مطمئنا تاکنون چندین بار نام فارکس به گوشتان خورده است و یا آشنایی مختصری با آن دارید. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که فارکس چیست و سرمایه گذاری در آن به چه صورت انجام می شود؟ برای آشنایی با تمام آنچه می خواهید درباره ارز دیجیتال و آموزش های آن بدانید می توانید به وب سایت مدرسه اقتصاد دکتر عباس نوروزی مراجعه فرمایید.

فارکس

فارکس را می توان شکل جدید بازارها دانست که از حالت سنتی درآمده  و پا در دنیای دیجیتال گذاشته است.

نوعی بازار مالی نامتمرکز است که سرمایه گذاران در آن برای معاملات و تبادلات خود از ارز استفاده می کنند و می توان گفت بزرگترین بازار مالی در دنیاست که اکثر معامله گران از آن استفاده می کنند.

فارکس

نوع معاملات مالی در بازار فارکس

شرکت های بزرگ ، سرمایه گذاران، موسسات مالی، شرکت های چند ملیتی و… از این بازار برای تبادل ارز در سطح بین المللی و برای مبادلات همچون  ارز، طلا، نفت، و.. استفاده می کنند. در این بازار، ارزهایی همچون دلار، یورو، پوند و… را مبادله می کنند.

معامله در دنیای فارکس

احتمالا برایتان این سوال پیش آمده که معامله و مبادله در این بازار به چه شکل است؟

بازار فارکس نیز مانند بازارهای سنتی بسیار پر فراز و فرود و پر نوسان است و کالاهای مورد معامله در آن ها قیمت ثابت روزانه ای ندارند.

مکانسیم قیمت گذاری در این بازار براساس عرضه و تقاضاست و بنابراین می تواند خیالتان راحت باشد که در این بازار شفافیت وجود دارد و قیمت ها تنها بر اساس میزان عرضه و تقاضا بالا و پایین می شوند.

سایر خصوصیات بازار

زمان فعالیت بازار

این بازار به صورت 24 ساعته و در روزهای دوشنبه تا جمعه فعالیت دارد و تقریبا می توان گفت محدودیت زمانی برای انجام معاملات شما وجود ندارد.

طرف معامله در بازار فارکس

آیا شما هم می خواهید وارد این بازار مالی شوید؟

با توجه به آن چه در مورد بازار فارکس و نحوه انجام معاملات و مبادلات در آن گفتیم، آیا مایل هستید که وارد دنیای جدید و نوظهور فارکس شوید و معاملات و ترید خود را از طریق این بازار انجام دهید؟

اگر جواب شما مثبت است باید به شما عزیزان حتما این نکته را گوشزد کنم؛ به هیچ وجه بدون داشتن اطلاعات کافی وارد این بازار نشوید. زیرا همانند بازار معاملات ارز دیجیتال( بیت کوین) بازار مالی نوظهور و جدیدی است که اگر بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی وارد آن شوید ممکن است متحمل ضرر و زیان زیادی شوید.

پس اگر دوست دارید که از این بازار برای تبادلات خود استفاده کنید، ابتدا لازم است که آموزش های لازم را ببینید و  سپس با داشتن اطلاعات کافی وارد حوزه بازار فارکس شوید.

برای آموزش ترید می توانید سری به مطالب سایت بزنید.

سخن آخر…

در این مقاله با ویژگی های بازار مالی فارکس  و نحوه انجام مبادله در آن تا حدودی آشنا شدید. یادتان باشد که ورود بازار مالی فارکس نیز مانند سایر بازارهایی همچون بورس، بیت کوین و… نیاز به آموزش کافی دارد و به هیچ وجه نباید مخصوصا در جایی که پای مبادلات پولی و  مباحث اقتصادی در میان است، به قول معروف “بی گدار به آب زد” و بدون دانش کافی وارد آن شد؛ زیرا در غیر این صورت، ضرر هنگفتی را متحمل خواهید شد.

مطالبی خواندنی درباره : هک بیت کوین

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *