زمانی که در فضای مجازی هلد کردن رمزارزها را جستجو میکنید به دو واژه “HODLING” و”HODL” بر میخورید. معنای این کلمات در دنیای رمز ارز ها چیست و چرا از نظر املایی اشتباه نیستند.

HODL = HOLD

“HODL” یک اصطلاح مرتبط با دنیای رمز ارز ها می باشد که مخفف کلمه “hold” است که ظاهرا از نظر املایی غلط است. این اصطلاح اغلب به حفظ و نگهداری سرمایه های رمزنگاری شده ای که شما به مدت طولانی مالک آن هستید اشاره می کند ، حتی در طول یک حرکت بازار بسیار ناپایدار. هدف از بکار بردن واژه  از “هلد” این است که صاحبان رمز ارز را تشویق کند تا وقتی ارز دیجیتال به طور چشمگیری کاهش  قیمت می یابد یا برای فروش بسیار سودآور می شود ، فروش ناگهانی نداشته باشند.

“HODL” همچنین مخفف “برای زندگی عزیز نگهداری کنید” نیز هست. شما اغلب این اصطلاح را در انجمن های مرتبط با رمز ارز ها و رسانه های اجتماعی مشاهده خواهید کرد. برخی از اینفلوئنسرها حتی مخاطبین خود را تشویق می کنند تا به عنوان بخشی از استراتژی بلند مدت خود ، رمز ارز های مختلفی را “هلد” کنند.

 

خاستگاه هلد کردن رمزارزها

کلمه (نگه داشتن) یا هلد کردن رمز ارزها برای زمان طولانی به عنوان بخشی از استراتژی خرید و نگهداری در سرمایه گذاری های پایه بورس استفاده می شده است. این روش سرمایه گذاری شامل خرید دارایی مالی و نگهداری آن برای مدت زمان نامشخص است. هدف اصلی این دیدگاه این است که یک سهامدار نباید تحت تأثیر حرکات کوتاه مدت بازار قرار گرفته و نگاه بلند مدت را مد نظر داشته باشد.

اصطلاح “HODL” از پستی که در سال 2013 در تالار گفتگوی رمز ارز Bitcointalk ارسال شده نشأت گرفت. بلافاصله پس از اقدام دولت چین باعث کاهش شدید قیمت بیت کوین در طی یک روز شد. یکی از کاربران که بخاطر مصرف الکل مست بود در واکنش به این موضوع نوشت “من هودلینگ هستم”  و در باره بدشانسی در سرمایه گذاری و تمایل خود برای حفظ دارایی های خود در آینده توضیح داد.

بلافاصله پس از آن اتفاق ، اصطلاح “هودلینگ” در جامعه علاقه مندان به رمز ارزها رایج شد. این موضوع به میم ها و رسانه های اجتماعی راه پیدا کرد و راهی برای نشان دادن علاقه یک سرمایه گذار به حفظ دارایی های خود شد.

 

Hodl” هلد کردن رمزارزها 

بزرگترین دلیل برای اینکه چرا “hodl” به یک اصطلاح رایج تبدیل شده است ، بی ثباتی عمومی قیمت رمز ارز ها می باشد. بسیاری از توکن های رمز ارز ها ، حتی توکن های نسبتاً پایدار مانند بیت کوین و اتریوم ، اغلب دارای نوسانات بسیار ناپایدار در بازار هستند. قیمت این توکن ها می تواند یک ماه نزدیک به 100 درصد کاهش یابد و سپس در چند ماه آینده 300 درصد افزایش یابد.

قیمت رمز ارزهای نیز مستعد حرکت نهنگ ها (اصطلاحی برای افراد یا سازمان هایی است که مقدار بسیار زیادی از یک رمز ارز خاص را در اختیار دارند). اگر حتی یک نهنگ تصمیم داشته باشد که یک توکن خاص را بفروشد ، این توانایی را دارد که قیمت را به طور کامل کاهش دهد.”HODL” به عنوان ابزاری برای مقابله با این نوسانات قیمت در نظر گرفته می شود. صاحبان سرمایه های دیجیتال که از این استراتژی پیروی می کند ، حتی با تغییر بازار ، نمی فروشد.

 

چرا مردم “Hodl” می کنند؟

یکی از بزرگترین دلایلی که مردم “hodl” را به عنوان یک استراتژی مناسب در نظر می گیرند ، اعتقاد آنها به فناوری اصلی و مورد استفاده در پشت صحنه است. بیت کوین و بیشتر رمز ارز مبتنی بر فناوری بلاکچین کاربردهای زیادی دارند ، از جمله راهی برای پرداخت ایمن و ناشناس از طریق اینترنت. برخی معتقدند آینده همه معاملات پولی متعلق به بیت کوین است تا ارزهای فیات مانند دلار و یورو.

برای بسیاری از دارندگان رمز ارز ها، “هودلینگ” یک چشم انداز جذاب است. ارزش یک بیت کوین از یک دلار در زمان عرضه اولیه بیش از یک دهه پیش به قیمت های پنج رقمی در سالهای اخیر رسیده است. با وجود بی ثباتی بالای بازار ، بسیاری از دارندگان ارزهای رمزنگاری شده به چشم انداز مالی بلند مدت بیت کوین و سایر توکن ها اعتقاد دارند. در عین حال ، بسیاری دیگر از مردم معتقدند که خرید رمز ارز ها عین قمار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *