وب ۴ (Web 4.0) نسل جدیدی از اینترنت است، که بعد از وب ۳، وب ۲ و وب ۱ می آید. اما وب ۴ چه ویژگی هایی دارد و چه انتظاری می توانیم از آن داشته باشیم؟

وب ۴ هنوز یک ایده در حال پیشرفت است. در نتیجه  هنوز تعریف کاملا واضحی از آن وجود ندارد. اما هدف آن ایجاد روابط همزیستی جدیدی بین انسان و ماشین است.

اینترنت در طول سال ها بسیار تغییر کرده است. از زمان پیدایش اینترنت در دهه 60، این شبکه متحول شده تا به چیزی که اکنون می شناسیم، تبدیل شود.

شبکه جهانی وب به عنوان بزرگترین ساختار اطلاعاتی از زمان ظهور خود پیشرفت زیادی داشته است.

آشنایی با وب ۴

از سال 1989، اینترنت از سایت های فقط خواندنی به وب معنایی، وب ۳، تبدیل شد. وب در نهایت به یک وب متصل هوشمند تبدیل خواهد شد. وب ۴ ارتباطات بین انسان و ماشین را برای ایجاد داده های تعاملی برای یک اینترنت جدید و همزیست فراهم می کند.

نسل چهارم وب بر اساس فناوری های معنایی و استدلالی و همچنین هوش مصنوعی خواهد بود.

وب ۴ نوعی فناوری در بستر مجازی سازی استقرار یافته ابری است.

برای تریدر شدن و  آموزش ترید با بهترین ها در ارتباط باشید. دکتر عباس نوروزی یکی از برترین اساتید در این زمینه است ، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

نسل جديد وب با ایجاد ارتباط بین انسان و ماشین، ارتباطات منحصر به فردی را ارائه می دهد که زندگی اجتماعی و شخصی را غنی می کند.

به طور کلی Web 4.0 یک وب باز، پیوندی، هوشمند و آینده اینترنت است. سرعت و قابلیت اطمینان آن نیز بیشتر از همیشه خواهد بود.

وب ۴ به عنوان وب همزیستی نیز شناخته می شود. هدف شبکه همزیستی تعامل همزیستی بین انسان و ماشین است. مرز بین انسان و ماشین محو خواهد شد.

خدمات وب ۴، مستقل، فعال، خودآموز، مشارکتی و تولید کننده محتوا هستند.

اخیراً با پیش بینی های مربوط به آینده از وب ۴ صحبت می کنند. مطمئناً در مرحله بعدی وب، فناوری‌ های واقعیت افزوده و داده‌ های بزرگ نقش اصلی را خواهند داشت. گمان می رود این عصری باشد که در آن هر فرد دارای یک تغییر خود دیجیتالی باشد و بیشتر و بیشتر با رابط های جدید مانند ماشین های هوشمند صحبت کند. نسل جدید وب در آینده ، با کنترل بیشتر اطلاعات، نه تنها بر دنیای دیجیتال بلکه بر واقعیت اطراف ما نیز تأثیر می گذارد.

وب ۴ چگونه روی زندگی روزمره تأثیر می گذارد؟

این وب جدید زندگی روزمره مردم را نیز متحول خواهد کرد.  Web 4.0 هر دو بخش تجارت و پزشکی را تغییر خواهد داد.

Web 4.0 در صنایع مختلف

شناسه یا تگ های RFID (شناسایی فرکانس رادیویی)به محصولات اضافه می‌ شوند تا تجربیات مشتری را افزایش دهند.

وب ۴ تجربه مشتری را کاملاً تغییر خواهد داد زیرا شما به عنوان یک مشتری کنترل کامل را در دست خواهید داشت.

وب همزیستی از توسعه “ساختمان های هوشمند” پشتیبانی می کند. ارتباط بین ساختمان و ماشین می تواند نیازهای کاربران را برآورده کند.

دستگاه های هوشمند نیز به اینترنت متصل خواهند شد و قادر به انجام وظایف بدون دخالت انسان خواهند بود. با استفاده از RFID، یخچال شما می تواند به عنوان مثال متوجه شود که تقریبا خالی است و از سوپرمارکت شیر ​​سفارش دهد.

Web 4.0 در پزشکی

رشته پزشکی نیز به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. پزشکی در نهایت اتصال انسان و ماشین را امکان پذیر می کند و به بیماران توانایی بهبود با استفاده از سیستم های همزیستی را می دهد.

فناوری زیست تراشه های پزشکی در حال حاضر هنوز در مراحل اولیه است. Web 4.0در زیست تراشه ها نیز نقش مهمی ایفا می کند. به عنوان مثال، افراد نابینایی وجود دارند که بینایی آنها پس از عمل جراحی که در آن ایمپلنت در چشم قرار داده شده است، تا حدی بازسازی شده است. ایمپلنت‌های زیست‌ تراشه پزشکی شکاف بین انسان و ماشین را پر می‌کنند و به دستگاه اجازه می‌دهند با مغز ارتباط برقرار کند و عملکردهایی را که قبلاً از دست داده بودند بازیابی کند.

Web 4.0 در ادغام شرکت ها

شرکت ها می توانند با استفاده از وب ۴ با سایر شرکت ها پیوند برقرار کنند. این امر منجر به ادغام های غیرمنتظره بین شرکت های بسیار متفاوت می شود که با همین تفاوت ها، از ادغام متقابلا سود خواهند برد. وب ۴ به اشتراک گذاری اطلاعات و ترکیب خدمات را برای انواع مختلف مشاغل آسان می کند.

برای بهره مندی کامل از Web 4.0، به اتصال به اینترنت بهتر نیاز داریم، وب سایت ها ممکن است نیاز به سرویس دهی از طریق سرورهای ابری داشته باشند تا در  Web 4.0 قرار گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *