مانند زندگی واقعی ،  امنیت والت دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است. بیت کوین امکان انتقال دارایی ها را در هر مکانی به صورت بسیار راحت فراهم می کند و به شما این امکان را می دهد که بر سرمایه خود نظارت داشته باشید. چنین ویژگی های فوق العاده ای باعث نگرانی های امنیتی زیادی می شود. اگرچه ، بیت کوین می تواند با استفاده درست، امنیت بسیار بالایی داشته باشد. همیشه به یاد داشته باشید که استفاده از شیوه های مناسب برای محافظت از سرمایه های خود در ایجاد امینت رمز ارز های دیجیتال وظیفه هر کاربری است.

توصیه های لازم برای امنیت والت دیجیتال:

مراقب خدمات آنلاین باشید

باید مراقب سیستم های طراحی شده برای کیف پول ها باشید. بسیاری از صرافی ها و کیف پول های آنلاین از ناامنی ها در گذشته رنج برده اند و چنین خدماتی به طور کلی هنوز امنیت خاطر کافی را برای استفاده از کیف پول ها مانند یک بانک ارائه نمی دهند. با توجه به این مشکلات ، شاید بخواهید از انواع دیگر کیف پول بیت کوین استفاده کنید. در غیر این صورت ، باید چنین خدماتی را با اطلاعات کافی و دقت انتخاب کنید. همچنین ، استفاده از احراز هویت دو عاملی پیشنهاد می شود.

مقادیر کم برای مصارف روزمره

کیف پول بیت کوین مانند وجه نقد است. به طور کلی ، داشتن مقدار ناچیزی بیت کوین در کامپیوتر ، موبایل یا سرور برای مصارف روزمره و نگه داشتن قسمت باقیمانده از سرمایه خود در محیط مطمئن تر ، یک اقدام پیشگیرانه است.

از کیف پول خود بک آپ تهیه کنید

یک پشتیبان کیف پول در محیطی امن ذخیره می شود و قادر به محافظت شما در برابرمشکلات ایجاد شده از جمله: خرابی کامپیوتر و بسیاری از اشتباهات انسانی است. با استفاده از رمز گذاری کیف پول خود ، می توانید پس از سرقت تلفن همراه یا رایانه خود ، کیف پول خود را بازیابی کنید.

کیف پول خود را رمزگذاری کنید

رمزگذاری کیف پول یا تلفن هوشمند به شما این قابلیت را می دهدکه هرکسی که سعی می کند پول خود را دریافت کند رمز عبور تعیین کنید. اینیک راه ایمن در برابر سارقان می باشد ، هرچند که نمی تواند در برابر سخت افزار یا نرم افزار keylogging ایمن باشد.

 

استفاده ازکیف پول آفلاین برای پس انداز بهترین را افزایش امنیت والت دیجیتال است

کیف پول آفلاین ، که معروف به سردخانه نیز هست ، بیشترین میزان امنیت را برای پس اندازها ایجاد می کند. این شامل ذخیره کیف پول در محیطی مطمئن است که به شبکه اتصال ندارد. اگراین کار به درستی انجام شود ، می تواند محافظت بسیار خوبی در برابر آسیب پذیری های رایانه ایجاد کند. استفاده از کیف پول آفلاین همراه با پشتیبان گیری و رمزگذاری نیز یک پیشنهاد خوب است.

نرم افزار خود را به روز نگه دارید

استفاده از آخرین نسخه نرم افزار بیت کوین به شما این ویژگی را می دهد تا از بی ثباتی و نا امنی های رفع شده استفاده کنید. به روز رسانی می تواند مانع از مشکلات مختلف پیش آمده شود ، و همچنین ویژگی های مربوط به بهبود و ایمنی کیف پول ها را به همراه داشته باشد. به روز رسانی کردن سایر نرم افزارها در رایانه یا تلفن همراه نیز برای امنیت محیط کیف پول شما اهمیت دارد.

داشتن چندین امضا برای محافظت در برابر سرقت

بیت کوین دارای ویژگی چند امضایی است که به یک تراکنش اجازه می دهد نیاز به چندین تأییدیه مجزا داشته باشد.از این  ویژگی یک سازمان برای دسترسی کاربرای خود به خزانه می تواند استفاده کند ، به این شکل که فقط در صورت امضای الکترونیک5 عضو معامله، اجازه برداشت را می دهد. برخی از کیف های وب دارای کیف پول های چند امضا هستند و به سرمایه داران این امکان را می دهد تا بر پول خود نظارت داشته باشد و در عین حال مانع از سرقت سرمایه ها توسط یک دستگاه یا سرور شود.

برای افزایش امنیت والت دیجیتال به توصیه ها توجه کنید

اگر برنامه پشتیبان برای همسالان و خانواده خود نداشته باشید ، سرمایه های شما امکان دارد برای همیشه از بین بروند. زمانی که شما در دسترس نباشید ،  و خانواده شما از مکان کیف پول یا گذرواژه شما بی اطلاع باشند ، هیچ امیدی وجود ندارد که سرمایه شما بازیابی شود. کمی وقت گذاشتن در این موارد می تواند تفاوت های بزرگی برای خانواده ی شما ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *