اگر شما تاکنون در بازار های مالی فعالیت داشته باشید، نام معاملات فیوچرز را شنیده اید. این معاملات برای بسیاری از کاربران بسیار مبهم است. به همین دلیل ابتدا به تعریفی از معادلات فیوچرز می پردازیم.

با پیشرفت تکنولوژی و آنلاین شدن معاملات بازار های مالی، تعداد زیادی از روش های مختلف برای خرید و فروش و تراکنش های مالی ابداع می شود، یکی از این روش ها معاملات فیوچرز می باشد، که نسبت به سایر روش های معاملاتی متفاوت است.

در این معامله روند کار به این صورت است که دو طرف معامله یعنی خریدار و فروشنده برای معامله یک کالا در آینده به یک توافق می رسندکه در یک زمان مشخصی در آینده این معامله را انجام دهند. طبق این قرارداد هر دو طرف معامله تا رسیدن زمان مشخص باید به تمامی جزییات قرارداد متعهد باقی بمانند.

تعیین زمان معامله در آینده از ویژگی های متفاوت معاملات فیوچرز با سایر معاملات می باشد که برای معامله گران مزیت ویژه ای به شمار می آید، زیرا در همه ی معاملات در همان لحظه معامله انجام می شود.

از ویژگی های دیگر معاملات فیوچرز می توان به تعیین حجم معامله در آینده اشاره کرد به این صورت که خریدار و فروشنده در طی یک قرارداد ،حجم خاصی از  اموال خود را مشخص می کنند تا در زمان آینده به شخص مقابل بدهند.

ویژگی بعدی این است که همه ی هزینه های مربوط به معامله  شامل کارمزد ها در زمان عقد قرارداد به طور کامل پرداخت شده و به زمان اجرای معامله موکول نمی شود.

در آخر می توان به ویژگی ثبات قیمت معامله در معاملات فیوچرز اشاره کرد .در طی انجام معاملات قیمتی که نسبت به آن توافق شده ثابت خواهد ماند. یعنی اگر در آینده هیچ تغییری در در قیمت پرداختی ایجاد نخواهد شد حتی اگر قیمت دارایی تغییر یافته باشد.

انجام معاملات فیوچرز

انجام معاملات فیوچرز:

اما برای انجام این گونه معاملات باید بدانید که معاملات به صورت آنلاین انجام می شوند و شما می توانید با صرافی های آنلاین و بازار های مالی این گونه معاملات را انجام دهید.

برای انجام معاملات فیوچرز بسیاری از صرافی های آنلاین وجود دارند که مشتریان زیادی نیز از آنها خدمات دریافت می کنند و شما تنها کافی است یکی از این صرافی های معتبر را پیدا کرده و اینگونه معاملات فیوچرز را انجام دهید و برای مثال صرافی بایننس از جمله صرافی های معتبر در این زمینه می باشد.

شما عزیزان می توانید برای آموزش ترید با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

احراز هویت در معاملات فیوچرز

احراز هویت در معاملات فیوچرز

برای انجام این معاملات شما نیاز دارید که ثبت نام کرده و مراحل اهراز هویت را بگذرانید. البته برای انجم معاملات فیوچرز در ایران از کارگزاری ها نیز می توانید استفاده کنید. بسیاری از کارگزاری ها در ایران وجود دارند که معاملات فیوچرز را انجام می دهند.

چه چیز های در معاملات فیوچرز معامله می شوند؟

با توجه به مبهم بودن معاملات فیوچرز برای کاربران ، بسیاری از آنها نمی دانند که چه چیز هایی مورد معامله قرار می گیرد و خریدار و فروشنده بر سر چه چیزی توافق می کنند. با توجه به گستردگی فیوچرز ، چیز های بسیاری در بازار است که می توان آنها را خرید و فروش کرد.

به عنوان مثال در بازار های ایران کالاهای گوناگونی وجود دارد، مانند زعفران ، طلا ؛ آهن وبسیارموارد دیگر که مورد معامله قرار می گیرند .همچنین در بازار های بین المللی نیز موارد زیادی وجود که امکان معامله آنها فراهم است.

مواد غذایی و فلزات گران بها از جمله مواردی هستند که می توان در بازار های فیوچرز مورد معامله قرار  گیرند .از مواد غذایی می توان به چای ، برنج ، گندم ، شکر و… اشاره کرد.

از موارد دیگر می توان به ارز های کشور های مختلف مانند دلار آمریکا، پوند انگلیس ، فرانک سوییس اشاره کرد. همچنین می توان بر روی قیمت سهام های شرکت های مهم نیز معاملات فیوچرز را انجام داد.

همه ی این موارد برای معامله تنها زمانی سود ده است که بتوانید پیش بینی درستی از قیمت آنها و میزان سود و رشد آنها در آینده، انجام دهید.

مزیت های قرارداد های فیوچرز

مزیت های قرارداد های فیوچرز :

از مزیت های این گونه معاملات می توان به مدیریت ریسک اشاره کرد. یعنی به این صورت که اگر فردی کالایی مانند گندم را دارد و می ترسد در آینده قیمت آن کاهش یابد می تواند گندم خود را مطابق قرارداد های فیوچرز معامله کند و ریسک کاهش قیمت دارایی خود را ازبین  ببرد.

جذب سرمایه های بزرگ از دیگر مزیت های این معاملات است، مثلا اگر شما کارخانه ای دارید که نیاز به سرمایه دارد می توانید محصولات خود را با قرار داد های فیوچرز معامله کنید و سرمایه ی مورد نیاز خود را از این طریق بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *