در امنیت اطلاعات، شبکه سندباکس راه حلی است که برای آزمایش، اجرا و مسدود کردن برنامه ‌ها و کدهای بالقوه مخرب قبل از تأثیرگذاری بر برنامه، سیستم یا شبکه استفاده می ‌شود. به همین دلیل است که سندباکس به طور گسترده برای جلوگیری از حملات بدافزارها مانند باج افزارها، تروجان ها و جاسوس افزارها استفاده می شود.

شبکه سندباکس (Sandbox) چيست؟

Sandbox یک ابزار تجزیه و تحلیل بدافزار خودکار و پویا است. سندباکس (sandbox) یا جعبه شن یک لایه حفاظتی اضافی است. هدف sandbox جلوگیری از نفوذ کدها و نرم افزارهای خطرناک و مخرب به سیستم شما است.

اکو رویال با مدیریت دکتر عباس نوروزی در زمینه آموزش ترید آماده ی ارائه خدمات به شما عزیزان است.

در مورد کسب و کارها، شبکه سند باکس  به محافظت از اطلاعات کمک می کند. به عنوان مثال از نقض داده ها و ضررهای مالی جلوگیری می کند.

به طور کلی sandbox به عنوان مکملی برای راه حل های امنیتی دیگر، استفاده می شود.

شبکه سند باکس هم در دنیای امنیت سایبری و هم دنیای توسعه نرم ‌افزار به‌عنوان یک روش استاندارد استفاده می‌ شود. اما اطمینان از یک sandbox کاملاً ایزوله برای اهداف امنیتی مهم ‌تر است.

توسعه دهندگان نرم افزار از sandbox برای آزمایش کدهای جدید و اجتناب از خطاهای برنامه نویسی استفاده می کنند.

در امنیت اطلاعات، sandbox برای آزمایش و اجرای برنامه های مخرب استفاده می شود.

مزیت اصلی شبکه سندباکس این است که آنچه در sandbox اتفاق می افتد در sandbox باقی می ماند.  به همین دلیل و ظرفیت تجزیه و تحلیل بالای این شبکه،  sandbox به یک سلاح قوی در برابر سوء استفاده‌ های روز صفر تبدیل و تهدیدات مخربی که هنوز توسط نرم‌ افزارهای امنیتی شناسایی نشده ‌اند، تبدیل شده است.

زیبایی سندباکس در این است که می‌ توان آن را روی هر چیزی از جمله رایانه ‌های شخصی، مرورگرها، برنامه‌ ها و حتی تلفن‌ های هوشمند اعمال کرد. اکثر فایروال ها، سیستم های حفاظتی و سیستم های یادگیری ماشینی نسل بعدی نیز از شبکه سندباکس به عنوان یک بازدارنده تهدید استفاده می کنند.

علاوه براین، سندباکس هم می ‌تواند مبتنی بر سخت ‌افزار و هم مبتنی بر نرم ‌افزار باشد و بسته به نیاز و هدف شما، نسخه ‌ها و رویکردهای مختلفی از آن در دسترس است.

استفاده از شبکه سندباکس یا جعبه شنی برای بهبود امنیت در سیستم های شما موارد زیر را تضمین می کند:

مزایای Sandbox

شبکه سندباکس ابزاری حیاتی برای آشکار کردن کدهای مخربی که سایر ابزارهای امنیتی ممکن است آن ها را تشخیص ندهند، استفاده می شود.

تجزیه و تحلیل جامع:

برخی از شبکه های سندباکس خاص حتی آخرین بدافزارهای مهندسی شده برای شکست ابزارهای امنیتی پیشرفته یا نسل بعدی آن ها را شناسایی می کنند.

مشاهده کامل:

تیم‌ های امنیتی می ‌توانند  ترافیک مشکوک را با دید کامل به هر رفتاری که در یک فایل یا URL مهندسی شده است، تمام دستورالعمل‌هایی که یک برنامه اجرا می‌کند، تمام محتوای حافظه و تمام فعالیت ‌های سیستم عامل را بررسی کنند.

پاسخ‌ های سریع‌ تر:

کدهای مخرب قبل از ورود به شبکه آشکار می شوند، شبکه سندباکس، تیم ‌های پاسخ‌ به حوادث امنیتی را قادر می ‌سازند تا پاسخ‌  های بسیار سریعی به حملات ارائه دهند.

در شبکه سند باکس چه اتفاقی می افتد و این شبکه چگونه کار می کند؟

سندباکس یک محیط مجازی است، که مستقل از کامپیوتر و شبکه شما کار می کند. این شبکه یک محیط آزمایشی ایزوله است.

Sandbox به طور فعال بدافزار را با اجرای کد در یک محیط ایمن و ایزوله و مشاهده رفتار و فعالیت خروجی آن شناسایی می کند.

شبکه سندباکس یک فایل مشکوک و رفتار شبکه را تجزیه و تحلیل می‌کند و به فایل اجازه می ‌دهد تا در شبکه ادامه یابد، آن را مسدود می‌ کند و یا برای بررسی بیشتر قرنطینه می‌ کند.

Sandbox می ‌تواند به سرعت تصمیم ‌های هوشمندانه ‌ای در مورد ماهیت مخرب یا بدخیم یک فایل بگیرد. این تأیید معمولاً از چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد.

به عبارت ساده، sandbox  یک منطقه امن برای آزمایش فایل‌ ها، پیوست ها،  URLها و برنامه‌ ها قبل از تحویل به کاربر نهایی است.

این شبکه  به طور ایده آل با یک راه حل پیشرفته حفاظت از تهدید و امنیت اطلاعت ترکیب می شوند تا قابلیت های تشخیص و پاسخ را کامل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *