شاید برای شما هم پیش اومده باشه که در فضای صرافی های مجازی ارز دیجیتالی رو منتقل کنید اما اون ارز به حساب مقصد نرسه یا اینکه کسی برای شما انتقال ارز انجام داده باشه اما در حساب شما ننشینه، انگاری ارز دیجیتال در حفره های فضای اینترنت سرگردان میشه و خیلی وضعیت استرس زایی میشه. اگه اینجا برای ما پیام بذارید ما می تونیم اون انتقال رو ردیابی و ارز دیجیتال شما را پیدا کنیم. برای ارسال پیام اینجا کلیلک کنید.

در این قسمت به یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان سرمایه که در مورد نگهداری کیف پول های دیجیتال است ، می پردازیم.شاید برای بسیاری از شما عزیزان پیش آمده باشد که کیف پول دیجیتال یا همان والت ، مورد سرقت قرار گرفته باشد یا بنا به هر دلیلی رمز آن را فراموش کرده باشید . و یا مشکلات این چنینی برخورد کرده باشی. در این مقاله ما قصد داریم به بازیابی رمز کیف پول شماکمک کنیم.

آیا شما در مورد مشکل هایی که ممکن است درباره ی کیف پول ها ایجاد شود: از جمله گم شدن  ،خراب شدن و یا دزدیده شدن آنها  اطلاعی دارید؟

به طور حتم سازنده های این کیف ها برای این مواقع راه حل هایی مثل استفاده از کد بازیابی را طراحی کرده اند. اما سوالی که برای کاربران مطرح می شود این است که این کلمات را کجا وارد کنند یا اینکه آیا به هنگام دزدیده شدن کیف پول ها باید سخت افزار دیگری خریداری کنند، در اینصورت امنیت دارایی ها به خطر نمی افتد؟

بازیابی رمز کیف پول یا والت

بازیابی رمز کیف پول یا والت

در مورد کیف پول ها باید توجه داشت که هیچ ارزی در این دستگاه ها ذخیره نمی شود. رمز ارز های دیجیتال تنها می توانند روی آدرس های بلاک چین ذخیره شوند. با توجه به اینکه صاحب اصلی هر رمز ارز، شخصی است که کلید خصوصی آن آدرس بلاکچین را دست دارد پس کیف پول ها فقط اطلاعات مربوط به کلید های خصوصی و کلید های عمومی را ذخیره میکنند .

نکته ی مهم دیگر آن است که باید هنگام تعیین رمز عبور  یا همان پین در تنظیمات اولیه دقت لازم را کرد.

مطالب خواندنی : بیت کوین

آیا کیف پول های مسروقه ، گم یا خراب شده را میتوان بازیابی کرد ؟

آیا کیف پول های مسروقه ، گم یا خراب شده را میتوان بازیابی کرد ؟

در خصوص بازیابی رمز کیف پول می توان گفت که همه ی کیف پول ها را می توان در صورت دزدیده شدن یا خراب شدن و گم شدن بازیابی کرد. اما کاربران باید بدانند از آنجایی که سرمایه ها  روی بلاک چین ذخیره می شوند  تا زمانی که کسی به کلید های خصوصی دسترسی پیدا نکند ،امنیت دارایی ها تامین است. کاربر های ایرانی معمولا از کیف پول های لجر و ترزور استفاده می کنند. کیف پول کول ولت نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. همه این کیف پول ها از استاندارد های خاصی پیروی می کنند. این استاندارد ها چگونگی ساخت و پشتیبانی آنها از کلمات بازیابی را نشان می دهد. .به طور مثال کیف پول های لجر از کلمات 24 تایی استفاده می کنند که از استاندارد 39 BIP پیروی می کنند .

نحوه ی بازیابی کیف پول ها

نحوه ی بازیابی رمز کیف پول ها

اما موضوع مهم در بازیابی رمز کیف پول این است که چگونه این عمل صورت می گیرد ، به طور کلی اگر اتفاقی برای کیف پول ها بیافتد دو راه حل پیش رو داریم:

اول اینکه با داشتن کلمه ی بازیابی کیف پول مشابه قبلی خریداری کنیم یا از نرم افزار اکسدوس و جکس استفاده کنیم. اما اگر کلمات بازبینی را فراموش کرده باشید دیگر نمیتوان به کیف پول های قبلی دسترسی پیدا کرد.

برای درک بازیابی رمز کیف پول یک مثال می زنیم : فرض کنید شما یک کیف پول لجر داشتید که به هر نحوی آن را از دست داده اید ،اگر مقدار قابل توجهی سرمایه در آن باشد، اگر شخصی از دانش فنی بالایی برخوردار باشد می تواند به کلمه بازبینی دسترسی پیدا کرده و سرمایه شما را سرقت کند. بهترین راه در این مواقع این است که یک کیف پول با استاندارد39  BIP تهیه و با استفاده از قسمت بازیابی وارد اکانت خود شده و سرمایه ها را به حساب دیگری منتقل کنید.

اما اگر امکان دسترسی به یک دستگاه سخت افزاری را ندارید ، می توان با استفاده از یک کیف پول نرم افزاری همه ی این مراحل را انجام داد هرچندکه به دلیل امکان نفوذ نرم افزاری و سرقت آنلاین، امنیت آن از سخت افزاری پایین تر است. ولی می توان با کیف پول نرم افزاری به سرعت عملیات انتقال دارایی ها به حساب دیگر را انجام داد تا امکان دسترسی به آنها از بین برود .

خلاصه ی کلام

بازیابی رمز کیف پول – در صورتی که شما به هر دلیلی دیگر به کیف پولتان دسترسی نداشتید همچنان این قابلیت وجود دارد که با داشتن کلمات بازبینی به دارایی های خود دسترسی پیدا کنید. با داشتن کلمات بازبینی می توان تمام آدرس های عمومی و خصوصی را به طور مجدد ایجاد کرد به همین دلیل هنگام انجام تنظیمات اولیه توصیه می شود که این کلمات را در اختیار کسی قرار نداده و در جایی مطمئن نگهداری کنید .

کیف پول هایی که از استاندارد BIP39 پیروی می کنند ،کلمات بازبینی را به طور تصادفی ایجاد می کنند .هنگام بازیابی لازم است که حتما از کیف پول هایی با این استاندارد استفاده کنید ، این مراحل را می توان با یک دستگاه سخت افزار یا یک کیف پول نرم افزاری انجام داده و امنیت لازم را برای سرمایه های خود ایجاد کنیم..