دسنترالند یکی از پلتفرم های واقعیت مجازی است که امروزه محبوبیت زیادی دارد. وجود ان اف تی ها در دسنترالند و کارکرد آن ها را نمی توان در دسنترالند نادیده گرفت.

در این مقاله قصد داریم با کارکرد توکن های غیر قابل تعویض یا ان اف تی ها در دسنترالند کمی بیشتر آشنا شویم.

دسنترالند چیست؟

پلتفرم دسنترالند یک دنیای آنلاین است که کاربران در آن می توانند به ایجاد آواتار، تعامل با سایر کاربران و شرکت در کنسرت ها و گالری های هنری و خرید زمین و توسعه آن بپردازند.  در فضای دیجیتالی دسنترالند دوستان از سراسر جهان می توانند برای رویدادها گردهم آیند و حس اجتماعی را به اشتراک بگذارند، حتی اگر از نظر فیزیکی با هم نباشند.

دسنترالند یک دنیای مجازی است که توسط کاربران آن اداره می شود.  مالکیت همچنین به کاربران اجازه می دهد در مورد نحوه عملکرد دنیای مجازی نظر بدهند.

فلسفه‌ اساسی دسنترالند این است که مردم کنترل اینترنت را بدست بگیرند و تصمیم بگیرند که در کدام جهت حرکت کند.

دسنترالند پلتفرم واقعیت مجازی مبتنی بر اتریوم است.  در دنیای دسنترالند، می توانید زمین هایی را خریداری کنید، آن ها را توسعه دهید و از آن درآمد کسب کنید.

هر قطعه زمین و هرچیزی در زمین مجازی یک نشانه غیر قابل تعویض یا ان اف تی است.

دسنترالند شامل بخش های  16*16 از قطعات زمین با مختصات یک صفحه دکارتی (x,y) است که موقعیت زمین را در دنیای مجازی مشخص می کنند. در مجموع 90601 قطعه زمین در دسنترالند وجود دارد که 43689 قطعه آن برای استفاده خصوصی اختصاص یافته است.

آیا دسنترالند از ان اف تی ساخته شده است؟

دسنترالند تجربه متفاوتی را ارائه می دهد. همه چیز در این شبکه به شکل ان اف تی است.

از زمین های مجازی تا هنر روی دیوار در گالری های مجازی همه چیز به شکل ان اف تی در دسنترالند درمی آید. برخی از این ان اف تی های در دسنترالند هزاران دلار به فروش می رسند.

ان اف تی ها  توکن‌های غیرقابل تعویض و گواهی اصالت دیجیتال هستند که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند و راهی امن برای ردیابی صاحب دارایی‌های دیجیتال ایجاد می‌کنند.

زمین ها و دارایی ها، قطعات کدگذاری شده از ان اف یا توکن های غیرقابل تعویض هستند.  توکن ‌های غیرقابل تعویض، گواهی ‌های مجازی هستند که اثبات مالکیت دیجیتالی را روی یک بسته دیجیتالی از اطلاعات که می ‌تواند عکس، فایل، آهنگ و غیره باشند هستند. به بیانی ساده تر ان اف تی در دسنترالند نماد مجازی برای دارایی های موجود است.

ان اف تی بسته ای از اطلاعات یا داده های ذخیره شده در بلاک چین است.  برخلاف بیت کوین که یک ارز است، ان اف تی یک دارایی یا دارایی مجازی است که می تواند فروخته شود، معامله شود یا مبادله شود.  ان اف تی به خودی خود ارزشی ندارد، بلکه ارزش آن با قیمت اطلاعات یا داده هایی که در اختیار دارد تعریف می شود. ان اف تی در دسنترالند نیز به همین صورت است و داده های ذخیره شده ی دسنترالند را نمایش می دهد و ارزش آن با دارایی های درون دسنترالند مشخص می شود.

نقش ان اف تی در رونق دسنترالند

زمانی که  دسنترالند  در سال 2017 راه اندازی شد، توسعه دهندگان دنیای دیجیتال قطعات زمین را به قیمتی در حدود 20 دلار فروختند.

در سال‌ های بعد، شبکه دسنترالند رشد کرد، اما بخش کوچک و نسبتاً مبهمی در اینترنت بود  تا زمانی که ان اف تی ترقی کرد.

رونق ان اف تی افزایش سرسام آور قیمت  زمین های دیجیتالی دسنترالند را به همراه داشت.

امروزه  بسته ها در دنیای دیجیتال می توانند از 6000 دلار تا بیش از 100000 دلار به فروش برسند.

چه چیزی ان اف تی های دنیای مجازی را در دسنترالند را برای هنرمندان امروزی جذاب می کند؟

ان اف تی های دنیای مجازی شیوه های مدیریت و نمایش را تغییر می دهند. هنرمندان می تواند از بیلدر برای کشیدن و رها کردن آسان تصاویر ان اف تی در دسنترالند به عنوان قاب عکس استفاده کند.  بازدید کننده ها نیز می تواند این ان اف تی ها را  مشاهده و خریداری کنند.

ان اف تی ها، توکن ‌های دیجیتالی مرتبط با دارایی ‌هایی که می ‌توان آنها را خرید، فروخت و داد و ستد کرد. ان اف تی در دسنترالند به هنرمندان این امکان را می ‌دهد تا راحت ‌تر از همیشه بتوانند از کار خود سود ببرند.

دسنترالند به خالق اثر قدرت و خودمختاری می دهد که در گالری ‌های سنتی چنین امکاناتی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *