ذخیره، نگهداری و کسب واقعی سود در روند سرمایه گذاری مفهوم پیدا می کند، قبل از این که درباره تعریف دقیق و اصیل این مفهوم صحبت کنیم ضروری است بدانیم که سرمایه گذاری یک پروسه و راه میان مدت یا بلند مدت و بر پایه استراتژی می باشد و ذخیره سود هم یکی از مهم ترین این راه کار های این استراتژی می باشد.

ذخیره سود

تصور نمایید که تریدر یک استراتژی سرمایه گذاری برای خود فرض می کند و برای یک سهم یا ارز دیجیتال هذف های قیمتی تعیین می نماید، برای مثال رمز ارز معروفی را در قیمت سه هزار تومان آن را خریداری نموده و هدف های قیمتی پنج  و هشت هزار تومان را برای آن مشخص می کند، در حقیقت تحلیل های فاندامتال و تکنیکال او این روند را مشخص نموده است.

راهکار ذخیره سود به سرمایه گذار کمک می کند که در عین حالی که ریسک پایین تری را تقبل می کند، ضرر کمتری را دریافت و بازده بالاتری را کسب کند. تصور کنید یک سرمایه گذار برای یک سهم یا رمز ارز پیش بینی حد مقاومتی درقیمت پنج هزار تومان می نماید که تحت شرایطی قادر است از این حدعبور کرده و بعد به سوی اهداف قیمتی بالاتر پیش برود، این پیش بینی بیان می دارد که ، این شخص باید قسمتی از سرمایه خود دراین سرمایه گذاری را خارج نمایید و در صورتی که فرضیاتش محقق شد مجددا اقدام به سرمایه گذاری کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش ترید با کارشناسان همراه باشید.

در این وضعیت سرمایه گذار ریسک افت قیمت و عدم تایید فرضیاتش برای مابقی روند را کاهش داده و علاوه بر این که امکان دارد در این فاصله بتواند از سرمایه خود در فرصت سرمایه گذاری متنوع دیگری استفاده کند.

تقسیم بندی سرمایه در سیو سود

سه فرم کلی برای این حالت متصور است:

  1. خروج کل سرمایه
  2. خروج سود و نگهداری اصل پول
  3. خروج اصل پول و نگهداری سود

نکته اساسی دیگر معیار زمان می باشد، در حقیقت بدون توجه به این که که چه مقدار از حجم سرمایه گذاری را خارج و چه میزان را نگهداری می نمایید ، نکته اساسی بازه زمانی اقدام برای ذخیره سود است، باید توجه داشت که ابزار تکنیکال در هردو قسمت بسیار موثر است. در سرمایه گذاری کوتاه مدت بیسیک ترین ابزار حمایت و مقاومت ها می باشند که راهنمای مفیدی برای یافتن نقاط ذخیره سود هستند.

 

اصولا به علت اینکه هیچ دو شخصی اهداف سرمایه گذاری یکسانی ندارند ، هرگز استراتژی معاملاتی دو سرمایه گذار در بازار شبیه یکدیگر نیست ، ولی اهمیت دارد که استراتژی ذخیره سود را به مثابه یکی از کلیدی ترین ابزارهای “شیوه قدم برداشتن در پروسه سرمایه گذاری” مد نظر داشت.

استراتژی های ذخیره سود

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *