در این مقاله ما قصد داریم درباره تفاوت پولکادوت با سولانا صحبت کنیم پس با همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

با بررسی ویژگی های سولانا و پولکادوت تا حدودی متوجه تفاوت پولکادوت با سولانا خواهیم شد.

یک بلاک چین واحد است که عمدتاً بر روی سرعت و هزینه کم متمرکز است. سولانا تقریباً به هر کسی اجازه می دهد تا با استفاده از قراردادهای هوشمند پروژه های جدیدی را در زنجیره ایجاد کند. علاوه بر این، این زنجیره از عملکردهای مختلفی پشتیبانی می کند، از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) تا NFT .

سولانا به هر کسی اجازه می دهد تا قراردادهای هوشمند را روی بلاک چین خود مستقر کند. قراردادهای هوشمند برنامه هایی هستند که می توانند وظایف را خودکار کرده و در زمان صرفه جویی کنند. قراردادهای هوشمند از شرطی ها برای اجرای خودکار وظایف استفاده می کنند.

سولانا همچنین به دلیل سرعت و هزینه پایین آن معروف است. پرداخت‌های ارسال شده در زنجیره سولانا در عرض چند ثانیه تأیید می‌ شوند و هزینه آن به طور متوسط 0.00025 دلار است، که به عنوان یکی از جنبه‌ های کلیدی زنجیره سولانا عمل می‌ کند، زیرا بسیاری از مسائل پیرامون کریپتو شامل کارمزد و سرعت تراکنش است. سولانا می‌ تواند مسئله کارمزد تراکنش‌های بالا و سرعت پایین را از طریق یک مدل اجماع اثبات تاریخ (PoH) حل کند.

پولکادوت چیست؟

پولکادوت یک شبکه چند زنجیره ای است، که زنجیره های بلوکی را به هم متصل می کند. اکثر بلاک چین ها کاملاً مستقل عمل می کنند. به عنوان مثال، شما نمی توانید بیت کوین (BTC) را به شبکه اتریوم ارسال کنید زیرا آنها به طور مستقل عمل می کنند. این محدودیت اغلب به عنوان یک مسئله برای پذیرش کریپتو در نظر گرفته می شود، زیرا دو شبکه مجزا نمی توانند مستقیماً با هم تعامل داشته باشند. پولکادوت به نظر می رسد این مشکل را با اتصال بلاک چین ها یا به قول آنها “پاراچین” حل کند. این زنجیره‌ها به صورت موازی عمل می‌کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، از این رو به این نام مشهور است. پولکادوت در حال حاضر بیش از 100 زنجیره در شبکه دارد و می تواند تا 1 میلیون تراکنش در ثانیه را پردازش کند. با این حال، این پروژه هنوز در حال توسعه و در مرحله “پیش زنجیره ای” است.

Moonriver یکی دیگر از جنبه های مهم این شبکه است که به کاربران این امکان را می دهد که پروژه های خود را آزمایش کرده و آنها را تأیید کنند. همچنین با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است که به پروژه اجازه می دهد از قدرت خلاقانه شبکه اتریوم استفاده کند.

تفاوت پولکادوت با سولانا

پولکادوت و سولانا تفاوت هایی دارند. از جمله تفاوت های پولکادوت با سولانا به موارد زیر می توان اشاره کرد.

• هنگام ورود به معماری، پولکادوت یک معماری زنجیره ای منحصر به فرد را ارائه می دهد که در آن زنجیره بلاک آن شامل یک زنجیره رله و سایر پاراچین های بسیار است. از سوی دیگر، معماری سولانا به گونه ای ساخته شده است که عملکرد بالا را ممکن می کند و اجازه می دهد تا یک گره به عنوان گره رهبر انتخاب شود که تراکنش ها را با کمک مفهومی به نام «اثبات تاریخ» تأیید و ترتیب می دهد. این یک توان عملیاتی فوق العاده همراه با سرعت تراکنش فوق العاده را امکان پذیر می کند.

• سرعت پولکادوت و سولانا تقریباً یکسان است و بسیار سریعتر از بیت کوین و اتریوم است. سولانا حدود 50000 تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می کند در حالی که پولکادوت حدود 1000 تراکنش در ثانیه را با زمان بلاک 6 ثانیه پشتیبانی می کند. وقتی هر دو را با هم مقایسه می کنیم، پولکادوت و سولانا هر دو در مقایسه با اتریوم، بلاک چین های بسیار کارآمدتری هستند و به روش های خاص خود منحصر به فرد هستند.

• تفاوت پولکادوت با سولانا در ارزش بازار آن ها به گونه ای است، که ارزش بازار سولانا حدود 61.53 میلیارد دلار و پولکادوت حدود 45.28 میلیارد دلار است.

• سولانا و پولکادوت کارمزد تراکنش های کمتر و پویا را ارائه می دهند و مستقل از هزینه های مصرف برق هستند.

بنابراین، کدام بهتر است سولانا یا پولکادوت؟

با توجه به تفاوت های پولکادوت با سولانا، نمی توان گفت کدام بهتر است. پولکادوت امیدوار است مشکلات مقیاس پذیری و قابلیت همکاری در فناوری بلاک چین را حل کند، در حالی که سولانا یک بلاک چین است که امیدوار است سرعت و هزینه های پایین را ارائه دهد. در کل هر دو به دنبال بهبود روش استفاده از رمزنگاری هستند. اگر آنها بتوانند به این اهداف دست یابند و قابلیت استفاده منحصر به فردی را ارائه دهند، آنگاه پروژه ها ممکن است به ستون فقرات اکوسیستم بلاک چین تبدیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *