فیسبوک اخیراً به متا (Meta) تغییر نام داد و مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، سرمایه‌ گذاری آینده خود را در متاورس اعلام نمود. از آن روز، دنیای فناوری درگیر بحث‌ های داغ درباره چیستی متاورس و اینکه فیسبوک در متاورس چگونه کار می کند، شد.

احتمالا شما در مورد تغییر نام فیسبوک به متا خبرهایی را شنیده اید.

 برنامه فیسبوک که به آن عادت دارید، نام خود را حفظ خواهد کرد. اما شرکت مادر فیسبوک که مالک فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و مسنجر است، به متا تغییر نام می‌ دهد.

متاورس چیست؟

شبکه متاورس یک واقعیت دیجیتالی است که رسانه‌ های اجتماعی، بازی‌ های آنلاین، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را ترکیب می‌ کند. همچنین از ارزهای رمزنگاری شده برای تعامل مجازی کاربران استفاده می کند.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در متاورس نقش پررنگی دارند. شما یک جفت عینک می زنید و فوراً به دنیای دیگری منتقل می شوید.

به عنوان مثال، اگر بخواهید با دوستانتان معاشرت کنید و از طرفی از خانه هم بیرون نروید. می توانید از فناوری برای قدم گذاشتن در دنیای مجازی واقع گرایانه استفاده کنید و در آن شما و دوستانتان به شکل آواتار با هم معاشرت کنید. ممکن است به یک کنسرت بروید، با هم فیلم تماشا کنید، بازی کنید یا فقط بنشینید و صحبت کنید. متاورس درست مانند زندگی واقعی است اما از بسیاری جهات راحت تر است، به خصوص اگر شما و دوستانتان دور از هم زندگی کنید.همین ویژگی متاورس در فیسبوک نیز منعکس شده است.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیت کوین با کارشناسان سایت اکورویال در ارتباط باشید.

اصطلاح متاورس جدیدترین واژه‌ ای است که توجه صنعت فناوری را به خود جلب کرده به طوری که یکی از شناخته‌ شده‌ ترین پلتفرم های اینترنتی در حال تغییر نام تجاری خود به متا برای نشان دادن پذیرش ایده آینده‌ نگرانه این شبکه است.

شبکه متاورس هنوز در حال توسعه است و وجود تثبیت شده ندارد.اما می تواند تکامل بعدی اینترنت باشد و به رسانه کلیدی برای تعامل اجتماعی و تجاری تبدیل شود.

متاورس در فیسبوک

 تغییر نام فیسبوک به متا ممکن است بزرگترین اتفاق برای متاورس از زمان ابداع شدن آن توسط نیل استفنسون در سال 1992 و در رمان Snow Crash باشد.

متاورس دقیقاً چه ارتباطی با فیس بوک دارد؟ف

فیسبوک و متاورس بیش از آن چیزی که تصور کنید به هم مرتبط هستند.

فیسبوک در حال سرمایه گذاری هنگفت 10 میلیارد دلاری در آینده متاورس است.

هدف متاورس در فیسبوک این است که فیسبوک به یک شرکت متاورس واقعی تبدیل شود. به زبان ساده، شما می توانید در دنیای فیس بوک زندگی کنید. به جای پیمایش در پست‌ ها، در واقع به صورت مجازی با دوستانتان وقت بگذرانید، به جلسات کاری بروید (با استفاده از Horizon Workrooms)، با هم فیلم تماشا کنید، در رویدادها شرکت کنید و خیلی چیزهای دیگر.

زاکربرگ می‌ خواهد فیسبوک به‌ عنوان جایی که می‌روید برای قدم گذاشتن به فراجهان شناخته می‌شود. متاورس در فیس بوک به این اهداف جامه عمل می پوشاند.

فیسبوک در هدست های واقعیت مجازی پیشرو است.

زاکربرگ معتقد است که عینک های واقعیت افزوده در نهایت به اندازه تلفن های هوشمند گسترده خواهند شد.

 هدست‌ های واقعیت مجازی از نظر فراجهانی ها مانند گوشی‌ های هوشمند برای اینترنت موبایل هستند.

این قطعه سخت‌ افزاری برای دسترسی به واقعیت مجازی استفاده می شود.

فیسبوک سازنده هدست واقعیت مجازی Oculus را در سال 2014 به قیمت 2 میلیارد دلار خریداری کرد.

علاوه بر این فیسبوک تقریباً دو سوم بازار جهانی هدست‌ های واقعیت مجازی را در سه ماهه اول سال 2021 تصاحب کرده است.

فیسبوک نرم‌ افزار جلسات را برای شرکت‌ ها به نام Horizon Workrooms راه‌ اندازی کرد تا با هدست‌ های واقعیت مجازی Oculus خود از آن استفاده کنند، اگرچه بررسی‌ های اولیه چندان عالی نبود زیرا قیمت این هدست‌ها 300 دلار یا حتی بیشتر است که تجربه‌ های متاورس را برای بسیاری از دسترس خارج می‌ کند.

البته کسانی که توانایی پرداخت آن را دارند، می توانند از طریق آواتارهای خود، بین دنیای مجازی ایجاد شده توسط شرکت های مختلف حرکت کنند.

متاورس جهانی است که می توانید به عنوان بخشی از زندگی خود در آن زندگی کنید. مفهوم متاورس برای مدت طولانی وجود داشته است. اکنون نیز، با ابتکار عمل فیس بوک (یا بهتر بگوییم متا)، ممکن است به زودی شاهد نتایج دیگری باشیم.

فیسبوک اولین و تنهاترین سرمایه گذار متاورس نیست بلکه مایکروسافت، انویدیا و دیگران نیز در حال کار بر روی نسخه‌ های خود متاورس هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *