شبکه دسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی سه بعدی است که در روند رو به رشد متاورس پیشتاز است. همه درباره خرید و فروش املاک دیجیتال در دسنترالند صحبت می کنند یا روی آن سرمایه گذاری می کنند. اما شبکه دسنترالند چیست و چگونه کار می کند؟

شبکه دسنترالند چیست؟

پلتفرم دسنترالند (Decentraland ) توسط Ari Meilich و Esteban Ordano در سال 2015 تأسیس و در سال 2017 راه اندازی شد.

شبکه دسنترالند از آن زمان به یک دنیای مجازی سه بعدی تبدیل شد که بر اساس مناطق مختلف تقسیم بندی می شود.

دسنترالند مبتنی بر اتریوم است و با اتریوم و مانا (MANA)، توکن بومی این شبکه، پشتیبانی می شود.

اکو رویال با مدیریت دکتر عباس نوروزی در زمینه آموزش ترید آماده ی ارائه خدمات به شما عزیزان است.

کاربران می توانند فعالیت هایی از قبیل خرید زمین و ایجاد بازی‌ ها، برنامه‌ های کاربردی، خدمات و حتی صحنه‌ های سه بعدی پویا را در شبکه دسنترالند انجام دهند. همچنین می توانند خدمات مبتنی بر زمین را در زمینه آموزش، توسعه حرفه ای، گردشگری و غیره ایجاد کنند.

کاربران از طریق دسنترالند می توانند قطعه زمین خریداری کنند، از قطعات زمین و آواتارها پول کسب کنند و برای کالاها و خدمات داخلی پرداخت کنند. این امر به نوبه خود باعث گسترش کالاها و خدمات دیجیتال در شبکه دسنترالند می شود. شبکه دسنترالند اولین پلتفرم دیجیتالی است که کاملاً در اختیار کاربرانش است. شما می توانید با زمینی که خریداری می کنید هرکاری را انجام دهید و دنیای مجازی خود را بسازید.

علاوه بر فروش مصنوعات خود، کاربران می توانند زمین هایی مانند ساختمان ها، پارک ها، هتل ها و کازینوها را به سایر بازیکنان اجاره دهند.

متاورس دسنترالند به 90601 قطعه زمین جداگانه تقسیم می شود که اندازه آنها دقیقاً 16×16 است و در مختصات خاصی در متاورس یافت می شود.

پلتفرم دسنترالند با سرعتی شتابان در حال رشد بوده و در حال حاضر دارای ارزش بازار 6.8 میلیارد دلاری است.

مانا (MANA) چیست؟

شبکه دسنترالند

مانا یک توکن قابل تعویض و ارزدیجیتال بومی شبکه دسنترالند است که از آن برای خرید قطعه زمین و همچنین پرداخت برای کالاها و خدمات داخلی استفاده می‌ شود. هنگامی که یک قطعه زمین در دسنترالند می خرید، دسنترالند در مقابل زمینی که خریداری می کنید توکن مانا را می سوزاند. به طور دقیق تر، زمین را می توان با سوزاندن توکن مانا خریداری کرد، توکن را از بین می برند تا یک ورودی جدید در رجیستری ایجاد کند

قیمت زمین در دسنترالند

تیم دسنترالند در ابتدا هر قطعه زمین را به مبلغ 1000 مانا فروخت. اما اکنون که یک بازار ثانویه وجود دارد، قیمت زمین ها متفاوت است. در حال حاضر، ارزان ترین قطعه زمین به قیمت 11750 مانا است در حالی که مناطق محبوب تر دارای قیمت های میلیونی هستند. بیشترین فروش زمین در مارس 2018 به قیمت 2000000 مانا یا 175578 دلار بوده است.

ایده اصلی شبکه دسنترالند چیست و چگونه کار می کند؟

اگر به بازار پر رونق دسنترالند نگاه نکنید، کاربران می‌ توانند اقلامی را از طریق یک اقتصاد منحصر به‌ فرد در جهان ایجاد کنند و بفروشند. به طور کلی، جهان‌ های متاورس وب ۳ بخشی از یک اقتصاد ابری رمزنگاری شده، به هم پیوسته و بزرگ‌ هستند، به این معنا که این پروتکل‌ های غیر متمرکز با یکدیگر همکاری می‌ کنند و زیرساخت‌ های فنی را برای حمایت از اقتصادهای مجازی متاورس فراهم می‌ کنند.

دسنترالند مشابه بازی هایی مانند Skyrim و Fallout، Decentraland ،یک دنیای مجازی همه جانبه است. در نتیجه به جای بازی در یک صفحه دو بعدی، می توانید وارد دنیای سه بعدی دسنترالند شوید.

شبکه دسنترالند شامل یک دفتر کل غیرمتمرکز برای مالکیت زمین، یک پروتکل برای توصیف محتویات هر قطعه زمین و یک شبکه همتا به همتا برای تعاملات کاربر است.

دسنترالند توسط یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) اداره می‌ شود و دارندگان توکن را قادر می‌ سازد تا در مورد سیاست‌ های درون متاورس رأی دهند.

از طریق DAO، کاربران می‌ توانند به‌ روزرسانی‌ های خط‌ مشی را پیشنهاد کنند و در مورد مزایده‌ های آینده زمین رأی دهند.

پروتکل شبکه دسنترالند از سه لایه زیر تشکیل شده است:

لایه اجماع

این لایه مالکیت و محتوای زمین را از طریق قراردادهای هوشمند ردیابی می کند.

لایه محتوای زمین

این لایه از یک سیستم توزیع غیر متمرکز برای ارائه محتوا در دنیای مجازی استفاده می کند.

لایه زمان واقعی

این لایه ارتباطات همتا به همتا را برای تعامل کاربران با یکدیگر فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *