. همچنین به آن ها کمک کند تا دارایی‌های ارز دیجیتال خود را با ظرفیت بالا و کمترین تأخیر مدیریت کنند.

ویژگی های بایننس اسمارت چین

به طور کلی بایننس اسمارت چین (BSC)  سرعت، مقیاس پذیری، قابلیت تعامل بین زنجیره‌ای و سازگاری با اتریوم را بهینه می‌کند.

از ویژگی های شبکه BSC به موارد زیر می توان اشاره نمود‌‌:

BSC (بایننس اسمارت چین) به طور موازی با BC (بایننس چین) اجرا می شود. با این وجود یک بلاک چین مستقل است. این بدان معناست که حتی اگر BC فعالیت خود را متوقف کند، BSC به اجرای وظایف فنی و تجاری خود ادامه خواهد داد.

علاوه بر این، این شبکه قابلیت استیکینگ و تعاملات بومی را نیز دارا می باشد.

قراردادهای هوشمند، که با اتریوم سازگار هستند، توسط شبکه اسمارت بایننس چین پشتیبانی می شوند. از طریق این ویژگی، توسعه‌دهندگان می‌توانند DApp ها، ابزارها و سایر اجزای اکوسیستم را به شبکه BSC منتقل کنند. اگر شما یک قرارداد دیفای داشته باشید که در اتریوم اجرا می‌ شود، می توانید آن را به شبکه BSC منتقل کنید تا در آن جا اجرا شود.

تراکنش در شبکه بایننس اسمارت چین علاوه بر سرعت بالا، هزینه و کارمزد کمتری دارد.

زمان ایجاد بلاک در شبکه BSC بسیار کوتاه است. در این شبکه مدت زمان تقریباً سه یا پنج ثانیه برای هر بلاک نیاز است که تجربه ترید خوبی برای کاربران را تضمین می‌ کند.

بایننس اسمارت چین، یک شبکه مستقل از شبکه بایننس چین می باشد. با این وجود، کاربران به راحتی می‌ توانند دارایی‌ های ارز خود را از شبکه BC به شبکه BSC جا به جا کنند.

شبکه بایننس اسمارت چین چگونه کار می کند؟

بایننس اسمارت چین از روش اجماع اعتبار اثبات سهام‌شده (Proof-of-Staked Authority) استفاده می‌کند که ترکیبی از روش اثبات سهام (Proof of Stake) و اثبات اعتبار (Proof of Authority) است.

شبکه بایننس اسمارت چین از مکانیسم اثبات اختیار وثیقه‌گذاری شده (Proof of Staked Authority) استفاده می‌کند، به این صورت که کاربران با استیک کردن یا وثیقه گذاری بایننس کوین های خود به یک تاییدکننده (validator) تبدیل می‌شوند.

افراد با سپرده گذاری و استیک کردن بایننس کوین بیشتر می توانند به نود شبکه تبدیل شوند.

البته همه افراد نمی‌ توانند به عنوان نود در شبکه BSC فعالیت کنند. بایننس اسمارت چین در مجموع ۲۱ نود دارد که توسط خود بایننس انتخاب شده‌ اند.

در شبکه بایننس اسمارت چین، وظیفه تأیید تراکنش‌ها بر عهده اعتبارسنج‌ها (Validators) است. میزان توکن‌هایی که این افراد در شبکه سهام‌گذاری کرده‌اند، میزان درآمد آن ها را تعیین می‌ کند. هر چه کاربر بایننس کوین های بیشتری سهام‌گذاری کند، درآمد حاصل از پاداش سهام‌گذاری او بیشتر خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *