از روزهای اولیه صنعت بازی های ویدیویی، توسعه دهندگان به دنبال خلق دنیایی مشابه زندگی واقعی بودند. پیشرفت‌ های تکنولوژیکی در گرافیک، محاسبات و موارد دیگر مطمئناً به پر کردن شکاف ها کمک کرده است، اما بازی‌ ها هنوز فاقد بسیاری از انگیزه‌ های اساسی مانند توانایی کسب درآمد برای بازیکنان هستند. اما در حوزه گیمفای با وجود بازی های رمزنگاری نوظهور، این پتانسیل ها و انگیزه ها مهیا شده است.

حوزه گیمفای (GameFi) چیست؟

ایده اصلی حوزه گیمفای (GameFi) از ادغام دو صنعت در حال رشد Game  و Defi نشأت گرفته است. حوزه گیمفای همچنین به عنوان Play to earn «بازی برای کسب درآمد» شناخته می‌ شود.

GameFi یک لانچ پد عرضه اولیه بازی (IGO) است که پروژه های بازی را سازماندهی می کند. هدف حوزه گیم فای ارائه بازی‌ های مبتنی بر بلاک چین پیشرفته است که در شبکه‌ های BSC و Polygon توسعه یافته‌ اند.

شما کاربران سایت اکو رویال می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش ترید با اساتید مجرب با ما همراه باشید.

گیمفای به گیمرها اجازه می‌ دهد در ازای تلاش‌ های درون بازی خود، دارایی‌ های دیجیتالی کسب کنند.

بازی‌ های گیمفای هم مهارت و هم استراتژی را به کار می‌ گیرند تا به بازیکنان بابت عملکرد خوب پاداش دهند. بازیکنان در ازای وقت گذاشتن برای بازی پاداش می گیرند.

اگر چه بازی‌ های سنتی به بازیکنان برای چندین دهه امکان جمع‌ آوری و تجارت دارایی‌ های دیجیتال را می‌ دادند، اما اگر توسعه دهنده بازی را تعطیل کند یا از کار بیفتد، بازیکنان ممکن است سرمایه‌ گذاری خود را در هر زمانی از دست بدهند.

علاوه بر این، بازی های گیمفای دارایی های خود را در یک شبکه توزیع شده ذخیره می کنند،که مستقل از هر سازمان واحدی عمل می کنند.

برتری های حوزه گیم فای

گیم فای برتری هایی را در مقایسه با بازی های سنتی متمرکز ایجاد می کند که مختصرا به آن ها اشاره می کنیم:

برای ورود به حوزه گیمفای به چیزهایی نیاز دارید؟

نیازهای اولیه در هر نوع بازی گیفای متفاوت است، اما در بیشتر بازی‌ ها بازیکنان نیاز دارند که یک کیف پول سرمایه‌گذاری شده داشته باشند و چند آیتم برای شرکت در آن بازی خریداری کنند.

به طور کلی برای ورود به حوزه گیمفای باید مراحل زیر را انجام دهید.

کیف پول شما رمزارزها و ان اف تی های شما را در خود جای می دهد و به طور کلی به شما امکان می دهد تا تجارت دیجیتال خود را در دنیای گیمفای انجام دهید. انواع مختلفی از کیف پول های ارز دیجیتال وجود دارد و همه آن ها با همه اکوسیستم های رمزنگاری کار نمی کنند. این بدان معنی است که قبل از شروع به راه‌اندازی کیف پول، حتماً باید سازگاری آن را بررسی کنید. به عنوان مثال، بازی بلاک چین Axie Infinity با استفاده از پروتکل اتریوم ساخته شده است، بنابراین برای بازی به یک کیف پول سازگار با اتریوم مانند MetaMask نیاز خواهید دارید.

بسیاری از بازی های بلاک چین قبل از اینکه بتوانید بازی کنید نیاز به مالکیت یک یا چند دارایی درون بازی دارند. به عنوان مثال، برای بازی Axie Infinity، باید حداقل سه Axie داشته باشید.

در سایر بازی ها ممکن است نیاز به خرید یک ارز دیجیتال یا توکن بومی درون بازی داشته باشند.

برای مثال، برای شروع نبرد در بازی GameFi Cryptoblades، باید کیف پول MetaMask خود را با SKILL پر کنید – ارز دیجیتال بازی. اما برای به دست آوردن مهارت، ابتدا باید بایننس کوین (BNB) را خریداری کرده و با آن معامله کنید.

از طریق کیف پول خود وارد بازی گیمفای شوید.

اکثر بازی های حوزه گیمفای در مرورگر شما پخش می شوند. بنابراین، برای پیوستن به آن باید با استفاده از کیف پولی که قبلا ایجاد کرده بودید وارد شوید.

برای انجام این کار، به وب سایت بازی مربوطه مراجعه کنید و به دنبال گزینه اتصال کیف پول خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *