اگر شما با بازار ارز های دیجیتال آشنایی داشته باشید، حتما درباره ی رمز ارز ریپل نیز شنیده اید. این ارز دیجیتال جزو چهار رمز ارز بزرگ در بازارهای دیجیتال است . ریپل با توجه به داشتن هزینه ی پایین در تراکنش ها، سرعت بالایی نیز داردو با هدف  استفاده در موسسات و کارهای مختلف شروع به کار کرده؛ به همین دلیل امروزه بسیاری از کشور ها استفاده از آن را قانونی می دانند.

با تامین زیر ساخت های مناسب می توان به راحتی از این ارز دیجیتال استفاده کرد و از آنجا که قیمت مناسبی نیز دارد، استقبال زیادی از آن می شود. ریپل در سال2004 ارائه شد، ولی با به طولانی شدن فرآیند طراحی آن در نهایت در سال 2012  وارد بازار ارز های دیجیتال شد. در آن زمان ریپل به دنبال برتر شدن در میان ارزهای دیجیتال بود، ولی با رشد بیت کوین نتوانست به این هدف برسد. از مهم ترین ویژگی های این ارز دیجیتال سرعت بالای آن در انجام تراکنش ها می باشد. شما می توانید این رمز ارز را در صرافی های معتبر خریداری کنید.

در سال 2014 ریپل توکن اختصاصی خود را با نام XRP وارد شبکه کرد و توانست توجه بسیاری از بانک ها را به خود جلب کند. این بانک ها و موسسات این توکن را به صورت آزمایشی وارد سیستم خود کردند و با راندمان خوبی روبرو شدند. بعد از این اتفاق تعدادبانک ها و موسسات عالی افزایش پیدا کرد.

رمز ارز ریپل

همانطور که در بالا اشاره کردیم ریپل در واقع هم یک پول و هم یک پلتفرم است. پلتفرم ریپل به صورت Open Source است و همه ی کاربران می توانند از آن استفاده کنند. البته هدف این پلتفرم انجام معاملات به صورت سریع و کم هرینه است.

اما جالب است که بدانید ریپل حتی از بیت کوین نیز قدیمی تر است، اما همانطور که گفتیم با توجه به روند طولانی طراحی این ارز دیجیتال، زمان عرضه ی آن عقب تر افتاد و بیت کوین توانست زودتر وارد این بازار شود. شاید اگر زمان طراحی این ارز دیجیتال کم تر بود می توانست امروز جایگاه بیت کوین را داشته باشد. معاملات در ریپل با توجه به اختصاصی بودن شبکه ی آن ، بدون هیچ واسطه ای و بدون هیچ هزینه ای صورت می گیرد. یعنی برخلاف بیت کوین در این شبکه هر کاربری که وارد می شود، می تواند فعالیت خود را شروع کند و معاملات را تائید کند.

با توجه به استفاده این شبکه از الگوریتم اجماع، کاربران می توانند برای تائید تراکنش ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با استفاده از توکن XRP به طور غیر متمرکز فعالیت های خود را انجام دهند.

تفاوت‌ رمز ارز ریپل با بیت کوین

– با توجه به شناخته بودن بیت کوین، تعداد محل هایی که بیت کوین را می پذیرند نسبت به ریپل بیشتر است.

– تعداد معاملات روزانه و حجم بازار و قیمت این دو ارز دیجیتال باهم تفاوت دارد.

– نوسانات قیمتی مربوط به ریپل بسیار کمتر از بیت کوین است.

-ریپل برخلاف بیت کوین قابل استخراج نیست و باید آن را خریداری کرد.

– همه ی توکن‌های XRP عرضه شده و شرکت آن به کنترل توکن‌ها می‌پردازد.

قیمت ریپل از گذشته تا امروز دچار نوساناتی شده است و با توجه به تعداد بانک هایی که از این رمز ارز استفاده می کنند ارز این ارز دیجیتال تعیین می شود. جالب است بدانید در سال 2013 قیمت این ارز دیجیتال 0.004 دلار برای خرید و فروش بود. ولی در سال 2018 به بالاترین قیمت خود رسید یعنی 3.84دلار! اما درحال حاضر با در نظر گرفتن نوسانات بازار، تغییرات قیمتی آن طبیعی است.

با توجه به دسترسی آسان این ارز دیجیتال، شما می توانید با خیالی آسوده از صرافی های معتبر خریداری کنید .و این ارز های دیجیتال خریداری شده را در یک کیف پول مطمئن ذخیره کنید. بسیاری کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

دو کیف پول نرم افزاری پیشنهادی برای ذخیره این ارز دیجیتال،کیف پول های ابرا و اتمیک والت هستند. اما از کیف پول های سخت افزاری می توان به لجر و ترزور اشاره کرد.

معاملات رمز ارز ریپل

تراکنش ها مربوط به این ارز دیجیتال بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی به کمک صرافی های داخلی و خارجی از این رمز ارز استفاده کنید .از بهترین صرافی های ذخیره ریپل، صرافی زد بی جی می باشد.

ولی متاسفانه با وجود اینکه این صرافی خارج از ایران است، ممکن است کاربران ایرانی در آینده نتوانند از این صرافی استفاده کنند .بهتر است از صرافی های داخلی که از امنیت بالایی نیز برخوردار هستند استفاده کنید،مثل مانکس 724.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *