مدیریت تصمیم گیری توسط افراد اغلب مستعد تعصب و غیر منطقی بودن است. تصمیمات گروهی نیز تعاملات پویایی را اضافه می کند، که فرآیند انتخاب را پیچیده تر می کند؛ که اغلب برای فرد و جمع نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. در این مقاله به این موضوع می پردازیم، که اجرای یک پروتکل بلاک چین، هوش مصنوعی یا اینترنت اشیا در مدیریت تصمیم‌ گیری، چگونه باعث بهبود و همسویی بیشتر بین خواسته‌ ها و نتایج می شود.

نقش بلاکچین در مدیریت تصمیم گیری

افراد احتمالاً تحت تأثیر تصمیمات اطرافیان خود قرار می گیرند. همچنین به هنجارهای اجتماعی پایبند هستند یا با اکثریت گروه مطابقت دارند. علاوه بر این، تصمیمات افراد معمولاً تحت تأثیر زمینه، وضعیت عاطفی آن ها یا عوامل موقعیتی است.

هدف شماره یک فناوری بلاک چین، حذف سیستم های متمرکز از جمله مدیریت متمرکز است. با استفاده از این فناوری، تمام تصمیم گیری ها و اجرای استراتژی ها به صورت خودکار و از طریق قراردادهای هوشمند اجرا می شوند.

سازمان‌ های خودمختار غیرمتمرکز (DAO) نامی است که به سازمان‌ هایی داده می‌ شود، که در آن تصمیم‌ گیری ها به‌صورت الکترونیکی از طریق بلاک چین و سیستم قراردادهای هوشمند گرفته می‌ شود. وقتی یک کسب‌ و کار در چنین سیستمی فعالیت می‌ کند، با قوانینی که از طریق رأی‌ گیری آزاد با وزن هر رأی ایجاد می‌ شود، اداره می‌ شود.

تصمیمات اتخاذ شده از طریق رأی گیری به قوانین تبدیل می شود. سپس از طریق قراردادهای هوشمند اجرا می شوند.

هدف این پروتکل امکان تصمیم‌ گیری روان در سازمان‌ هایی است که تیم‌ ها می‌ توانند با کمترین هزینه و با دقت بالا همکاری کنند و در یک پلتفرم باز تصمیم بگیرند.

با پیشرفت پلتفرم های DAO، آینده مدیریت تصمیم گیری تجاری روشن است. سازمان‌ ها در آینده نزدیک می‌توانند محل قرار دادن پروژه‌ های خود را از میان گزینه‌ های مختلف، صرفه‌جویی در هزینه، ارتقای شفافیت و بهره‌وری انتخاب کنند. با نوآوری بیشتر DAO، کسب و کارها می توانند محیط کاری بهتری را هم برای کارفرمایان و هم برای کارمندان ارائه دهند.

قدرت تصمیم گیری

نقش هوش مصنوعی در مدیریت تصمیم گیری

هوش مصنوعی در مدیریت تصمیم‌ گیری، به خصوص زمانی که ریسک‌ ها بالاست، بسیار کاربردی است. هوش مصنوعی چندین ورودی را بهتر مدیریت می کند.

در مقایسه با انسان‌ ها، ماشین‌ ها هنگام مدیریت عوامل مختلف، همه در یک نقطه زمانی که تصمیم‌ های پیچیده می‌ گیرند، قابل اعتمادتر هستند.

در صورت تمایل برای دریافت اطلاعت بیشتر مقاله نقش بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا بر مدیریت بحران را مطالعه فرمایید.

ماشین‌ ها می‌ توانند حجم عظیمی از داده‌ ها را کنترل و پردازش کنند و بینش‌ های ارزشمندی را در عرض چند دقیقه ارائه دهند، وظيفه‌ ای که انجام آن زمان بسیار بیشتری از انسان می‌ گیرد. علاوه بر این هوش مصنوعی فرآیند تصمیم گیری را تسریع می کند.

مشخص نمودن گزینه ها و الگوها و پیش بینی ها در مدیریت تصمیم گیری با وجود هوش مصنوعی آسان تر انجام می شود.

افراد پس از ساعت‌ ها پردازش داده‌ ها و تصمیم‌ گیری های زیاد خسته می‌ شوند. در حالی که هنگام استفاده از هوش مصنوعی مجبور نخواهید بود با این نگرانی مقابله کنید. در نتیجه کیفیت تصمیمات گرفته شده به خطر نمی افتد. کسب و کارها با استفاده از هوش مصنوعی می توانند خطر قرار گرفتن در معرض تصمیمات ضعیف ناشی از خستگی را کاهش دهند.

نقش اینترنت اشیا در مدیریت تصمیم گیری

استفاده از اینترنت اشیا در مدیریت تصمیم گیری باعث بهبود تصمیم گیری می شود.

از اینترنت اشیا می توان برای جمع آوری داده های بیشتر و بیشتری استفاده کرد که می تواند توسط تصمیم گیرندگان برای به دست آوردن بینش های لازم استفاده شود.

داده‌ های جدید از حسگرها و دستگاه‌ های Iینترنت اشیا به سادگی به مجموعه کلان داده ها اضافه می‌ شوند و شرکت‌ های هوشمند از این داده‌ ها برای تصمیم‌ گیری استراتژیک و عملیاتی استفاده می‌ کنند.

مدیران به طور فزاینده ای به دنبال استفاده از اینترنت اشیا برای گنجاندن کلان داده های تولید شده در فرآیندهای تصمیم گیری خود هستند.

اما توسعه و مدیریت داده ها تا سطح قابل قبولی که به موجب آن بتوان اطلاعات درست را در زمان مناسب در اختیار افراد مناسب قرار داد، کاری پیچیده است.

استفاده از اینترنت اشیا در مدیریت تصمیم گیری می تواند مزایای زیادی را برای سازمان‌ ها ایجاد کند. اما درک این مزایا ممکن است دشوار باشد، زیرا سازمان‌ ها برای مدیریت و تفسیر این داده‌ ها مجهز نیستند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *