هک شدن یکی از تهدیدهایی است که همیشه وجود داشته و دارد، کیف پول‌ ارز دیجیتال هم از این قاعده مستثنا نیست. همیشه خطرهایی در زمینه هک شدن و سرقت ارزهای دیجیتال وجود دارد.

هکرها همیشه در صحنه حضور دارند و با روش های مختلف ارزهای دیجتال را به سرقت می برند. پس امنیت برای کاربران ارزهای دیجیتال بسیار مهم است.

ما در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که هکرها به چه صورت ارزهای دیجتال را به سرقت می برند؟. در ادامه نیز برآنیم تا راهکارهایی را برای جلوگیری از سرقت ارز دیجیتال توسط هکرها، ارائه دهیم.

برای استفاده از هر یک از سرویس های رمزنگاری باید از یک سری تدابیر امنیتی خسته کننده که شامل عبارات و کدهای پیچیده و طولانی است، پیروی کنید. به طوری که باید آن ها را به خاطر بسپارید یا در مکانی امن ذخیره کنید.

در زمینه ارزهای دیجتال هرکسی مسئول تأمین امنیت خودش است و بیشتر مردم حتی افراد متبحر بدون آن که بدانند، در معرض خطر قرار می گیرند.

حتی اگر از یک کیف پول سخت افزاری امن استفاده کنید که امروزه استاندار بالایی محسوب می شود، باز هم در مراحل اتصال و ارتباط با کیف پول در معرض خطر قرار خواهید گرفت. پس عدم توجه و بی دقتی ما را در معرض خطر قرار خواهد داد.

به هیچ عنوان اطلاعات محرمانه مانند رمز عبور کیف پول و اطلاعات کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

هکرها با روش های مختلف ارزهای دیجیتال را به سرقت می برند یا به شما حقه می زنند تا ارز خود را به مقصد اشتباه ارسال کنید.

اگر می‌خواهید از هکرها در امان باشید و رمزارزهای خودتان را در مقابل هکرها حفظ کنید، باید با چگونگی سرقت و هک کردن این اشخاص آشنا باشید.

هکرها به چه صورت ارزهای دیجتال را به سرقت می برند؟

از روش هایی که هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال استفاده می کنند، به موارد زیر می توان اشاره نمود.

1. هک ارز دیجیتال از طریق کپی و Paste کردن

معمولا شما آدرسی که می خواهید برای آن بیت کوین ارسال کنید را بررسی می کنید . سپس آن را کپی کرده و سپس در کیف پولتان Paste می کنید.

هکرها با نصب برنامه مخرب بر روی گوشی موبایل یا لپ تاپ شما که بدون اطلاعتان توسط نرم‌افزار دیگری نصب می‌شود، اقدام به سرقت ارزهای دیجیتال می کنند.

در این مورد نرم افزاری ساده و مخرب مثل CryptoShuffler به راحتی می تواند، آدرس گیرنده را با آدرسی که هکر به آن می دهد عوض کند.

در نهایت با ارسال بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری به آدرس اشتباه، دیگر امکان بازگشت آن وجود نخواهد داشت.

همیشه سعی کنید که نرم‌افزارهای مشکوک یا اپلیکیشن یا برنامه‌ای که به آن اطمینان ندارید را روی سیستم خود نصب نکنید.سیستم‌ خودتان را نیز از طریق آنتی‌ویروس‌های آپدیت شده، اسکن نمایید تا دچار مشکل نشوید.

راهکارها

برای جلوگیری از این مورد بهتر است بعد از وارد نمودن ادرس در محل گیرنده مجددا کاراکتر به کاراکتر بررسی نمایید. همچنین می توانید از یک اسکنر QR code برای اسکن کردن آدرس‌ها استفاده کنید.

 

2. هک ارز دیجیتال از طریق اپلیکیشن های فیک و جعلی

هکرها از طریق اپلیکیشن‌هایی که به عنوان اپلیکیشن رسمی یک سرویس مشهور جا می زنند، می توانند ارزهای دیجیتال را سرقت کنند. هکرها بدین منظور اپلیکیشن‌هایی مشابه اپلیکیشن‌های صرافی‌های مختلف، می سازند و به موجودی شما دسترسی پیدا می کنند.

با نصب کردن این اپلیکیشن جعلی و وارد نمودن ارزهای دیجیتال موجودی‌ خود را دو دستی تقدیم هکرها می کنید.

کسانی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند در این مورد باید محتاط تر باشند

راهکارها

فقط اپلیکیشن رسمی و معتبر سرویس مربوطه را روی موبایل خود نصب نمایید. همچنین برای اپلیکیشن‌های کیف پول و صرافی‌ها ورود دو مرحله فعال کنید.

 

3. هک ارز دیجیتال از طریق سایت های فیک

یکی از راه های دیگر که هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال به آن متوسل می شوند، استفاده از سایت های مشابه و فیک است.

اگر سیستم شما توسط هکرها هک شده باشد، هنگامی در نوار آدرس مرورگر شروع به تایپ آدرس سایت موردنظر کنید آدرس سایتی مشابه بطور خودکار وارد می‌شود و شما به آن سایت مشابه فیک هدایت خواهید شد.

با وارد کردن اطلاعات در سایت های مشابه فیک اطلاعات شما در اختیار هکر قرار می گیرد و موجودی حسابتان به سرقت می رود.

در سال گذشته، هکرها با استفاده از آدرس سایت‌های مشابه صرافی Binance (بایننس) که به صورت Binancẹ نوشته می‌شد، اقدام به گرفتن اطلاعات محرمانه کاربران کردند. شاید کمتر کسی متوجه جایگزینی”e”با”ẹ” می شد.

راهکارها

آدرس سایت موردنظر را به دقت مورد بررسی قراردهید.

https سبز رنگ در ابتدای آدرس + معتبر بودن آدرس سایت حتما باید وجود داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است سایت مورد نظر فیک باشد.

 

4. هک ارز دیجیتال از طریق تبلیغات گوگل جعلی

هیچ وقت فریب برخی از تبلیغات گوگل را نخورید.

وقتی شما در حال سرچ سایت‌های خرید و فروش رمزارز هستید با تبلیغات گوگل مواجه می‌شوید. هکرها با استفاده از لینک جعلی و مشابه شما را به سمت سایت خودشان هدایت ‌کنند و کیف پول ارز دیجیتال شما را هک می کنند.

راهکارها

تنها راهکاری که شما را حفظ می کند، بررسی دقیق لینکی است که در تبلیغات گوگل روی آن کلیک می‌کنید.

 

5. هک ارز دیجیتال از طریق ایمیل فیشینگ

یکی دیگر از راهکارهایی که هکرها به اطلاعات کیف پول هر فرد نفوذ می کنند، ایمیل فیشینگ است.

در این روش ، هکرها با استفاده از ایمیل های فیشینگ و جعلی، از کاربران یک صرافی یا یک کیف پول خاص درخواست می کنند تا اطلاعات کیف پول خود را در اختیار آن ها قرار دهند. در نهایت با استفاده از این اطلاعات وارد کیف پول فرد می شوند و موجودی او را سرقت می کنند.

راهکارها

هیچ وقت ایمیل‌هایی که فرستنده ی آن را نمی‌شناسید باز نکنید.

اگر شک داشتید که ایمیل از سمت سایت رسمی ارسال شده یا نه، لینک ارسالی را مورد بررسی قرار دهید.

 

6. هک ارز دیجیتال از طریق هک کردن وای فای

با حمله ی “krack attack” هکرها می‌تواند داده‌های رد و بدل شده در شبکه وای‌فای را بدست آورند.

اگر به یک وای‌فای عمومی در فرودگاه یا کافی‌شاپ متصل شوید، چنین خطری وجود خواهد داشت.

راهکارها

پروتکل های امنیتی طراحی شده برای بسیاری از روترهای وای‌فای در معرض خطر است.

زمانی که به وای‌فای های عمومی وصل هستید وارد کیف پول و حساب‌های کاربری خود نشوید. همچنین از آسیب‌پذیر نبودن روتر خود و آپدیت‌های آن اطمینان حاصل کنید.

 

نتیجه گیری

روش های بالا، فقط تعدادی از روش های هک و سرقت ارز دیجیتال است که بسیار شایع و گریبان گیر هستند. بنابراین اگر در زمینه رمزارزها فعالیت می کنید، باید نهایت دقت را داشته باشید و تمامی جوانب امنیت ارز های دیجیتال را درنظر بگیرید تا در دام هکرها نیفتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *