متاورس(Metaverese) یک دنیای مجازی سه بعدی مشترک است، که در آن می توانید به معاشرت و همکاری، یادگیری و بازی کردن بپردازید.

متاورس اساساً ادغام واقعیت مجازی، افزوده و فیزیکی است و مرز بین تعاملات آنلاین و زندگی واقعی شما را محو می کند.

اصطلاح Metaverse،سی سال پیش توسط نیل استفنسون در رمان علمی تخیلی خود با نام Snow Crash در سال 1992 ابداع شد.

این رمان در رابطه با یک محیط سه بعدی شبیه سازی شده با آواتارهایی که شبیه انسان هستند، بود.

اصطلاح Metaverse اغلب به عنوان تکرار فرضی اینترنت به عنوان دنیای مجازی واحد و جهانی توصیف می شود که با استفاده از هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تسهیل می شود.

هدف متاورس ایجاد یک اکوسیستم غیرمتمرکز است که در آن دارایی های دیجیتال به صورت اشتراکی، جریان آزاد، قابل ردیابی شفاف و محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز با استفاده از رمزنگاری پیشرفته برای فعالیت های اجتماعی و تجاری است.

تجربه اولیه Metaverse را می توان در بازی یافت، زیرا بازیکنان جهان های متمایز خود را ایجاد می کنند. کارهایی که Epic Games با Fortnite انجام داده اند را در نظر بگیرید، آنها کنسرت های کاملی ترتیب دادند تا مردم در آن شرکت کنند و با آنها ارتباط برقرار نمایند.

برای تریدر شدن و  آموزش ترید با بهترین ها در ارتباط باشید. دکتر عباس نوروزی یکی از برترین اساتید در این زمینه است ، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در حوزه تحول دیجیتال، مفهوم Metaverse اکنون به موضوع بحث تبدیل شده است. امروزه همه متاورس را پذیرفته اند، از غول های فناوری مانند فیس بوک و مایکروسافت گرفته تا بازی های Roblox و Epic.

چرا متاورس این روزها اینقدر محبوبیت پیدا کرده است؟

پلتفرم Metaverse،فضایی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا دنیای مجازی خود را ایجاد کنند. کاربران می توانند هر محتوایی را که می خواهند ایجاد کنند و در یک محیط سه بعدی با یکدیگر تعامل داشته باشند. Metaverse مجموعه کاملی از ابزارها برای ایجاد بازی ها، شبکه های اجتماعی، پلتفرم های تجاری و چیزهای دیگر است.

همچنین به افراد امکان می دهد هویت دیجیتالی خود را ایجاد کنند، کالاهای مجازی بخرند، از فضاهای دیجیتال بازدید کنند، با دیگران در جامعه آنلاین تعامل داشته باشند و با سایر کاربران در بسیاری از پلتفرم های دیگر ارتباط برقرار کنند. کاربران می توانند از این پلتفرم برای انجام کارهایی مانند اشتراک گذاری ایده ها یا همکاری خلاقانه در پروژه ها یا مشاغل استفاده کنند.

از طریق رایانه‌های شخصی، کنسول‌های بازی، و حتی تلفن‌ها می توان به متاورس دسترسی داشت.

Metaverse اولین پلتفرم عمومی باز مبتنی بر بلاک چین است که برای عرضه و مبادله دارایی های دیجیتال طراحی شده است. هدف Metaverese شکستن موانع فنی برنامه های بلاک چین و کاهش هزینه های توسعه DApp است.

علاوه بر این، پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شدت نیاز به تغییر دارند. مدل آنها از نظر حریم خصوصی کاربر، امنیت داده ها، شفافیت، مقاومت در برابر سانسور و غیره قدیمی شده است.

Metaverse قصد دارد موانع بین زنجیره های ایزوله را با استفاده از فناوری زنجیره متقابل برای اتصال آنها به یک شبکه همگن از بین ببرد.

متاورس یک فناوری جدید است که بر روی بلاک چین ساخته شده و رسانه های اجتماعی را تغییر داده است.

هدف Metaverse ایجاد اکوسیستمی است که در آن دارایی‌ها و ارزش دیجیتال می‌تواند به طور یکپارچه در برنامه‌های مختلف منتقل شود. علاوه بر این، Metaverse به افراد و شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا آزادانه دارایی‌های مجازی را تحت حمایت قانون داشته باشند و مبادله کنند.

Metaverse یک بلاک چین عمومی است که دیجیتالی کردن آسان دارایی های دنیای واقعی را از طریق محاسبات واحد پردازش گرافیکی غیرمتمرکز (GPU) امکان پذیر می کند.

این پلتفرم همچنین راهی مناسب برای خرید و فروش کالاها و خدمات مجازی در توکن های دیجیتال (MST) در اختیار کاربران قرار می دهد.

بسیاری از شرکت‌های فناوری، از جمله مایکروسافت، فیسبوک، روبلکس و اپیک گیمز، در زمینه متاورس سرمایه گذاری کرده اند.

متاورس حد و مرزی ندارد و به افراد اجازه می دهد تا فضاهای بی پایانی که توسط جغرافیا محدود نمی شوند را تصور کنند.

چه استفاده هایی از متاورس می شود؟

با استفاده از فناوری متاورس، کاربران می‌ توانند به راحتی با عینک واقعیت مجازی احساس کنند که در مقابل یک کاربر همراه هستند. حتی اگر از نظر فیزیکی از هم جدا شده باشند و فقط از طریق اینترنت لینک شده باشند.

در شبکه Metavers هیچ محدودیتی وجود ندارد. هر فردی در متاورس آواتار دیجیتالی خود را خواهد داشت. شما می‌توانید از طریق واقعیت افزوده و دیجیتالی با فراجهان ارتباط برقرار کنید.

یک متاورس می تواند توسط هر فرد و سازمانی ایجاد شود که هدفش ایجاد این محیط/جهان مجازی سه بعدی است.

همچنین می توانید چندین شخصیت مختلف را به طور همزمان در متاورس داشته باشید. هر یک از شخصیت های شما می تواند به دلیل خاصی ساخته شود.

می توانید چیزهای کمیاب را جمع آوری کنید، ساز بزنید یا به عنوان یک بازیکن به یک تیم ورزشی محبوب بپیوندید.

شما با متاورس می توانید چندین حساب را از یک مکان مدیریت کنید چه فیس بوک، توییتر یا گوگل پلاس. متاورس به شما امکان می دهد که همه آنها را فقط از یک داشبورد مدیریت کنید. حتی می توانید اکانت اینستاگرام خود را نیز به آن متصل کنید.

Metaverse بهترین محتوا را برای اشتراک گذاری در فیس بوک، توییتر یا لینکدین برای شما پیدا می کند. از الگوریتم های دیپ لرنینگ و شبکه های عصبی برای بهینه سازی توزیع محتوا بر اساس ترجیحات مخاطبان استفاده می کند.

آینده ی Metaverse چگونه است؟

بنابر صحبت‌ های مدیران اجرایی فناوری مانند مارک زاکربرگ یا ساتیا نادلا، متاورس آینده اینترنت است.

از زمانی که مارک زاکربرگ اعلام کرد فیس بوک نام خود را به Meta تغییر می دهد و حداقل 10 میلیارد دلار برای متاورس هزینه می کند، علاقه به آن افزایش یافته است. کسب‌ و کارها نیز شروع سرمایه‌ گذاری‌ های جدید در این فضای دیجیتال کرده‌ اند.

چشم انداز رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر است و افراد بیشتری به شبکه های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین مانند Metaverse روی می آورند. با این حال، متاورس این پتانسیل را دارد که یک تغییر دهنده بزرگ در حوزه رسانه های اجتماعی باشد.

مطالعه، کار، تعامل، شرکت در کنسرت، کسب درآمد و بازی در یک قلمرو آنلاین که هم توسعه و هم تلفیقی از دنیای واقعی باشد، در متاورس اتفاق می افتد.

علاوه بر این، به لطف Metaverse، انتظار می‌رود جلسات با مشتریان، سرگرمی‌ های دیجیتال، آموزش کار و حتی مطالعه همگی در آینده به صورت آنلاین در دسترس باشند. به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل در Metaverse سرمایه گذاری می کنند. توانایی یک شبکه برای تغییر جهان غیرقابل انکار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *