تکنولوژی با سرعت سرسام آوری در حال تغییر و تکامل است. دو فناوری که هرگز نمی توان آن ها را نادیده گرفت، جاوا اسکریپت و بلاک چین است. زبان برنامه برنامه نویسی جاوا اسکریپت در توسعه بلاک چین بسیار استفاده می شود. در ادامه با عملکرد جاوا اسکریپت در بلاک چین آشنا می شویم.

 توسعه دهندگان همواره مشغول توسعه بلاک چین و ارائه ایده های جدید برای آن هستند. هزاران پروژه بلاک چین در حال توسعه است یا توسعه یافته و در اینترنت قرار دارد.

زبان های برنامه نویسی زیادی از قبیل ++C، راست، سالیدیتی، پایتون، گو،جاوا و جاوا اسکریپت برای توسعه بلاک چین استفاده می شوند. در این مقاله به بررسی عملکرد جاوا اسکریپت در بلاک چین می پردازیم.

بلاک چین و نحوه عملکرد آن

تقریباً همه در مورد ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم شنیده اند، اما تعداد کمی از مردم واقعاً می دانند که فناوری پشت این ارزها چگونه کار می کند.

ابتدا بهتر است، کمی با فناوری بلاک چین و نحوه عملکرد آن آشنا شویم.

بلاک چین پایه و اساس ارزهای دیجیتال است.فناوری بلاک چین به دلیل عدم متمرکز بودن، ایمنی و سرعت بالا، جایگاه خوبی در دنیای کسب و کار و زندگی ما دارد.

فناوری بلاک چین رویکردهای جدیدی را برای به اشتراک گذاری، اعتبارسنجی و ایمن سازی داده ها ارائه می دهد.

بلاک چین مجموعه‌ اطلاعات دیجیتال است، که در پایگاه داده عمومی ذخیره می‌ شود. داده‌ ها به عنوان بلاک در پایگاه داده زنجیره ای ذخیره می شوند.

اطلاعات کلیدی از جمله تاریخ معامله، زمان معامله و مقدار پول منتقل شده در این بلاک ها ذخیره می شوند.

بلاک ها با کد رمزنگاری شده منحصر به فرد داده به نام هَش (Hash) از یکدیگر متمایز می شوند.

نکته خاص در مورد بلاک چین این است، که به راحتی نمی توان آن را دستکاری کرد. هش مربوط به هر بلوک به آن هویت منحصر به فردی مانند اثر انگشت می دهد. همین ویژگی امنیت این شبکه را تا حدود زیادی تأمین می کند.

جاوا اسکریپت در بلاک چین

 

یکی از زبان های برنامه نویسی برای ایجاد و توسعه بلاک چین جاوا اسکریپت است.

جاوا اسکریپت همواره در میان پنج زبان برنامه نویسی برتر وجود داشته است. پس حضور آن در کنار فناوری بلاک چین جای تعجبی ندارد.

جاوا اسکریپت تقریباً تمام پلتفرم های متصل به اینترنت روی زمین را تسخیر کرده است. انعطاف پذیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت، مهارت‌های آن  را بسیار ارزشمند می‌ کند.

زبان و اکوسیستم جاوا اسکریپت به سرعت در حال تکامل است.

جاوا اسکریپت چندین سال است که بسیار محبوبیت کسب کرده است. بسیاری از شرکت ها نیز در حال ایجاد چارچوب های جدید مانند،angular react،vue،node.js برای جاوا اسکریپت هستند که می تواند به ما در توسعه کد کمک کند.

 بلاک چین، بر اساس استانداردهای جاوا اسکریپت، یک فناوری کاملاً جدید است که توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 برای استفاده در بیت کوین اختراع شد.

نحوه عملکرد جاوا اسکریپت در بلاک چین

اگر شما توسعه دهنده جاوا اسکریپت هستید و می خواهید جهشی به حوزه رو به رشد ارزهای دیجیتال داشته باشید، نحوه عملکرد جاوا اسکریپت در بلاک چین بسیار به شما کمک خواهد کرد.

جاوا اسکریپت نوعی برنامه نویسی سطح بالا و شی گرا است. این زبان برنامه نویسی مبتنی بر نمونه اولیه است و از برنامه نویسی کاربردی پشتیبانی می کند. همین ویژگی ها استفاده از جاوا اسکریپت را در بلاک چین توجیه می کند.

بیشترین عملکرد جاوا اسکریپت در بلاک چین مربوط به web3.js و ethereum.js است که به ما کمک می کند تا رابط کاربری خود را به شبکه اتریوم و قراردادهای هوشمند متصل کنیم.

 NEO، بلاک چین محبوبی است که می توانید از جاوا اسکریپت برای کار با قراردادهای آن استفاده کنید. NEO ، بلاک چین بسیار سریع که می تواند حتی چند هزار تراکنش را در ثانیه انجام دهد.

در شبکه های لایتینگ و رایدن نیز اغلب اوقات از جاوا اسکریپت استفاده می شود.

توسعه دهندگان ابتدا استفاده از جاوا اسکریپت را برای توسعه بلاک چین دشوار می دانستند.

اما هدف این پروژه و نحوه عملکرد جاوا اسکریپت در بلاک چین بسیار ساده است. سه عملیات زیر باید انجام شوند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *