بروکری (کارگزاری) رمز ارز ، واسطه ای میان خریدار (مصرف کننده) و صرافی های رمز ارز است. برخی موارد یک دلال مقدار زیادی رمز ارز خریداری کرده و آنها را ارائه می دهد. اخیراً ، دلالان بیشتری را مشاهده می کنیم که اندوخته  قابل معامله ای ندارند ، اما سفارش خرید را در بورس قرار می دهند. روند کلی کار به این صورت است:

-سفارش شما از طریق کارگزار ثبت می شود.

-کارگزار پس از پرداخت ، سفارشات شما را در بورس ثبت میکند.

-صرافی رمز ارز ها را به کیف پول معرفی شده تحویل می دهد.

– اکنون شما کوین خود را دارید.

اکثر اوقات ، کارگزار کارمزد بالاتری را نسبت به انجام تراکنش ها درخواست می کند ، اما شما امکان پرداخت با روش های پرداخت آسان (کارت اعتباری ،SOFORT ،MyBank و بسیاری دیگر) پیدا خواهید کرد و همچنین از امکان پشتیبانی عالی برخوردار می شوید. پیشنهاد ما این است که در صورتی که قصد انجام معاملات زیادی را ندارید ، یک کارگزارانتخاب کنید. به طور معمول ، کارگزار یک حساب کاربری یا کیف پول در اختیار شما قرار می دهد و انجام معامله به راحتی امکان پذیر می شود. اگر حجم معاملات شما زیاد است ، به شما توصیه می کنیم که از صرافی استفاده کنید.

مطالب بیشتر : آموزش ترید

تفاوت بروکری (کارگزاری) رمز ارز و صرافی چیست؟

تمرکز اصلی یک کارگزار بر جذب معامله گران مبتدی ،افراد جویای راحتی معامله یا افرادی که مایلند در این رشته سرمایه گذاری کنند. خرید رمزارز شده از طریق کارگزار هم آسان و هم کاربر پسند تر است . در ابتدا معامله باید بدانید که همه چیز چگونه کار می کند و شاید این موضوع کمی دشوار به نظر برسد. علاوه بر این ، در صرافی ها اغلب پرداخت با روش های پرداخت فعلی  امکان پذیر نیست.

 

مزایای استفاده از کارگزاری چیست؟

 

معایب کارگزاری چیست؟

 

یکی از تفاوتهای اساسی در مقایسه صرافی و کارگزار ، جامعه هدف است. جامعه هدف در مبادلات رمزنگاری توسط کارگزاری ، افرادی هستند که می خواهند سرمایه گذاری طولانی مدت یا میان مدت انجام دهند (ارسال سفارش برای خرید یک رمز ارز خاص و سپس انتظار برای افزایش بیشتر قیمت ) در صورتی که در صرافی هدف فقط خرید و انتقال رمز ارز به کیف پول سخت افزاری می باشد.

روند ثبت نام در یک کارگزاری چندان دشوار نیست. اما هویت سنجی درخواست کنندگان ضروری است زیرا کارگزار تابع مقررات رسمی است. بیشتر اوقات ، شخص ثبت نام کننده باید کارت شناسایی و برخی از مدارک سکونت ، مانند قبض برق یا سند اجاره را ارائه دهد.

بلافاصله پس از تأیید و فعال سازی حساب کاربری ، معامله گر می تواند وجوه خود را واریز کرده و بلافاصله اقدام به خرید و فروش کند.

استفاده از کارگزار در مقابل صرافی مزایای واضحی دارد. این کارگزار امکان سپرده وسیع تری را ارائه می دهد: یک حساب بانکی ، کارت نقدی، کارت اعتباری ، انواع کیف پول الکترونیکی و ارزهای رمزپایه نیز. بدون پرداخت ودیعه!

کارگزار ابزارهای دیگری را برای معاملات حاشیه ای مانند تجارت CFD (قرارداد مابه تفاوت) ، مشتقات و غیره را فراهم می کند. سیستم های کارگزاری معمولاً ابزارهای معاملاتی خاصی را نیز ارائه می دهند که می توانند به مشتری خود در انجام معاملات کمک کنند ، مانند ابزارهای تجزیه و تحلیل تکنیکال مانند شاخص ها ، میانگین متحرک ، و حتی استراتژی های معاملات خودکار و ربات ها ، که به معامله گران کمک می کند عملکرد خود را بهبود بخشند و مدیریت ریسک را بهینه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *