کیف پول ارز دیجیتال ، یک کیف پول دیجیتالی مطمئن است که برای دریافت ، ارسال و ذخیره رمزارزهایی مانند بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از رمز ارز ها ، باید از کیف پول استفاده کنید. برخی از کیف پول ها تنها برای یک رمز ارز  مورد استفاده قرار می گیرند ، برخی از آنها می توانند برای بیش از یک رمز ارز استفاده شوند ، برخی از کیف پول ها را خودتان کنترل خواهید کرد ، و برخی دیگر (مانند والت هایی که در صرافی ها یافت می شوند) تحت نظارت سیستم های دیگر قرار می گیرند. بهتر است اینطور بگوییم  که انواع کیف پول برای انتخاب و استفاده وجود دارد.

در زیر نحوه عملکرد کیف پول های دیجیتال ،انواع مختلف کیف پول و همچنین شرایط استفاده از هرکیف پول را مورد بحث قرار می دهیم.

از کدام کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنم؟

اکثر رمز ارز ها دارای یک کیف پول مشخصی هستند ، اما اغلب یک کیف پول چند رمز ارزی مانند Ledger ، Binance یا Coinbase بهترین وکاربردی ترین راه حل است.

کیف پول ها چگونه کار می کند؟

کیف پول نرم افزاری است که می تواند برای مشاهده موجودی رمز ارزها وهمچنین انجام تراکنش ها مورد استفاده قرار گیرد. هر کیف پول تفاوت هایی دارد ، اما به طور کلی ، هر کیف پول مشخصا با یک یا چند رمز ارز کار می کند و می تواند یک یا چند “آدرس عمومی” مخصوص رمز ارز ها را در خود ذخیره کند. آدرس های عمومی مانند شماره حساب های مخصوص رمز ارزها هستند ، می توان از آنها برای دریافت نوع خاصی از رمز ارزها استفاده کرد (به عنوان مثال ، برای دریافت بیت کوین ، به آدرس بیت کوین نیاز دارید) و می توانند به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شوند.هر آدرس به همه ی  تراکنش های مرتبط با آن آدرس در بلاکچین مرتبط می شود. کیف پول به شما این امکان را می دهد که موجودی های مربوط به یک آدرس را ببینید و به شما اجازه می دهد تا زمانی که صاحب آدرس هستید ، دارایی خود را در بلاکچین منتقل کنید. اثبات مالکیت آدرس با یک کد شخصی (یک کد مخفی مرتبط با یک آدرس عمومی) در کیف های آنلاین انجام می شود. در کیف پول های ایمن ، کارگزار (شخص سومی مانند صرافی ، کارگزار و غیره) کد را برای شما نگه می دارد و فقط وارد کردن رمز عبوربرای ورود  به برنامه کیف پول مهم است. اساساً یک کیف پول مثل یک حساب بانکی شما عمل می کند ، آدرس شما مانند شماره حساب شماست ، بلاکچین مانند بانک است و کیف پول های ایمن ، کارگزار کمی شبیه بانکدار شما است.

انواع کیف پول

انواع مختلفی از کیف پول ها مثل کیف پول های آنلاین ، آفلاین ، تلفن همراه ، سخت افزار ، رومیزی و کاغذ وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنیدانواع مختلف کیف پول به این معنی است که کیف پول در چه نوع سیستمی ذخیره می شود ، چه کسی کنترل کیف پول را بر عهده دارد و آیا اطلاعات به صورت آنلاین ذخیره می شوند یا خیر. بعضی از کیف پول ها بیشتر از یک روش برای ورود به حساب کاربری ارائه می دهند – برای مثال. کیف پول Bitcoin.com هم میتوان به صورت یک برنامه رومیزی و هم یک برنامه تلفن همراه استفاده کرد.

از چه کیف پولی ارز دیجیتالی استفاده کنم؟

پیشنهاد ما این است که برای هر رمز ارزی از یک کیف پول مشخصی (تأیید شده) استفاده کنید. بنابراین ، برای بیت کوین پیشنهاد می کنیم از کیف پول Bitcoin Core استفاده کنید ، برای Litecoin ما Litecoin Core و برای Ethereum یا کیف پول Ethereum یا MetaMask را پیشنهاد می دهیم.

نکته: برای تراکنش های مهم، وب سایت رسمی یک رمز ارز را بررسی کنید.

 

نکاتی درباره کیف پول های ارز دیجیتال

در زیر چند پیشنهاد مفید در مورد کیف پول ها آورده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *