ان اف تی (NFT) مدتی است، که در اخبار مربوط به بازارهای مالی زیاد به گوش می خورد. اخیرا توکن های غیر مثلی، ان اف تی ها، با رشد چشم گیری رو به رو بوده اند.

شاید برای شما هم سوال باشد که ان اف تی چیست و چگونه می توان آن را خریداری نمود.

اگر این مقاله را تا انتها دنبال کنید، پاسخ سوالات خود را در مورد این نوع از توکن خواهید گرفت.

ان اف تی(NFT) چیست؟

NFT مخفف کلمه ی Non-Fungible Token است.

Non-Fungible به معنی غیر قابل معاوضه برای توکن های ان اف تی استفاده می شود.

NFT  با عنوان های توکن های غیر قابل معاوضه یا توکن های غیر مثلی شناخته می شوند.

توکن ها انواع مختلفی دارند که قابل معاوضه یا غیر قابل معاوضه هستند.

ان اف تی نوعی توکن رمزنگاری شده ی غیر قابل تعویض است.

این نوع توکن با استفاده از تکنولوژی بلاکچین ایجاد می شود، که همانندی از آن وجود ندارد. توکن آن اف تی قابلیت تکثیر نیز ندارد.

ارزهای دیجیتال قابل معاوضه مانند بیت کوین را می توان معاوضه نمود. یعنی می توان یک بیت کوین را با بیت کوین دیگر معاوضه کرد،اما در مورد ان اف تی چنین چیزی وجود ندارد. چرا که دو آن اف تی هیچ وقت باهم مشابه و برابر نیستند.

قیمت هر توکن ان اف تی با توکن های ان اف تی دیگر متفاوت خواهد بود. ممکن است یک توکن ان اف تی ارزش میلیون دلاری داشته باشد و در مقابل ان اف تی دیگر هیچ ارزشی نداشته باشد.

ان اف تی به عنوان گواهی دیجیتال مالکیت برای دارایی‌های دیجیتال عمل می‌کنند. به طوری که ان اف تی می تواند انواع مختلف انواع مختلفی هنر دیجیتال، فایل موسیقی و یا هر چیز منحصر به فردی دارای ارزش باشد. به زبانی ساده می توان توکن های ان اف تی را نوعی کالای کلکسیونی دانست.

ان اف تی ها، کمیاب هستند که همین ویژگی باعث ارزشمند شدن آن ها می شود.

همانطور که گفته شد، آن اف تی به عنوان دارایی منحصر به فرد و غیر قابل تعویض است. بنابراین این ویژگی سبب شده است تا ان اف تی فضایی را برای هنرمندان ایجاد کند. هنرمندان در این فضا می توانند به راحتی اثرهای هنری خود را به ان اف تی تبدیل کنند و به نمایش بگذارند. این نوع توکن در زمینه هنر و گیمینگ استفا ه ی زیادی دارد.

یک تصویر دیجیتالی ساده ممکن است با قیمتی بیش از صد هزار دلار به فروش می‌رسد.

شاید برایتان جالب باشد،که یک هنرمند از فروش اثر هنری دیجیتال خود با ان اف تی درآمد 60 میلیون دلاری داشته است.

نحوه ی ان اف تی ( NFT) به چه صورت است؟

در بازار ارزهای دیجیتال، توکن (Token) به ارزهای دیجیتالی گفته می شود، که بلاک چین مستقل خود را ندارند و باید روی شبکه‌های دیگر مانند اتریوم جابه‌جا می‌شود. درحالی که ارزهای دیگر یعنی کوین ها مثل بین کوین و اتریوم بلاک چین مستقل خود را دارند.

توکن ان اف تی نیز روی بلاک چین ساخته می شوند و روی اتریوم کار می کنند. NFT معمولا با استاندارد ERC-721 روی بستر اتریوم ساخته می‌شود.

برای خرید توکن ان اف تی معامله ای بین ایجاد کننده ان اف تی و خریداران صورت می گیرد. این معامله از طریق تراکنش های مالی به یک ارز دیجیتال دیگر مانند اتریوم انجام می شود که برای همه قابل مشاهده می باشد.

توکن های ان اف تی مانند ارزهای دیجیتال دیگر روی کیف پول مالک ذخیره می‌شوند. انتقال آن ها نیز با یک تراکنش ساده در عرض چند ثانیه انجام می پذیرد.

NFT را از طریق پلتفرم های مختلفی می توان خریداری کرد. فقط باید برای خرید کیف پول مخصوص آن پلتفرم را داشته باشید و این کیف پول را از طریق رمزارز اتر شارژ کنید.

NFT ها، در رویدادها و حراجی‌های مختلف به فروش می‌ رسند. برای این رویداد باید از قبل ثبت نام کنید و کیف پول خود را شارژ کرده کرده باشید.

وقتی توکن ان اف تی ایجاد می کنید یا می خرید باید در کیف پول دیجیتال ذخیره شود. بهترین کیف پولی که توصیه می شود والت متامسک (Metamask) است.

پس باید کیف پول دیجیتال متامسک را داشته باشید.

این کیف پول به صورت یک افزونه روی مرورگر کروم نصب می شود.

کیف پول رایگان متامسک برای تبادل اتریوم و توکن‌های مبتنی بر آن استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *