هر آن چه باید درباره خصوصیات کریپتوکارنسی بدانید: کریپتوکارنسی از دو بخش تشکیل شده است: کریپتو به معنی رمزنگاری و کارنسی نیز به معنای ارز است. کریپتوکارنسی یک ارز رمزنگاری شده است که در دنیای رمزارزهای دیجیتال از آن استفاده های زیادی می شود.

خصوصیات کریپتوکارنسی

1- کریپتوکارنسی ها و یا همان رمز ارزهای دیجیتال، به دلیل برخورداری از خصوصیت غیرمتمرکز بودن، دیگر کسی نمی تواند بر روی آن ها کنترل و یا تسلط داشته باشد

2- رمزگشایی از آن ها سخت است

3- همین ویژگی کریپتوکارنسی موجب شده تا حریم خصوصی افراد حفظ شود و به هرکسی اجازه ورود به حریم افراد را ندهد و امنیت بالایی داشته باشد.

4- همان طور که دنیای مجازی هیچ محدودیت جغرافیایی ندارد و افراد از سرتاسر جهان با یکدیگر می توانند ارتباط برقرار کنند، در مورد کریپتوکارنسی نیز همین طور است و هیچ محدودیت های مرزی و جغرافیایی نمی تواند مانع از انجام معاملات با کریپتوکارنسی شوند.

5-از آن برای انجام تراکنش مالی و انواع معاملات از  کریپتوگرافی( رمزنگاری) استفاده می شود.

6- با استفاده از کریپتوکارنسی همچنین می توان علاوه بر انجام معاملات کوچک، از آن ها برای انجام معاملات بزرگی مثل معامله انواع املاک و ماشین استفاده کرد.

نحوه کار کریپتوکارنسی

دلایل استفاده کریپتوکارنسی از فناوری بلاکچین

همان طور که اشاره کردم، در کریپتوکارنسی از فناوری بلاکچین استفاده شده که می تواند به دلیل برخی ویژگی هایی همچون داشتن امنیت بالا باشد و این به دلیل استفاده از فناوری بلاکچین در داخل رمزارزهای دیجیتال است. برای روشن تر شدن و دلیل امنیت بالای کریپتوکارنسی ها می توان به چند ویژگی از خصوصیات بلاکچین اشاره کرد.

خصوصیات بلاکچین

هدف از ایجاد رمز ارزهای دیجیتال

از جمله مهم ترین اهداف ایجاد کریپتوکارنسی و یا همان رمز ارزهای دیجیتال، شفاف تر شدن معاملات و همچنین بالاتر رفتن امنیت در هنگام انجام معاملات است.

تا قبل از آن که چیزی به نام کریپتوکارنسی اختراع شود، معاملات ناشفاف بود، حساب افراد به راحتی هک می شد و آمار کلاهبرداری ها به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده بود. اما به لطف اختراع رمز ارزهای دیجیتال این مشکل برطرف شده و به تدریج استفاده از آن دارد فراگیر می شود.

انواع کریپتوکارنسی

بیت کوین

از جمله محبوب ترین و مشهورترین رمز ارزهای شناخته شده است که توسط فردی به نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. امروزه استفاده از بیت کوین در انواع معاملات ارزی دیجیتال بسیار رایج شده است و استفاده از آن به خصوص برای دور زدن تحریم ها و انجام انواع معاملات ریز و درشت در حال فراگیرشدن است.

آلت کوین

به رمز ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین، آلت کوین می گویند.

بعد از استقبال از بیت کوین، رمز ارزهای جدیدتری وارد عرصه رمزارزهای دیجیتال شدند. آلت کوین نیز نوعی کریپتوکارننسی و یا همان رمز ارز است که به دلیل حل مشکلات موجود در بیت کوین مثل پایین بودن سرعت تراکنش ها پا در میدان گذاشت.

انواع آلت کوین

انواع کریپتوکارنسی های ذکرشده را می توان به دو دسته کوین و توکن تقسیم بندی کرد و تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

از جمله تفاوت میان آن ها می توان به این موضوع اشاره کرد که کوین ها بلاکچین اختصاصی دارند؛ اما توکن ها فاقد چنین بلاکچینی هستند و با بلاکچین کوین های دیگر کار می کنند. مثل بایننس کوین که با بلاکچین رمز ارز اتریوم کار می کند.

برای آموزش ترید با رمز ارزهای دیجییتال به به بخش آموزش ها در سایت رفته و تمامی آموزش های لازم را دریافت کنید.

کلام آخر

در این مقاله دریافتید که منظور از کریپتوکارنسی همان پول های رمز نگاری شده و یا رمز ارز های دیجیتال است و به انواع مختلفی تقسیم می شود. امنیت بالایی دارد و تا حد زیادی می توان از هک نشدن حساب های خود مطمئن باشیم.

همین امر موجب شده تا افراد زیادی ترغیب شوند از انواع رمزارزهای دیجیتال برای معاملات و انجام تراکنش های خود استفاده کنند.

برای آموزش ترید با رمز ارزهای دیجییتال به به بخش آموزش ها در سایت رفته و تمامی آموزش های لازم را دریافت کنید.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *