در این مقاله ، شیوه محاسبه قیمت رمز ارزهای دیجیتال و پیش بینی قیمت بیتکوین و آلتکوین های گوناگون مانند اتریوم، دوج کوین و کاردانو تحلیل خواهند شد؛ واضحا رمز ارز ها در سال گذشته تغییرات قیمتی بسیار بزرگی داشته و خواهند داشت و اثر تحلیل های تکنیکال و بنیادین در روند بازار تا حد زیادی کمرنگ شده است.

در این حالت برای پیش بینی و تحلیل روند رمز ارزهای دیجیتال باید چه فاکتور هایی را بررسی کرد؟

شناخت بازارهای مالی ضرورت بررسی قیمت رمز ارز ها

شناخت بازارهای مالی ضرورت بررسی قیمت رمز ارز ها

به صورت کلی بازارهای مالی به مارکت هایی گفته می شود که در آنها اوراق سهامی ، اوراق قرضه، سند های تجاری، تسهیلات رهنی مورد مبادله قرار گرفته و پشتوانه آن ها سرمایه های واقعی یا فیزیکی است، شناخت بازار های مالی گوناگون مثل بورس و فارکس، این نظریه را در هر کسی به وجود آورده که هیچ بازار مالی شرایط تعادل و ثابتی ندارد و در طول زمان روند رشد و افت وجود دارد.  نرخ  ارزهای دیجیتال نیز از این اصل مستنثی نیستند؛ کسب این تجربه زمان بر است و تریدر هایی که شرایط بازار را شناخته و تصمیم های به موقع بگیرند به سود خواهند رسید.

مارکت های ارزهای دیجیتال نیز چنین شرایطی داشته و ولی در قیاس با سایر مارکت های مالی اثر پذیری بیشتری از اخبار و رسانه ها دارند؛ بنابراین اولین پله برای بررسی نرخ رمزارزهای گوناگون آشنایی با فضای کاری و شرایط ارز های دیجیتال است.

شناخت ارزهای دیجیتال برتر بازار

قبل از هر چیز حتما بهترین رمز ارز های بازار را شناسایی و روند قیمتی آن ها را در یک دوره 6 ماهه تحلیل و بررسی کنید. این تحلیل و بررسی اثر تغییرات بیت کوین بر قیمت سایر رمز ارز ها را به شما نشان خواهد داد. بعد از این درک وضعیت و ساختار بازار سهل تر شده و نوساناتی گاهی در بازار رخ خواهد داد کمتر شما را متعحب خواهد کرد.

بررسی روزانه قیمت ارزهای فیات و استیبل کوین ها

بررسی روزانه قیمت ارزهای فیات و استیبل کوین ها

تعدادی از رمزارزها مانند تتر، از پشتوانه ارز فیات دلار آمریکا و یورو بهره می برند، بنابراین تحلیل نرخ این رمزارزها و حجم دارایی تتر صرافی های گوناگون در جهان امکان پیشبینی یک سیگنال قوی برای روند قیمتی این رمز ارز را به ما می دهد. سایر رمز ارز ها نیز شرایط مشابه ای دارند.

نظریه عرضه و تقاضا چه اثری بر قیمت رمز ارز ها دارد ؟

شناخت این نظریه و اعمال آن در روند نرخ رمزارزهای مختلف می تواند بسیار راهگشا باشد؛ همان گونه که مشخص است بخشی از قیمت فلزهای با ارزش مانند طلا، به دلیل کمیاب بودن آنها به ارزش گذاری می شود و عموما هم نرخ این فلزات توسط ساختار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

معمولا هر چه تقاضا بیشتر باشد و حجم کمی از کالا موجود باشد، نرخ افزایش می‌یابد و هرچه حجم عرضه بالاتر بوده و میزان تقاضا پایین تر باشد، نرخ کاهش می یابد ؛ این قاعده درباره رمز ارزهای دیجیتال نیز صدق می کند ، به هر میزان تقاضا برای یک ارز دیجیتال افزایش یابد شود و میزان عرضه آن محدود باشد، نرخ آن ارز زیاد می شود و رشد می کند.

الزامات و محدودیت‌های قانونی و اثر آن بر قیمت رمز ارز ها

الزامات و محدودیت‌های قانونی و اثر آن بر قیمت رمز ارز ها

یکی از عواملی که روی روند رمزارزها اثر مهمی دارد ، الزامات قانونی و مسائل مرتبط با دولت‌ های مختلف است که قادر است بر روند و نمودار رمز ارز ها اثر گذارد ؛ مثلا اگر یک حکومت در رابطه با مسائل مربوطه به دارایی و مالیات سخت‌ گیر شود ، پنهان کردن سرمایه ها به وسیله ارزهای دیجیتال امری مرسوم در آن کشور خواهد شدکه این واقعه زمینه رشد تقاضا و در نتیجه رشد قیمت رمز ارز ها را در پی خواهد داشت. اخبار و اقدامات قانونی مثبت درباره یک رمز ارز دیجیتال مانند اعلام رسمییت داشتن یا قانونی بودن فعالیت آنها به عنوان ارز در یک کشور، قادر است اثرات مفیدی در قیمت بگذارد ؛ در صورتی که ممنوع شدن ارزهای دیجیتال نیز توسط یک یا چند کشور می‌تواند اثرات سو و منفی در روند قیمتی داشته باشد.

حواشی و اخبار سلبریتی ها و افراد مشهور بازار ارز های دیجیتال

یکی از فاکتور هایی که اثر زیادی در نوسانات قیمت رمز ارز ها دارد، این افراد در شبکه های اجتماعی گوناگون مخصوصا توییتر بسیار فعال هستند و توییت هایی در رابطه با بازار رمزارزها انتشار می دهند معمولا اثرات ناگهانی و شدیدی روی قیمت ها می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *