بعد از شناخته‌شدن برند اتریوم، اکنون اسم دیگری نیز به گوش فعالان بازار رمزارزها می‌خورد که دیدگاه واضحی درباره آن وجود ندارد. سوال اصلی این مقاله این است که تفاوت اتریوم و اتریوم کلاسیک چیست ؟ تفاوت اتریوم و اتریوم کلاسیک در تکنولوژی بلاکچین مورد بهره برداری قرار گرفته در آنها می باشد. در این مقاله تفاوت‌های اصلی بین آن‌ها بررسی خواهیم کرد و می بینیم که چرا این تفاوت زمینه شکل گیری رقابتی اخلاقی و ایدئولوژیکی میان این دو رمز ارز شده است.

اتریوم کلاسیک

هوادارن اتریوم که با اصول اصلی اتریوم کنار نمی‌آمدند و همچنین با جدا شدن کامل از اتریوم نیز مخالفت می کردند، تصمیم گرفتند که به زنجیره اصلی وفادار بمانند و رمز ارز جدیدی را ابداع کنند که ( اتریوم کلاسیک ) نام گرفت. برطبق گزارش کوین‌ مارکت‌ کپ ، یک کوین اتریوم کلاسیک مقداری حدود هجده دلار آمریکا می ارزد. دارایی موجود در مارکت برای اتریوم هم اکنون یکصد و پنج میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد و رتبه دومین رمزارز ارزشمند جهان را به تنهایی کسب کرده است.

زمانی که همه افراد پیشتاز حوزه اتریوم مانند بنیان‌گذاران این رمز ارز یعنی ویتالیک بوترین و گوین وود به زنجیره جدید اتریوم پیوستند چه دلیلی دارد که سایر افراد باید همچنان به زنجیره قدیمی وفادار بمانند؟ جواب این سؤال نیازمند تعیین تفاوت اتریوم و اتریوم کلاسیک با چاشنی کمی دانش فلسفی می باشد. زمانی که پروژه اتریوم و رمز ارز آن برای عموم منتشر شدند، تصمیم بر این بود که با فساد مالی مقابله کنند. عدم تغییر بلاکچین هم به همین علت بود که طراحان آن‌ها قصد داشتند که این سیستم قابل تغییر توسط بشر نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش ترید با کارشناسان همراه باشید.

به همین علت ببسیاری از طرفداران اتریوم کلاسیک عقیده دارند که فورک کامل مصداقی از نوعی عقب گرد از طرح اصلی این رمزارز است. تغییر زنجیره کلی اتریوم بر خلاف اهداف و رسالت اصلی مبدع این رمز ارز بود زیرا که تصمیم بر آن بود که بشر قادر نباشد تاثیری عمیق بر ساختار اتریوم داشته باشد. این طرح به وسیله بسیاری از اشخاص وفادار به اصول اتریوم تایید گردید. بعضی از چهره های تاثییر گذار مانند بری سیلبرت، مدیر ارشد گری‌اسکیل از اتریوم کلاسیک اعلام حمایت کردند. با این وجود،  همچنان مشکلات غیر قابل انکاری در اتریوم کلاسیک وجود دارد.

چرا دومین رمز ارز پر طرفدار دنیا دچار انشعاب شد؟

تفاوت‌ های اصلی بین این دو رمز ارز موارد زیر می باشد :

مهم ترین تفاوت اتریوم و اتریوم کلاسیک این است که این  بعد از دوران انشعاب هر دو رمز ارز دو مفهوم جدید از یک اصل کلی می باشند .

تکنولوژی بلاک چین اتریوم بعد از هک پنجاه میلیون دلاری از سازمان دائو (DAO) رو به تکامل رفت . هواداران اتریوم کلاسیک هم با همان تکنولوژی بلاک چین قدیمی به مسیر خود ادامه دادند.

اتریوم در سال ۲۰۱۳ ابداع شد و تا زمان فعلی آپدیت های جدید و زیادی را تجربه کرده است. اما اتریوم کلاسیک در سال ۲۰۱۶ از اترویم منشعب شد، که در واقع ادامه همان ورژن قدیمی اتریوم می باشد.

مورد بعدی در تفاوت اتریوم و اتریوم کلاسیک این می باشد که اتریوم در طول زمان و به مرور تکمیل شد ، چرا که هوادارن این رمز ارز قصد داشتند از سرمایه ‌گذارانی که دارایی خود را در دائو از دست داده بودند اعلام حمایت کنند ، اما اتریوم کلاسیک وقتی ابداع شد که تیم کوچکی از کاربران در برابر بهره گیری از نسخه جدید و بروز اتریوم مخالفت می‌کردند.

تحلیل نهایی تفاوت اتریوم و اتریوم کلاسیک

عده زیادی از اشخاص اینچنین می پندارند که تفاوت اتریوم و اتریوم کلاسیک تنها در این موضوع خلاصه می شود که اتریوم کلاسیک یک نسخه جدید و منشعب شده از اتریوم می باشد اما در حقیقت خلاف این نظریه صحت دارد. در حقیقت اتریوم، ورژن به روز و جدید اتریوم کلاسیک است. زمانی که سازمان دائو هک شد و پنجاه میلیون دلار سرمایه آن به سرقت رفت، اتریوم احتیاج به یک تکنولوژی مطمئن داشت تا آن را به جای تکنولوژی قدیمی جایگزین نماید. پس فورک بین این دو  رمز ارز دیجیتال رخ داد ، اما عده زیادی از هواداران قدیمی اتریوم قصد نداشتند که این جدایی را قبول کنند. پس به همین دلیل قسمتی از اتریوم با همان تکنولوژی بلاکچین قدیمی به کار خود ادامه دارد و در نتیجه کوینی به نام اتریوم کلاسیک متولد گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *