هوش مصنوعی چه تاثیری بر بلاکچین دارد؟ در ابتدا تعریفی از هوش مصنوعی رابیان می کنیم. هوش مصنوعی به سیستمی می گویند که می تواند محیط اطراف خود را مشاهده کند، بازخورد های محیط را دریافت کند، آن را تحلیل کرده و برا اساس آن تصمیمی بگیرد. از کاربرد های مهم هوش مصنوعی میتوان قابلیت پیش بینی آن را عنوان کرد. که در ادامه به رابطه ی هوش مصنوعی و بلاکچین خواهیم پرداخت .

هوش مصنوعی با توجه به داده های ورودی ، عمل پردازش را انجام می دهد . درست مانند مغز انسان که باتوجه به وقایع گذشته و اطلاعات قبلی، نتیجه گیری می کند.

هوش مصنوعی به فناوری هایی که نیاز به یک هوشمندی خاصی هستند مربوط می شود.

اما بلاکچین، مربوط به سیستمی برای اطلاعات دیجیتال است که داده های ورودی را به صورت رمز شده ذخیره می کند وچون در میان هزاران کامپیوتر ذخیره می شود، تنها توسط افراد دارای مجوز کنترل می شود .

حال به موضوع ترکیب این دو فناوری می پردازیم که امروزه کاربرد هایی زیادی از آنها  را مشاهده نمی کنیم اما در آینده شاهد وضعیت جدیدی خواهیم بود.

هوش مصنوعی و بلاکچین

هوش مصنوعی و بلاکچین

ترکیب دو فناوری هوش مصنوعی و بلاکچین موضوعی است که از 10 سال گذشته مورد بحث است. ترکیب این دو باعث بروز نوآوری های جالبی شده است. پیش بینی می شود در آینده سودی که از این دو فناوری حاصل می شود حتی به میلیارد ها دلار برسد.

باتوجه به جایگاهی که هوش مصنوعی در دوسال اخیر بدست آورده، نمی توان گفت یک فناوری جدید است. هوش مصنوعی می تواند در همه ی امور مانند تولید، فروش، بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیلی مورد توجه بسیاری از شرکت ها قرار گرفته است.

لازم به ذکر است عزیزانی که در زمینه ی آموزش ترید علاقه مند هستند ، می توانند با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

هوش مصنوعی و بلاکچین

آیا ترکیب هوش مصنوعی و بلاکچین درست است ؟

اگرچه این دو فناوری به طور جداگانه پیشرفت کرده اند اما ترکیب این دو می تواند ظرفیت های قابل توجهی را از خود نشان دهد .

از آنجا که هر دو این فناوری ها بر محور مدیریت و جمع آوری اطلاعات فعالیت می کند به نظر ترکیب این دو فناوری کاری عاقلانه است. هرچند هرکدام از این دو، مسئول قسمتی از این فعالیت ها هستند.

یکی از مشکلاتی که روزانه با آن درگیر هستیم، حجم زیادی از اطلاعات در نقاط مختلف تولید می شود. هوش مصنوعی میتواند داده ها را جمع آوری ،تجزیه و تحلیل کند.

ازطرفی بلاکچین معمولا به ذخیره سازی و کنترل داده ها مشغول است. یعنی اطلاعات به طور هم زمان در نود های متصل به شبکه ذخیره می شود و بلاکچین اجازه می دهد که آزادانه و سریع به داده ها دسترسی پیدا کنید.

ترکیب این دو فناوری چه مشکلاتی را برطرف می کنند؟

ترکیب این دو فناوری چه مشکلاتی را برطرف می کنند؟

هوش مصنوعی و بلاکچین به عنوان دو فناوری که یکدیگر را پوشش میدهند، می توانند مزایایی قابل توجهی داشته باشند. از جمله زمینه های بهداشتی، مالی و…

این دو فناوری هنوز به صورت جداگانه استفاده می شوند اما برای ترکیب این دو تلاش هایی صورت گرفته است. اولین کاربرد ادغام این دو فناوری این است که بلاکچین یک پایگاه بزرگ داده برای تحلیل وتجزیه داده ها، رسیدن به راهکار های مناسب به هوش مصنوعی ارائه می دهد.

قدرت محاسبات بالای هوش مصنوعی از دیگر مسائلی است که نیاز به ظرفیت بالای پردازش دارد. استفاده از بلاکچین، به هوش مصنوعی این قابلیت را می دهد که می تواند به یک ظرفیت مشترک قدرت محاسباتی دست یابد. از طرف دیگر میتواند مصرف انرژی برای استخراج رمز ارز های دیجیتال را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

یکی دیگر از برنامه های جالب هوش کصنوعی و بلاکچین مربوط به اینترنت اشیا است . همانطور که محبوبیت دستگاه های  اینترنت اشیا بیشتر می شود، بلاکچین تحت عنوان یک فناوری برای پشتیبانی شبکه به کار می رود و از هوش مصنوعی می توان برای مدیریت و کنترل شبکه های غیر متمرکز استفاده کرد.

آینده‌ی هوش مصنوعی برای بلاک چین چیست؟

آینده‌ی هوش مصنوعی برای بلاک چین چیست؟

امروزه قابلیت های بی شماری را برای هوش مصنوعی و بلاکچین مطرح می کنند اما همچنان به صورت تئوری است. ولی در آینده برای گسترش این نظریه فرصت های زیاد وجود دارد. تاکنون توانسته توجه دولت هایی را که به دنبال مرکز نوآوری در جهان هستند را به خود جلب کند . این کشور ها طرح هایی را برای تسریع روند این دو فناوری راه اندازی کرده اند . ازموارد استفاده بلاکچین ، تائید فرایند های مربوط به هوش مصنوعی است، زیرا باعث سریعتر و کارآمد تر شدن این الگوریتم می شود .

تا امروز چندین پروژه وجود دارد که توانسته فناوری های مختلف را با یکدیگر ترکیب کند. چندین شرکت مبتنی بر بلاکچین اعلام کرده اند که یک شبکه هوشمند برای اهداف بهینه سازی خدمات مالی راه اندازی کرده است تا بتوانند در امور خدمات مالی ،سیستم امنیت بالاتری را ایجاد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *