رمز ارز استلار از جمله رمز ارز هایی است که در سال های اخیر توانسته محبوبیت زیادی را میان توسعه دهندگان پیدا کند. این رمز ارز در رقابت با بیت کوین توانسته دستاورد های زیادی را به دست بیاورد. با رشد استلار در سال 2017 ، توانست خود را برای کاربرانی که قصد تنوع در بازار های سرمایه را دارند مطرح کند .

استلار به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز با استفاده از دفتر کل توزیع ، برای انجام عملیات پرداخت و معاملات برون مرزی مورد استفاده قرار می گیرد. استلار با ماهیتی شبیه ریپل در سال 2014 به وجود آمد. اگر بخواهیم تعریف دقیقی از استلار بیان کنیم در واقع استلار را می توان شاخه ای ریپل در نظر گرفت با این تفاوت که ریپل به دنبال ارائه راه حلی به منظور انتقال بین بانک های سراسر جهان است. اما هدف استلار تسهیل پرداخت افراد در مرز بین المللی است.

استلار به قصد ایجاد یک پلتفرم سریع و با امینت بالا برای انتقال وجه و ازبین بردن شکاف های بین ارزهای دیجیتال و سیستم های پرداخت فعالیت می کند.

استلار به وسیله یک سازمان غیر انتفاعی تحت عنوان Stellar Development Foundation مدیریت می شود.

لومن ارز دیجیتال استلار، با علامت XLM در بازار های بین المللی شناخته می شود . این رمز ارز به مرور و به صورت خودکار به میزان 100میلیارد واحد در بازار عرضه می شود. لومن در بخش های مختلفی ازشبکه ی استلار استفاده می شود. به طور مثال، کاربران برای شناسایی حسابهای غیر فعال باید حداقل5/0 لومن در حساب خود داشته باشند. همچنین لومن برای پرداخت کارمزد تراکنش های داخل شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت رمز ارز استلار و ریپل

با توجه به استفاده ی این دو رمز ارز از پروتکل اجماع به جای الگوریتم گواهی اثبات میتوان این دو را از جهاتی شبیه هم دانست.برای تایید تراکنش ها در ریپل بعد از ورورد به دفتر کل ریپل باید توسط 80 نود تایید شوند اما در استلار هرگره به تنهایی میتواند عملیات اعتبار دهی تایید را انجام دهد.

برای کسب اطلاعات درباره آموزش ترید با ما همراه باشید.

از تفاوت های عمده ای این دو می توان به اهدافشان اشاره کرد. ریپل معمولا به موسسات مالی و بانک ها تمرکز دارد و اما استلار به دنبال تسهیل پرداخت های بین المللی در تمام جهان است. همچنین استلار به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی برای ایجاد بستری برای کاربران در جهت انجام تراکنش ها با کمترین هزینه و بالاترین سرعت تلاش می کند.

تاریخچه رمز ارز استلار

در سال 2014 فردی به نام جد مک کالب که بیانگذار ریپل بود و با کمک جویس کیم وکیل او ،سایتی را تحت عنوان Secret Bitcoin Project راه اندازی کردند.

در جولای همان سال، سازمان Stellar Development Foundation با همکاری پاتریک کولیسون با در اختیار داشتن سرمایه ی اولیه به میزان 3میلیون دلار، کار خود را آغاز کردند و استلار را به صورت رسمی به تمام جهان معرفی کردند.

در نوامبر سال 2015شرکت نام توکن را از استلار به لومن تغییر داد.

شبکه استلار چگونه کار می کند؟

شما دو فرد را با نام های  A و B را در نظر بگیرید. فرض کنید فرد A قصد ارسال پول به مقدار 100دلار را از آمریکا را به فرد B در نیجریه دارد  اگر فرد Aدر بانک آمریکا و فرد B در بانک نیجریه سرمایه گذاری کرده باشند و هردوی این بانک ها به شبکه ی استلار متصل  باشند. A می تواند 100دلار را برای B  ارسال کند. این تراکنش در عرض چند ثانیه به بانک نیجریه برای تائید مشخصات ارسال می شود. هنگامی  که تائید شد، وجه مربوطه از حساب A کم شده و به صورت لومن به شبکه ی استلار منتقل می شود و با بهترین نرخ برای تبدیل دلار به واحد پول نیجریه ، به حساب B در بانک نیجریه منتقل می شود.

ذخیره سازی لومن در کیف پول استلار

استفاده از کیف پول های سخت افزاری برای تمامی رمز ارز ها، بهترین و مطمئن ترین روش می باشد. در حال حاضر کیف پول لجر مطمئن ترین کیف پولی است که استلار را پشتیبانی می کند. همچنین برای ذخیره سازی لومن می توان از کیف پول ترزور نیز استفاده کرد.

اما از کیف های نرم افزاری نیز می توان به سلار اشاره کرد، ولی ایرادی که می توان به آن گرفت این است که دیگر ارز های دیجیتال را پشتیبانی نمی کند.

استخراج استلار چگونه است؟

استلار مانند ریپل قابلیت استخراج را ندارد. همانطور که قبلا اشاره شد لومن به تعداد 100میلیارد به صورت متمرکز وجود دارد که به مرور زمان به صورت خودکار ارائه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *