قبل از بیان تعریفی برای میم کوین ها باید بدانیدکه میم کوین ها و میم توکن ها در واقع با الهام گرفتن از میم های اینترنتی توسط اینفلوئنسرها مورد تبلیغ قرار می گیرند. اینفلوئنسرها همیشه در حوزه رمز ارزها تاثیری بسیاری داشته اند. زمانی که دوج کوین توسط ایلان ماسک مورد حمایت قرار گرفت ، موجی از حمایت های اینفلوئنسرها را به خود جلب کرد. اگرچه امروزه کاربران زیادی به این میمکوین ها یا توکن ها توجه زیادی نشان داده اند ولی برخی از افراد سرمایه گذاری روی آنها را نوعی حماقت می دانند ، در مقابل هستند افرادی که از آن به عنوان یک شرط بندی کم هزینه با پتانسیل دستیابی به سود 10000 درصدی استفاده می کنند.

میم کوین چیست ؟

معمولا این میم کوین ها همان‌طور که از نامشان پیداست، هیچ ارزش کاربردی ندارند و در واقع حول محور میم های اینترنتی فعالیت می کنند.میم کوین DOGE یا همان دوج کوین ، از میم Doge که از یک عکس سگ با نژاد شیبا برگرفته شده ، ساخته شده است. با توجه به اینکه این دوج کوین بر روی بلاکچین خود اجرا می شود ، از دیگر توکن ها متمایز می باشد.

برای آموزش حرفه ای ترید با ما همراه باشید.

از محبوب ترین میم توکن ها می توان به SHIB که یک توکن ERC-20 بر روی شبکه اتریوم است و SAFEMOON که بر روی زنجیره بایننس اجرا می شود ، نام برد.

علت محبوب شدن میم توکن ها

بسیاری از میم توکن ها و کوین ها که در سایت CoinMarketCap عنوان شده اند ، به تقلید از دوج کوین در حال فعالیت هستند و یا بسیاری دیگر به ایلان ماسک اشاره می کنند. بعد از آغاز فعالیت دوج کوین در سال 2013 ایجادیک ارز رمز نگاری شده بسیار آسان تر از قبل شد . میم توکن ها نیز از این زنجیره مستثنا نیستند و به خاطر ارتباط با اینفلوئنسرها به سرعت در حال معرفی در بازار رمز ارزها می باشند.

ازتاثیر اینفلوئنسرها می توان به مدیر عامل فیسبوک در سال 2021 اشاره کرد که با انتشار تصویری از بزهای خانگی تحت عنوان (بزهای من: مکس و بیت‌کوین) باعث شد ارزش میم تکون Aqua Goat نزدیک به 300 درصد افزایش پیدا کند.

یا می توان به توئیت ایلان ماسک اشاره کرد که گفته بود اگر توکنی درباره اون ساخته شود باید با نام Elongate باشد .همین توئیت باعث شد در عرض یک ساعت توکنی با این نام راه اندازی شود. اما سوالی که ایجاد می شود این است که هدف واقعی میم کوین ها چیست ؟ آیا به دنبال پول هستند ؟ ممکن است ، ولی بر اساس ادعای توسعه دهندگان تا کنون 3 میلیون دلار از سود خود را صرف امور خیریه کرده اند.

چگونه میم کوین خریداری کنیم؟

انواع مختلفی از دوج کوین به عنوان اولین میم کوین را می توانید در صرافی ارز دیجیتال خریداری کنید .انواع مختلفی از دوج کوین ها مانند Kraken ، Binance ، Coinbase در دسترس هستند. اما در مورد میم توکن ها معمولا در صرافی های معدودی قابل خریداری می باشد .مثلا Shiba را می توان تنها در بایننس ، کوکوین و Crypto.com و صرافی غیر متمرکز مثل یونی سواپ خریداری کرد.

 

میم کوین ها و میم توکن ها چه تفاوتی با سایر ارزهای رمزنگاری‌شده دارند؟

برخلاف سایر رمز ارز ها که به یک شبکه مجازی قوی وابسته هستند ، میم توکن ها به دلیل ارتباط بالایی که با اینفلوئنسرها به ویژه ایلان ماسک دارند ،به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده اند. تنها با توئیتی از طرف ایلان ماسک قیمت میم توکن ها افزایش پیدا می کند. همچنین با استفاده از ترفند های تبلیغاتی که توسعه دهندگان استفاده می کنند قیمت میم توکن ها روز به روز افزایش می یابد.

توکن‌های میم کوین چه خطراتی دارند؟

بسیاری از افراد قسمت طنز میم کوین ها Dogecoin را نمی بینند ، به همین دلیل دولت تایلند به صرافی های خود دستور داده تا حداکثر ماه ژوئن 2021 میم توکن ها را از پلتفرم خود حذف کنند . خطر پودر شدن پول نیز از جمله خطراتی است که در مورد میمکوین ها و میم توکن ها بیان می شود. ( یعنی زمانی که توسعه دهندگان قسمتی از توکن ها را پیش خود نگه می دارند و بعد از تشویق مردم به خرید ، توکن های خود را با عرضه شدید مواجهه کرده و باعث سقوط بازار می شوند . این در حالی است که آنها با سود هایی که به دست آوردند ناپدید می شوند.) این ریسک بسیار خطرناکی است که توانسته افراد زیادی را از جمله سرمایه گذار با تجربه مارک کوبان را طعمه ی خود کند. برای در امان ماند از این خطر می توانید توکن هایی را خریداری کنید که نوعی نظارت بر روی آنها باشد و مورد ممیزی قرار گرفته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *