امروزه در دنیای رمز ارز های دیجیتال بعد از بیت کوین مقام مهم ترین ارز دیجیتال به رمز ارز اتریوم تعلق می گیرد. می دانیم که بیت کوین فعالیت خود را از سال 2009 آغاز کرده است.بعد از شناخته شدن بیت کوین،یکی یکی سر وکله رقیب ها پیدا شد. امروزه اتریوم بزرگترین رقیب بیت کوین به حساب می آید. اتریوم با رشد قیمت بیش از 300دلار تبدیل به یکی از مهم ترین و مطمئن ترین ارزها در دنیایی ارزهای دیجیتال شده است.

اتریوم به عنوان یک پلتفرم قابل برنامه ریزی غیر متمرکز شروع به کار کرد. این پلتفرم بر پایه بلاکچین می باشد که به کاربران اجازه توسعه برنامه های غیر متمرکز را می دهد. اتریوم با همکاری رمز ارز های پایه مثل اتر و اتر کلاسیک شبکه ی تحت عنوان شبکه اتریوم را تشکیل داده است. این شبکه به شما کمک می کند که تا قراردادهای هوشمند و نرم افزار ها را بدون دخالت هیچ شخص سومی اجرا کنید. اتریوم به عنوان یک پلتفرم محاسباتی شناخته می شود که به کمک نرم افزار اش قادر خواهد بود تمام قرارداد های هوشمند را پشتیبانی کند. در واقع اتریوم همان پلتفرم محاسباتی غیر متمرکز مانند لینوکس و مک است، ولی در مقابل بیت کوین وسیله ای برای حفظ یا انتقال ارزش به شمار می رود.

سازنده ی رمز ارز اتریوم

فردی به نام ویتالیک باترین، اتریوم را در سال 2013 آغاز و در 2014 به صورت رسمی معرفی کرد. این ارز دیجیتال با هدف انجام کارهایی که بیت کوین نتواسته بود تا کنون انجام دهد، راه اندازی شد. در واقع هدف اصلی اتریوم ایجاد رقیب برای بیت کوین نبود، بلکه به دنبال محیطی در جهت مبادلات مالی بدون دخالت شخص ثالثی بود. به دنبال این هدف ارز های دیجیتالی مانند اتر و اتر کلاسیک برای کمک به این پلتفرم عرضه شدند.

رمز ارز های اتریوم

در این شبکه از دو نوع ارز دیجیتال می توان نام برد که یکی از آن ها اتر است که به عنوان توکن در شبکه اتریوم استفاده می شود. این ارز با نام اختصاری ETH فعالیت می کند. موارد استفاده این توکن برای داد و ستد،کارمزد ها و همچنین خدمات محاسباتی می باشد ، اما ارز دیجیتال دیگر اتریوم کلاسیک می باشد که با نام اختصاری ETC فعالیت داشته. در واقع اتر کلاسیک به عناون یک بلاکچین جدا شده به دنبال ایجاد یک ابزار بر پایه شبکه اتریوم است تا بتواند در این شبکه پروژه های دیگر نیز سرمایه جذب کنند.

بازار رمز ارز اتریوم

اتریوم توانسته تا کنون ارزش 10 میلیارد دلار را کسب کند. اگرچه این مقدار به یک سوم ارزش بیت کوین نمی رسد ولی همچنان جز با ارزش ترین رمز ارز های دیجیتال به حساب می آید.

 

رمزنگاری کلید عمومی

رمز نگاری کلید عمومی به دسته ای از روش های رمز نگاری که دو کلید مختلف ایجاد می کند، تعلق می گیرد. کلید خصوصی که تنها در اختیار صاحب آن است و کلید عمومی که در اختیار همه قرار می گیرد.

درواقع این کار باعث می شود که همه با داشتن کلید عمومی به رمز نگاری اطلاعات دست پیدا کنند، ولی تنها با کلید خصوصی است که این اطلاعات رمزگشایی می شوند. علاوه براین صاحب کلید خصوصی بدون اینکه لازم باشد از کلید خصوصی اطلاعات را به دیگران بدهد، تنها زمانی می تواند یک قسمت از اطلاعات را امضا کند که تمام کسانی که کلید عمومی را دارند، تایید کنند.این ویژگی برای سیستم های حسابرسی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند زمینه ای برای تراکنش های مالی باشد.

بلاکچین‌ها

بلاکچین به عنوان یک پایگاه اطلاعات برای استفاده در DCN طراحی شده است. بلاکچین می تواند هر گونه اطلاعاتی را در خود ذخیره کند و قوانینی را جهت بروز رسانی اطلاعات تنظیم کند. بلاکچین تنها شامل اطلاعاتی که در پایگاه داده حفظ می شود نیست ، بلکه شامل هر تغییری که درتاریخچه این پایگاه داده صورت می گیرد ، می باشد. بلاکچین دارای قسمت مجزایی به نام بلاک می باشد که در این قسمت ها به روز رسانی می شود و به کمک هش های بلاک قبلی به هم متصل می شوند. همیشه یک کلید خصوصی درخواست های مربوط به تغییر وضعیت داده را امضا می کند و نام امضا کننده ذخیره می شود.

شبکه همتا به هم

شبکه همتا به همتا از مجموعه ای کامپیوتر ها ایجاد شده است که به طور مستقیم بدون ارسال درخواستی به سرور مرکزی به هم متصل هستند. همه این کامپیوتر ها موقعیت یکسانی در شبکه دارند و به طور مستقل اشتراک گذاری منابعی که از خود شبکه به دست می آورند را انجام می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *