GameFi یا Play to Earn، مدل بازی برای کسب درآمد را تقویت می کند. بازی های گیم فای در بازار کریپتوکارنسی به دلیل این که منبعی برای درآمد هستند، بسیار غوغا به پا کرده است. علاوه بر کسب درآمد، فواید دیگر گیم فای جذابیت زیادی را برای کاربران ایجاد می کند.

ایده یک اکوسیستم بازی غیرمتمرکز که به هر کاربری که بازی را انجام می دهد پاداش می دهد، صنعت بازی را کاملاً تغییر داد. بازی های گیم فای اولین بار در سال 2013 ایجاد شدند.

بازار ارزهای دیجیتال با ظهور ان اف تی ها و بازی های مبتنی بر بلاک چین، انقلاب دیگری را تجربه کرده است.

صنعت بازی درآمد بیشتری نسبت به صنعت فیلم و موسیقی دارد. این صنعت سرگرمی سریع‌ ترین رشد را در دهه گذشته تجربه کرده است به طوری که در سال 2020، درآمد حاصل از آن به 180 میلیارد دلار رسید.

برای آموزش ترید با حرفه ای ترین ها باشید . سایت دکتر عباس نوروزی در تلاش است که بهترین آموزش ها را در اختیار شما کاربران گرامی بگذارد.

همین رشد باعث انتقال سرمایه به پروژه های گیم فای مبتنی بر بلاک چین و ان اف تی شده است.

گیم فای (GameFi) عبارت جدیدی است،که برای فضای بازی‌های بلاک چین ابداع شده است. بازی های مبتنی بر بلاک چین با عنوان های GameFi یا Play to Earn شناخته می شوند.

کاربران در بازی های گیم فای به عنوان یک کاربر وارد جهان دیجیتال می شوند و دارایی های دیجیتال را خریداری می کنند. سپس آن ها را توسعه می دهند و برای خود یک درآمد مبتنی بر ارز دیجیتال ایجاد می کنند.

گیم فای (GameFi) ادغام بازی (Game) و امور مالی (Finance) است.کسب درآمد از بازی های مبتنی بر بلاک چین یا گیم فای جذابیت زیادی دارد.

همه بازی های گیم فای تحت عنوان بازی های ان اف تی (NFT) معرفی می شوند.

ان اف تی ها توکن های غیر قابل تعویض و منحصر به فردی هستند که قابلیت جمع آوری بر روی بلاک چین را دارند، این توکن ها در بازی ها به عنوان ابزارهای مناسب، مورد استفاده قرار می گیرند.

بازار ان اف تی با رشد انفجاری همواره بوده است، علاقه مندان به طور مداوم به دنبال راه های جدیدی برای سرمایه گذاری و رشد دارایی های خود هستند.

امروزه بازی های ان اف تی زیادی ایجاد و گسترش یافتند. این بازی ها از مدل GameFi یا Play to Earn استفاده می کنند. بازی های آن اف تی روی شبکه های اتریوم و بایننس اسمارت چین قرار دارند. بلاک چین های دیگر نیز اقدام به راه اندازی این مدل بازی ها نموده اند. کسب درآمد از این نول بازی ها باعث شده تا کاربران زیادی به آن جذب شوند.

فواید گیم فای گیمرها زیادی را به این مدل بازی ها جذب کرده است.

ان اف تی ها برای استفاده در تعاملات بازیکنان، قوانین و مکانیزم های در بازی های گیم فای کاربرد دارند.

این توکن از طریق سیستم گیم فای قابل دستیابی هستند.

بازی ها گیم فای در دو نوع وجود دارند. مدل اول، مدل مبارزه ای است مانند اکسی اینفینیتی که ترکیبی از گیم و امور مالی است. مدل دوم، مدل کارت های قابل جمع آوری مانند Sorare است.

ویژگی های گیم فای

گیم فای ویژگی هایی دارد که آن را از بازی های سنتی جدا می کند.

فواید گیم فای

بازی های گیم فای فواید زیادی را برای کاربران فراهم آورده اند. از فواید گیم فای به موارد زیر می توان اشاره نمود:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *