بیت کوین ، رمز ارزی است که اکثر تریدرها برای انجام تراکنش و معاملات مورد نیاز خود از آن استفاده می کنند. اکنون صحبت از آن می شود که آیا بیت کوین ، یک ارز واقعی است یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این موضع بپردازیم و به این سوال یک پاسخ قطعی و درست بدهیم.

روند استخراج بیت کوین

برای پاسخ به این سوال بیایید ابتدا از روند استخراج بیت کوین و طرز کار با سیستم ارزهای دیجیتال آغاز کنیم تا در نهایت بتوانیم به جوابی درست دست یابیم.

شاید وقتی نام استخراج رمز ارز می آید، با خود فکر می کنید که در فرآیند استخراج رمز ارزها و یا همان ماینینگ قرار است سکه های زیادی بیرون بیاید. در حالی که این طور نیست و بیت کوین شکل فیزیکی ندارد. شاید بر این اساس با خود فکر کنید که بیت کوین یک ارز غیر واقعی اس تکه در دنیای واقعی وجود خارجی ندارد.

اما در واقع این طور نیست؛ اما فرآیند آن هم بی شباهت به فرآیند استخراج طلا نیست؛ زیرا فرآیند استخراج ماینیگ هم می تواند مانند فرآیند استخراچ طلا، کار سخت و دشواری باشد.

در  فرآیند ماینیگ و استخراج بیت کوین که با استفاده از سیستم بلاکچین است، به طور کلی سه کار انجام می شود:

1- تایید تراکنش

2- حفظ امنیت

3- تولید بیت کوین های جدید

طرز کار سیستم بیت کوین

همان طور که با سیستم بلاکچین کمی آشنا هستید، می دانید که سیستم بیت کوین بر پایه بلاکچین است؛ دارای سیستم دفتر کل است و تمام معاملات و تراکنش ها در آن ثبت و در معرض عموم قرار می گیرد و در هنگام انجام تراکنش، هر بلوک به بلوک قبلی خود متصل می شود.

سیستم رمز ارز دیجیتال در واقع، مجموعه ای عظیم از پایگاه داده هایی را تشکیل می دهد که شامل تاریخچه تمام معاملات به صورت رمزگذاری شده و ثبت شده است.

بسیاری از کشورها بیت کوین را به عنوان رمز پول رایج در انجام معاملات به رسمیت پذیرفته اند

کمتر کشوری است که رمز ارزهای دیجیتال را به عنوان واحد اصلی معاملاتی خود نپذیرفته باشد. زیرا این سیستم نیز مانند سیستم های بانکی، از میزان تراکنش انجام شده توسط شما و میزان برداشت از حساب می تواند اطلاعات موثقی به شما بدهد و همه چیز به قول معروف، از روی اصول و حساب و کتاب است؛ منتها با این تفاوت که سیستم بلاکچین نسبت به سیستم رایج بانکی امن تر است و  شاید به سختی کسی بتواند در آن کلاهبرداری انجام دهد.

اگر در ایران تراکنش های مبتنی بر ارز دیجیتال کم تری صورت می پذیرد تنها به این دلیل است که افراد هنوز اطلاعات کافی از نحوه فعالیت در این بازار کسب نکرده اند و یا می ترسند سرمایه شان هدر برود؛ اما این دلیلی بر غیر واقعی بودن این رمز ارز نیست.

بیت کوین هم بالا و پایین دارد!

اگر کمی در بازار رمز ارزهای دیجیتال فعال باشید، در خواهید دریافت که قیمت و ارزش رمز ارزهای دیجیتال هم بر اساس روند عرضه و تقاضا بالا و پایین دارد و مانند پول های رایجی در دستمان داریم، ارزش آن هر روز بالا و پایین می شود.

بیت کوین یک ارز واقعی است

بنابراین بر اساس موارد گفته شده می توان گفت که بیت کوین وجود دارد و یک ارز واقعی است و چیز عحیب و فریب و غیر واقعی نیست! می توانید اطمینان حاصل کنید که رمز ارزهای موجود در بازار رمز ارزهای دیجیتال، به اندازه اسکناس های کاغذی در دستمان ارزش و  اعتبار کافی را دارا هستند.

کلام آخر…

در واقع، رمز ارز دیجیتال شکل نوین عرضه پول و انجام معامله است و هیچ تفاوتی با شکل واقعی پول در دستمان ندارد؛ منتها با این تفاوت که بیت کوین شکل دیجیتالی پول است و اسکناس، شکل کاغذی آن.

با استفاده از رمز ارز می توانید از کالاهای گران قیمت مانند خانه و ماشین گرفته تا حتی سفارش انواع خوراکی را می توانید بدهید و تمام معاملات خود را با استفاده از این سیستم انجام دهید.

به علاوه شما می توانید در این بازار هم مانند بورس سرمایه گذاری کنید و از آن سود ببرید. برای آموزش ترید و کسب اطلاعات بیشتر می توان به بخش آموزش های سایت مراجعه کرده تا اطلاعات لازم را دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با استخراج ابری بیت کوین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *