کپی تریدینگ یک تاکتیک نوآورانه عالی برای تریدرهای جدید برای ورود به دنیای ترسناک ترید است.
این روش معامله به معامله‌گران در بازارهای مالی اجازه می‌دهد تا به طور خودکار موقعیت‌های باز شده و مدیریت شده توسط معامله‌گران دیگر را کپی کنند.
این کار به این معنی است که معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های خاصی را کپی کنند و بخشی از وجوه معامله‌گر کپی‌کننده را به حساب معامله‌گری که در حال کپی‌برداری است، گره بزنند.
کپی تریدینگ در بین کسانی که دانش یا تمایلی برای یادگیری ترید برای خود ندارند محبوب است، با این حال خطراتی دارد.
در این مقاله قصد داریم به بررسی کپی تریدینگ و انواع آن بپردازیم.

کپی تریدینگ

کپی تریدینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تاریخچه تجارت کپی به سال 2005 باز می‌گردد، زمانی که معامله‌گران از الگوریتم‌های خاصی کپی می‌کردند که از طریق معاملات خودکار توسعه یافته بودند.
استراتژی کپی تریدینگ به شما امکان می‌دهد تا به طور مستقیم از موقعیت‌های گرفته شده توسط تریدرهای دیگر کپی کنید. شما مقداری را که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید تعیین می‌کنید و به سادگی تمام کارهایی را که آنها انجام می‌دهند به‌طور خودکار کپی می‌کنید. وقتی تریدر انتخابی شما ترید انجام می‌دهد، حساب شما نیز همان ترید را انجام می‌دهد.

با کپی کردن از یک تریدر دیگر، به طور بالقوه می‌توانید بر اساس مهارت‌های او کسب درآمد کنید.
کپی تریدینگ یک استراتژی کوتاه‌مدت است که با در نظر گرفتن معاملات روزانه یا نوسانی طراحی‌شده است. همچنین لازم است به این نکته اشاره کنم که کپی تریدرها معمولاً در بازارهای ناپایدار یا پیچیده مانند فارکس کار می‌کنند. این به این دلیل است که جریان‌های بزرگ سرمایه به دنبال یک حساب می‌تواند قیمت را حرکت دهد.
برای فرآیند کپی تریدینگ، همیشه به سیستم خودکار پلتفرم برای کپی کردن ترید نیاز دارید. که هر دو حساب باید در این پلتفرم باشند.
سیستم خودکار به طور خودکار تمام معاملات باز را در حساب شما کپی می‌کند. سپس، شما باید مبلغی را برای سرمایه‌گذاری در یک تریدر خاص انتخاب کنید. با این حال، مقدار انتخاب شده نباید بیش از 20 درصد از سبد شما باشد.

آیا می‌توانید با کپی تریدینگ درآمد بالایی کسب کنید؟

بله اما این روش بدون خطر نیست. همچنین به یاد داشته باشید که سابقه موفقیت یک سرمایه‌گذار دیگر به طور خودکار به این معنا نیست که شما از همان بازدهی بهره خواهید برد. همچنین باید نوسانات احتمالی را نیز در نظر بگیرید.
اگرچه کپی تریدینگ موفقیت و سود را تضمین نمی‌کند، می‌توانید سبد خود را متنوع کنید و ریسک‌ها را مطابق با خط مشی مدیریت ریسک خود مدیریت کنید.
شما همچنین می‌توانید در حالی که از معامله‌گران با تجربه‌ای که کپی می‌کنید یاد بگیرید، مقداری پول نیز به دست آورید.

کپی تریدینگ

انواع روش‌های کپی تریدینگ

اکثر نرم‌افزارها گزینه سه نوع عملکرد کپی تریدر  خودکار، نیمه خودکار و دستی را خواهند داشت.

بیشتر شبیه به ترید عادی است که در آن تصمیم می‌گیرید چه کسی را دنبال کنید و کدام معاملات را کپی کنید. بسیاری از مردم از این به عنوان ترید اجتماعی نیز یاد می‌کنند.

این روش به شما امکان می‌دهد تمام موقعیت‌های معامله‌گر انتخابی خود را مشاهده کنید. سپس می‌توانید انتخاب کنید کدام یک را کپی کنید و خودتان معامله کنید یا کدام را به طور خودکار دنبال کنید، که به این معنی است که معامله‌گر منتخب شما حرف اول را می‌زند.

بسته کامل و بسته‌ای است که FXTM Invest ارائه می‌دهد. شما معامله‌گران و استراتژی‌هایی را انتخاب می‌کنید که به بهترین وجه با نمایه ریسک شما مطابقت دارند. همه موقعیت ها و معاملات بعدی به طور خودکار تکرار می‌شوند.

گام های کپی کردن ترید

کپی تریدینگ

1) انتخاب تریدر موردنظر

با استفاده از ابزارهای ارائه شده توسط پلتفرم FXTM Invest برای فیلترکردن معامله‌گران موجود، تریدر را انتخاب کنید که به بهترین وجه با اهداف شما مطابقت دارد تا دنبال کنید. چه چیزی برای شما مهم است؟ شاید تعداد فالوورها، سودآوری، سطح ریسک، مجموع وجوهی که مدیریت می‌کنند یا بازگشت سرمایه آنها باشد. شما ممکن است ترکیبی از این موارد را انتخاب کنید، کاملاً به شما بستگی دارد و بر اساس آنچه فکر می‌کنید مهم است.

2) میزان سرمایه گذاری خود و نحوه تقسیم آن را بین مدیران مختلف تعیین کنید.

در زمینه تخصیص سرمایه متعادل باشید و همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید. بنابراین اگر بیش از یک نفر را برای کپی انتخاب کرده‌اید، انتخاب کنید که چقدر به هر معامله گر انتخابی اختصاص دهید.
برای عملکرد بهتر در کپی تریدینگ بیش از یک معامله گر را دنبال کنید
ریسک خود را با تنوع بخشیدن به سرمایه خود کاهش دهید.

3) کپی شدن موقعیت‌های تریدر انتخاب شده در حساب شما

پلتفرم معاملاتی کپی تریدینگ به‌طور خودکار همه موقعیت‌های معامله‌گر انتخابی را در حساب تجاری شما تکرار می‌کند.

4) افزودن وجوه بیشتر یا انتخاب تریدرهای دیگر

اگر از عملکرد معامله‌گر خوشتان می‌آید، وجوه بیشتری اضافه کنید. یا قرار گرفتن در معرض یک ترید را کاهش دهید و با سرمایه‌گذاری روی یک تریدرهای دیگر پرتفوی خود را متنوع نگه دارید. می‌توانید هر زمان که بخواهید، حساب‌های موجود خود را جایگزین کنید، فقط به خاطر داشته باشید که برای هر معامله‌گری که تصمیم به دنبال کردن آن دارید، به یک حساب سرمایه‌گذاری جداگانه نیاز دارید.

کارمزدهای کپی تریدینگ

هیچ کارمزد خاصی برای استفاده از عملکرد مبادله کپی وجود ندارد، به غیر از هزینه‌هایی که به مدیر استراتژی هر زمان که سودی به دست آورد، پرداخت می‌کنید. هر گونه کارمزد کارگزاری که برای یک معامله عادی اعمال می‌شود، برای معاملات کپی اعمال می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : آموزش رایگان ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *