ابتدا باید بدانید که دوج کوین چیست ؟ دوج کوین مانند بیت کوین و اتریوم یک رمز ارز است ولی با ساختاری متفاوت.دوج کوین در ابتدا با هدف رقابت با بیت کوین شروع به کار کرد. بیلی مارکوس مبدع این رمز ارز در روز های نخست، جمعی از علاقه مندان به روش های تبلیغاتی را جمع کرد تا یک نمای کلی از این رمز ارز را به نمایش بگذارد.در اوایل سال 2021 با قرار گرفتن روی برد وال استریت در شبکه های اجتماعی، راه خود را پیدا کرد. هم اکنون دوج به عنوان یک رمز ارزی که ارزش خود رادر سال2021 به مقدار 32% افزایش داده، در بازار های دیجیتال مطرح است .

در مسیر شناخته شدن این رمز ارز میتوان به معرفی این رمز ارز توسط ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا به عنوان رمز ارز محبوبش، اشاره کرد. ایلان دوج کوین را به عنوان رمز ارزی برای مردم مطرح کرد و به مردم وعده استقرار یک نماد فیزیکی از این رمز ارز روی کره ی را ماه داد.

دوج کوین چگونه کار می کند؟

دوج کوین چگونه کار می کند؟

همانطور که در ابتدا بیان کردیم عملکرد دوج مانند بیت کوین و اتریوم رو بلاکچین است.شبکه بلاکچین دوج با استفاده از رمز نگاری، امنیت همه ی تراکنش ها را تامین می کند.

ماینر ها با پردازش تراکنش ها به وسیله حل معادلات توسط کامپیوتر ها، تراکنش ها را روی زنجیره ثبت می کنند و در ازای این پردازش ها، کوین اضافی به عنوان پاداش دریافت می کنند که می توانند هرمقدار دوج کوینی را که به عنوان پاداش دریافت کرده اند در بازار آزاد بفروشند یا ازآن نگهداری کنند.

از دوج کوین می توانید برای خرید و فروش استفاده کنید ولی به عنوان ذخیره سرمایه به شما پیشنهاد نمی شود. زیرا به هنگام استخراج دوج کوین، هیچ محدودیتی بر روی رمز ارز دریافتی نیست.یعنی برخلاف بیت کوین، محدودیت توکن در آن وجود ندارد. در هنگام استخراج ، میلیون ها کوین توسط بلاکچین به ماینر ها پاداش داده می شود که این امر باعث افزایش قیمت های صعودی برای کنترل این رمز ارز در طول زمان است.

استفاده به عنوان سرمایه گذاری

استفاده به عنوان سرمایه گذاری

با توجه به ورود روزانه میلیون ها دوج کوین به بازار آزاد و عدم محدودیت بر روی تعداد دارایی دوج ، این عوامل باعث ایجاد یک انگیزه ی درونی برای نگهداری طولانی مدت این رمز ارز می شود.

اما این احتمال وجود دارد که دستاورد هایی که دوج کوین در سال 2021 بدست آورد، پایدار نباشد. زیرا همانطور که پت وایت می گوید احتمالا هدفی اصلی دوج کوین تنها خرج کردن رمز ارز است.

هرچند که امروزه از دوج در پلتفرم های اجتماعی مانند تویتر و فیسبوک و… به عنوان پاداش برای ارسال پیام به یکدیگر پرداخت می شود، اما باید دید این فرهنگ در سال های بعد نیز ادامه دارد یا خیر.

دوج کوین و بیت کوین

دوج کوین و بیت کوین

ازتفاوت های این دو می توان به کارآمد تر بودن دوج در پردازش هزینه ها اشاره کرد. زیرا استخراج دوج برای ماینر ها به منظور کامل کردن معادلات، برای ثبت تراکنش ها،آسانتر و سریعتر خواهد بود.

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد عدم وجود محدودیت در تعداد دارایی از دیگر تفاوت های آنهاست. ولی در بیت کوین تنها میتوان 21 میلیون کوین استخراج کرد و این بدین معنی است که ماینز ها برای بدست آوردند بیت کوین جدید باید بسیار سخت تر و زمان طولانی تری را فعالیت داشته باشند.

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

هرچند که به کاربرانی که در سال2021 با خرید دوج پاداش خوبی داده شد، ولی وایت با نگاهی محتاطانه تر به خرید و همچنین استفاده از آن به عنوان سرمایه گذاری، دارد. زیرا ورود متداوم رمز ارز های جدید به بازار، باعث تحمیل فشار بی وقفه ای شده است.

همجنین هشدار هایی در موارد خطرات امنیتی دوج در مقایسه با دیگر رمز ارز ها وجود دارد که در این مورد وایت می گوید:

دوج حتی میزان امینتی را که بیت کوین و اتریوم از آن برخوردار هستند را ندارد. در اطراف دوج ،یک انجمن استخراج قوی وجود ندارد و این باعث می شود که به راحتی در معرض حمله هکر ها قرار گیرد.

هرچند که در یک دیدگاه کلی ،خرید هر نوع رمز ارزی با ریسک همراه است است و این شامل این رمز ارز نیز می شود. ولی بهتر است که از خرید بیش از حد مخصوصا در رمز ارزی که در شروع آن تحت عنوان یک شوخی بوده است،خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *