هر نوع پرداختی که صرفاً الکترونیکی باشد، مانند پول دیجیتال یا ارز دیجیتال به عنوان پول دیجیتال شناخته می شود. برخلاف اسکناس دلار یا سکه، پول دیجیتال ارزش فیزیکی ندارد. سیستم های آنلاین برای ردیابی و انتقال داده ها استفاده می شود. بیت کوین یکی از محبوب ترین انواع پول دیجیتال است. به معامله یا خرید و فروش ارز دیجیتال اصطلاحا ترید ارز دیجیتال گفته می شود.

برای ترید ارز دیجیتال از تلفن هوشمند یا صرافی آنلاین ارز دیجیتال استفاده می شود. جهت آشنایی با آموزش ترید می توانید به لینک صفحه مراجعه فرمایید.

آشنایی با ارزهای دیجیتال و ترید آن ها

ارزهای دیجیتال بیش از چند دهه است که در اشکال مختلف تجربی وجود داشته اند، اما اولین موردی که با موفقیت پیاده سازی شد، بیت کوین بود.

بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد که وایت پیپر خود را در اکتبر 2008 منتشر کرد و در ژانویه 2009 شبکه را راه اندازی کرد.

بیت‌کوین یک کلاس کاملاً جدید سکه‌ های دیجیتال را ایجاد کرده است که اکنون می‌توان آن‌ها را در صرافی های ارزهای دیجیتال در سراسر جهان خرید و معامله کرد.

به غیر از بیت کوین، ارزهای دیجیتال شناخته شده دیگری مانند اتریوم وجود دارد که در حال حاضر از نظر ارزش شبکه از بیت کوین عقب تر است.

ارزهای رمزنگاری شده یا رمزارزها به عنوان پول مجازی تعریف می شوند که عمدتاً توسط فناوری بلاک چین پشتیبانی می شود.

برخی از محبوب ترین رمزارزها برای ترید کردن بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین و غیره هستند.

به کریپتوها پول مجازی، سکه، توکن و غیره نیز گفته می شود. در حالی که شرایط متفاوت است، ارزهای سایبری همه رمزگذاری شده‌اند، که به آنها امنیت بالایی می‌دهد. همچنین برخلاف معاملات سهام یا فارکس، بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته باز است.

آنچه معامله گران را به خود جلب می کند، این واقعیت است که این ارزها غیرمتمرکز هستند.

ترید ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال چگونه است؟

معاملات و ترید ارز دیجیتال شامل خرید و فروش کوین های مختلف و مبادله آن ها است.

معامله یا ترید ارزهای دیجیتال، اقدامی است که بر روی حرکات قیمت ارزهای دیجیتال از طریق یک حساب معاملاتی CFD یا خرید و فروش کوین های اساسی از طریق صرافی انجام می‌ شود.

ترید ارز دیجیتال مربوط به حدس و گمان در مورد تغییرات قیمت است.

با دنبال کردن اجبار ارز دیجیتال و رویدادها و همچنین انتخاب استراتژی مناسب و تحلیل تکنیکال می توانید از طریق ترید ارز دیجیتال سود زیادی کسب کنید.

دو راه اصلی برای تجارت ارزهای دیجیتال وجود دارد. یکی خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی و دیگری معامله CFD و حدس و گمان در مورد تغییرات قیمت است.

معاملات CFD مشتقاتی هستند که به شما امکان می‌دهند در مورد حرکات قیمت ارزهای دیجیتال حدس بزنید. اگر فکر می‌کنید ارزش یک ارز دیجیتال افزایش می‌ یابد، می‌ توانید طولانی مدت خرید کنید یا اگر فکر می‌ کنید قیمت آن سقوط خواهد کرد، بفروشید.

هنگامی که شما ارزهای دیجیتال را از طریق صرافی خریداری می کنید، خود ارز را خریداری می کنید.

وقتی رمزارزها را از طریق صرافی خریداری می‌کنید، مالک دارایی‌هایی هستید که می‌خرید. برای انجام ایمن این کار، باید یک حساب باز کنید و دارایی های خود را در یک کیف پول رمزنگاری ذخیره کنید تا زمانی که تصمیم به معامله بگیرید

اما بسیاری از صرافی ها همچنین محدودیت هایی برای میزان سپرده گذاری دارند و نگهداری حساب ها ممکن است بسیار گران باشد.

ارزهای دیجیتال را می توان از طریق صرافی ها خرید و فروخت و در «کیف پول» ذخیره کرد.

ترید ارز دیجیتال

معاملات ارزهای دیجیتال و نوسانات

چه از طریق CFD یا چه یک صرافی مشغول ترید ارز دیجیتال باشید فراموش نکنید که کریپتوها بسیار فرار هستند. در نتیجه، ارزهای دیجیتال اغلب در لات های کوچکتر معامله می شوند.

در اینجا باید توجه داشته باشیم که نوسانات ارزهای دیجیتال عمدتاً توسط حدس و گمان و اخبار هدایت می شود. از آنجایی که کریپتوها توسط هیچ دارایی فیزیکی یا نهادهای نظارتی پشتیبانی نمی‌شوند، حرکت قیمت‌ها توسط عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و تغییرات کوچک تأثیرات زیادی بر قیمت‌ها دارد.

آیا ترید ارزهای دیجیتال امن است؟

در حالی که معاملات ارزهای دیجیتال فرصت‌ های هیجان‌انگیزی را برای افزایش بالقوه ثروت ارائه می‌کند، ترید ارز دیجیتال جنبه‌ های منفی دارد. یکی از نگرانی های اصلی ایمنی است. اگرچه فناوری بلاک چین تقریبا غیرقابل هک است، اما خطرات خاصی وجود دارد. مثلاً حملات 51 درصد را در نظر بگیرید این حمله به یک بلاک چین است که در آن گروهی از ماینرها می توانند اعمال مخرب مختلفی را انجام دهند.

همچنین قبل از شروع سرمایه گذاری در ترید ارزهای دیجیتال، باید از کلاهبرداری های مختلف نیز آگاه باشید.

با این اوصاف، ترید ارزهای دیجیتال می‌تواند یک فرصت سرمایه‌گذاری معقول باشد. اگر بیاموزید که چگونه بر چالش‌های مرتبط با رمزنگاری غلبه کنید و به یک تریدر ارز دیجیتال موفق تبدیل شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *