در سال‌های اخیر، صنعت کریپتوکارنسی محبوبیت زیادی داشت. بازار کریپتو مقادیر رکوردشکنی پول تولید کرد و فناوری بلاک چین در پشت آن توسط مشاغل در چندین صنعت مختلف مورد استفاده قرار گرفت. با این حال، استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال دشوارتر شده است و سودآوری استخراج کاهش یافته است. برای سودآوری، ماینرها باید بهره‌وری خود را افزایش دهند. اینجاست که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی وارد عمل می‌شوند.

فناوری هوش مصنوعی در چندین سیستم به سرعت در حال ورود است و ارزهای دیجیتال هم از قلم نیفتاده است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی در سیستم بانکی کارآمد بوده‌اند، اما پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی باعث ایجاد تحولات زیادی در سیستم‌ها، به‌ویژه در ارزهای دیجیتال بوده است.

بیایید بیشتر به این کاربرد هوش مصنوعی در استخراج بیت کوین بپردازیم.

استخراج بیت کوین بدون ابزار مناسب، کسب سود چالش برانگیز می شود. در اینجا اپلیکیشن‌های معاملاتی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌شوند که کسب درآمد در هنگام خواب را نیر امکان پذیر می‌کنند.

می توانید جهت آشنایی با ترید ارز دیجیتال به مقاله آن رجوع نمایید.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

در سال 2009، زمانی که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را راه‌اندازی کرد، نرم افزاری را نیز منتشر کرد که هر کسی می‌توانست از آن برای مشارکت در شبکه استفاده کند. این نرم افزار از قدرت محاسباتی برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کرد و با بیت کوین پاداش دریافت می‌نمود. این فرآیند استخراج نامیده می‌شود.

فرآیند استخراج شامل افزودن داده‌های تراکنش بیت کوین به دفتر کل جهانی تراکنش‌های گذشته بیت کوین است. به هر گروه از این تراکنش ها یک بلوک گفته می‌شود.

هر گره (کامپیوتر متصل به شبکه بیت کوین با استفاده از کلاینت که وظیفه اعتبارسنجی و انتقال تراکنش‌ها را انجام می‌دهد) یک کپی از بلاک چین دریافت می‌کند که با پیوستن به شبکه بیت کوین به طور خودکار دانلود می‌شود.

هوش مصنوعی چگونه به ارزهای دیجیتال کمک می کند؟

به طور کلی، الگوریتم‌های هوش مصنوعی را می‌توان به سه روش مختلف مورد استفاده قرار داد:

استخراج بیت کوین و کاربرد هوش مصنوعی در آن

استخراج بیت کوین با هوش مصنوعی

بخش هوش مصنوعی (AI) در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. این فناوری در چندین راه مختلف از جمله صنعت استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

استخراج ارزهای دیجیتال دنیایی بسیار رقابتی است. برای موفقیت، ماینرها باید از پیچیده ترین و قدرتمندترین سخت افزارهای موجود استفاده کنند تا از رقبای خود پیشی بگیرند. اکنون، بسیاری از ماینرها برای به دست آوردن برتری در رقابت، به فناوری هوش مصنوعی روی می‌آورند.

با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، ماینرها می‌توانند هنگام انتخاب ارزهای دیجیتال برای استخراج، تصمیمات بصری‌تری بگیرند. آنها همچنین می توانند میزان مصرف انرژی را مدیریت کنند و بر اساس داده های بلادرنگ تغییراتی ایجاد کنند.

کریپتو برق را به گرمای زیادی تبدیل می‌کند. بنابراین، با استفاده عاقلانه، داده کاوی می‌تواند بسیار کارآمدتر باشد زیرا صورتحساب‌های گرمایشی می‌تواند جبران شود.

برای ارزش دلاری تولید شده، ارز دیجیتال انرژی بیشتری نسبت به استخراج فیزیکی طلا، پلاتین یا فلزات خاکی کمیاب مصرف می‌کند.

می توان نتیجه گرفت که هوش مصنوعی با افزایش تعداد ماینرها در سیستم و تمرکززدایی قدرت، فرآیند استخراج را غیرمتمرکزتر می‌کند.

هوش مصنوعی (AI) اکنون برای سریعتر و سودآورتر کردن استخراج بیت کوین استفاده می‌شود.

استخراج بیت کوین ستون فقرات شبکه بیت کوین است. ماینرها امنیت را تامین می‌کنند و تراکنشهای بیت کوین را تایید می‌کنند. بدون ماینرهای بیت کوین، شبکه مورد حمله و ناکارآمدی قرار می‌گیرد.

همچنین به حل مشکل تجمیع قدرت هش در بین شرکت‌های بزرگ که منجر به حمله ۵۱ درصدی به شبکه بیت‌کوین می‌شود، کمک می‌کند. بنابراین برای اینکه استخراج بیت کوین طراحی غیرمتمرکز خود را حفظ کند، به هوش مصنوعی بیشتری نیاز است.

استخراج بیت کوین

یادگیری ماشینی در استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین در طول سال‌ها به طور فزاینده ای تخصصی شده است و امروزه بیشتر توسط متخصصان متعهد با سخت افزار تخصصی، برق ارزان و اغلب مراکز کلان داده انجام می‌شود.

در دنیای ارزهای دیجیتال که در هر ثانیه حجم عظیمی از داده تولید می‌شود، یادگیری ماشینی می‌تواند برای استخراج کنندگان و معامله گران بسیار ارزشمند باشد.

یادگیری ماشینی نوعی هوش مصنوعی و فرآیند استفاده از الگوریتم‌هایی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها است که می‌توانند از داده‌ها یاد بگیرند و پیش‌بینی کنند.

به عنوان مثال، اگر مجموعه داده‌ای حاوی قیمت چندین ارز دیجیتال مختلف در طول زمان داشته باشیم، می‌توانیم از یادگیری ماشینی نظارت شده برای آموزش الگوریتمی برای پیش بینی قیمت بیت کوین استفاده کنیم.

وجود یادگیری ماشینی برای ماینرها و معامله گران ارزهای دیجیتال بسیار مفید است، زیرا آنها اغلب باید بر اساس حجم زیادی از اطلاعات، مانند قيمت‌ها یا تاریخچه تراکنش، تصمیم بگیرند. الگوریتم‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به آن‌ها در بهینه‌سازی استراتژی‌ها و بهبود بهره‌وری خود در هنگام استخراج یا تجارت ارزهای دیجیتال کمک کنند.

الگوریتم استخراج بیت کوین بر اساس شبکه‌های عصبی مصنوعی

این مدل از یک شبکه عصبی مصنوعی برای یادگیری ساختار غیرخطی زیربنایی یک تابع هش رمزنگاری استفاده می‌کند. میدان گیرنده نورون مصنوعی به لایه ورودی متصل است. وزن آن را می‌توان در زمان اجرا تنظیم کرد تا متناسب با مشکل باشد، در نتیجه سربار سخت افزار کمتری در طول فرآیند استخراج و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر رفع شده در زمان طراحی ایجاد می‌شود.

این مدل از یک پرسپترون چند لایه برای مدل سازی رفتار استخراج کننده بیت کوین استفاده می‌کند که این امر با استفاده از قدرت محاسباتی GPU منجر به استخراج سریعتر و کارآمدتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *