فرض کنید شما مقداری رمز ارزها مثل بیت کوین خریداری کرده اید ، و احتمالاً می خواهید آن را به جایی ارسال و از فرد دیگری مقداری رمز ارز دیگری خریداری کنید. بسیار مشهود است که برای اطمینان از انتقال رمز ارز (ارسال و دریافت) ،استفاده از وسیله کارت اعتباری مانند Venmo یا PayPal برای انتقال وجه ،متفاوت است. خبر خوب این است که پس از تسلط بر ارسال و دریافت بیت کوین ، این فرایند در اصل برای سایر رمز ارزها نیز یکسان است.

اطمینان از انتقال رمز ارز (ارسال و دریافت)

یک کیف پول دارای حداقل یک کلید خصوصی و کلید عمومی است. کلید خصوصی مالکیت وجوه شما را ثابت می کند و به شما این امکان را می دهد که دارایی مربوط به آدرس عمومی خود را خرج کنید. بنابراین ، باید به طور محرمانه نگهداری شود. کلید عمومی به شما این امکان را می دهد که تراکنش های مربوطه را دریافت کنید. این کلید عمومی به وسیله یک کد رمزنگاری به یک کلید خصوصی مرتبط می شود. در حالی که همه می توانند وجوه را به کلید عمومی شما ارسال کند ، شما نیاز یک کلید خصوصی دارید تا آنها را “باز” کرده و اثبات کنید که شما صاحب رمز ارز هستید. آدرس عمومی که می تواند معاملات را دریافت کند ، معمولاً یک فرم هش شده از کلید عمومی شما است. بنابراین ، می توانید بدون ترس، آدرس عمومی خود را آزادانه در اختیار دیگران قرار دهید.

دلایل ارسال و دریافت رمز ارز

دلایل متفاوتی برای  اطمینان از ارسال یا دریافت رمز ارز وجود دارد. معمولا ، فرستنده و گیرنده یک شخص هستند. ممکن است بخواهید:

-رمز ارز را بین کیف پول های خود منتقل کنید.

-رمز ارز را بین کیف پول تلفن همراه ، دسکتاپ یا سخت افزار خود منتقل کنید.

-رمز ارز را از کیف پول تلفن همراه خود به کیف پول مبادله خود ارسال کنید یا بالعکس.

همچنین ممکن است بخواهید با رمز ارز خرید یا رمز ارز را برای شخص دیگری ارسال کنید. پرداخت های رمز ارز در بسیاری از نقاط جهان از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

نحوه ارسال بیت کوین و رمز ارز

این با توجه به کیف پولی که استفاده می کنید کمی متفاوت است ، اما روش اصلی به صورت زیر است:

1-اول ، شما به یک کیف پول حاوی رمز ارز احتیاج دارید. می تواند یک کیف پول موبایل ، یک کیف پول مبادله ای یا یک کیف پول رومیزی باشدکه به شما امکان انتخاب ، ارسال و دریافت را می دهد.  که در اینجا ارسال را انتخاب می کنید.

2-اگر کیف پول شما دارای چندین رمز ارز است ، باید کد مربوط به آن رمز ارز را برای ارسال انتخاب کنید. (برای برخی از کیف پول ها ، مراحل 1 و 2 معکوس می شوند. شما ابتدا رمز ارز را انتخاب کرده و سپس ارسال را می زنید.)

3-شما به کلید عمومی یا آدرس عمومی خود احتیاج دارید. این می تواند یک کد QR یا یک سری طولانی از حروف و اعداد باشد. کد QR را اسکن کنید یا آدرس عمومی را در قسمت گیرنده در کیف پول خود کپی و جایگذاری کنید. پیشنهاد می شود در صورت وجود از کد QR استفاده کنید.

4-وجه مورد نظر برای ارسال را بنویسید. معمولاً این پیشنهاد به شما داده می شود که این مقدار را به دو رمز ارز یا فیات (دلار) تبدیل کنید ، بنابراین از این امکان آگاه باشید. تفاوت زیادی بین 3.5 دلار آمریکا و 3.5 بیت کوین وجود دارد. گاهی اوقات یک کد QR اسکن شده شامل مقدار وجه درخواست شده است ، بنابراین نیازی به وارد کردن مبلغ برای ارسال نیست. فقط توجه کنید که مقدار تعیین شده درست است.

5-قبل از ارسال ، حتماً آدرس گیرنده را دو یا سه بار بررسی کنید ، مخصوصاً اگر در حال کپی و جایگذاری آدرس هستید. از منبعی که آدرس را از آن دریافت کرده اید اطمینان حاصل کنید تا مطمئن شوید آدرسی که به آن ارسال می کنید در واقع با گیرنده مورد نظر شما یکی است. این تراکنش ها غیر قابل برگشت هستند.

6-به سادگی روی ارسال یا فرستادن کلیک کنید. شما اکنون رمز ارز را با موفقیت ارسال کرده اید.

علاوه بر بررسی سه گانه آدرس گیرنده ، چند نکته دیگر نیز وجود دارد که باید به عنوان مبتدی انجام دهید. ابتدا ، یک تراکنش آزمایشی کوچک با ارزش پولی کم انجام دهید. شما نمی خواهید با مقدار زیادی رمز ارز کار کنید. همچنین ، مطمئن شوید که رمز ارزی که ارسال می کنید به آدرس مربوطه می رود. همچنین شما نمی توانید بیت کوین را به آدرس اتریوم ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *