آیا می‌دانستید که بیت کوین و بلاک چین یک چیز نیستند؟ اگر از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می‌کردید باید بدانید بسیاری از افراد همین کار را انجام می‌دهند. احتمالاً به این دلیل که بیت کوین و بلاک چین بسیار مرتبط هستند. اما تفاوت بیت کوین و بلاک چین را می‌توانیم در چندین مورد بررسی کنیم.

رابطه بیت کوین و بلاک چین

بلاک چین فناوری است که زیربنای بیت کوین است و به طور خاص برای بیت کوین توسعه یافته است. بنابراین، بیت کوین اولین نمونه از بلاک چین در عمل بود و بدون بلاک چین، بیت کوین وجود نخواهد داشت. به همین دلیل است که این دو نام اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند.

هر زمان که در مورد بیت کوین و بلاک چین صحبت می‌کنیم مردم به طور کلی فکر می‌کنند که آنها یکسان هستند. زیرا بیت کوین اولین کاربرد بلاک چین بود. مردم معمولا بیت کوین در مقابل بلاک چین را اشتباه می گیرند در صورتی که تفاوت هایی بین بیت کوین و بلاک چین وجود دارد.

تفاوت بیت کوین و بلاک چین

 

بیت کوین چیست؟

هدف از ایجاد بیت کوین ارائه نوعی ارز بود که بر خلاف ارز سنتی تحت مالکیت شخص ثالث نباشد. انگیزه استفاده از بیت کوین برای تسهیل تراکنش‌های همتا به همتا با حذف نیاز به واسطه‌های شخص ثالث است. تمام تراکنش‌های بیت کوین در یک دفتر کل توزیع شده (شبکه بلاک چین) ذخیره می‌شوند.

به زبان ساده، بیت کوین یک ارز دیجیتال است که بر خلاف پول کاغذی شکل فیزیکی ندارد. با این وجود، به طور گسترده برای معاملات آنلاین، مشابه ارزهای فیات مانند EUR، AUD، USD و غیره استفاده می‌شود.

بیت کوین یک وسیله پرداخت رسمی نیست، اما مردم در سراسر جهان از آن برای انواع مختلف تراکنش استفاده می‌کنند. از آنجایی که به صورت فیزیکی وجود ندارد، بسیار امن و مطمئن است و بلاک چین بهترین راه برای انجام این تراکنش‌ها است.

برای آشنایی با هش ریت شبکه بیت کوین کلیک نمایید.

 

بلاک چین چیست؟

داده‌های مربوط به هر تراکنش بیت‌ کوین در بلوکی ذخیره می‌شود که به بلوک‌هایی که اطلاعات مربوط به تراکنش‌های قبلی را در خود نگه می‌دارند، متصل یا زنجیر شده است.

همانطور که از نام آن پیداست، بلاک چین مجموعه‌ای از بلوک‌ها (داده‌ها ) است که به ترتیب زمان‌ به هم مرتبط شده‌اند. به عبارت دیگر، یک دفتر کل توزیع شده است که اطلاعات یا داده‌ها را ذخیره می‌کند.

بلاک چین نوعی دفتر کل است که تمام تراکنش‌ها را ثبت می‌کند و به تراکنش‌های همتا به همتا کمک می‌کند.

تفاوت بیت کوین و بلاک چین

تفاوت بیت کوین و بلاک چین

برای درک تفاوت بین کوین و بلاک چین باید توجه داشته باشید که رابطه بین بیت کوین و بلاک چین، رابطه کاربرد و فناوری است. با این حال، بسیاری از مردم معمولاً بلاک چین را با بیت کوین اشتباه بگیرند. دلیل اصلی چنین سردرگمی این واقعیت است که بیت کوین اولین کاربرد رایج فناوری بلاک چین بود.

تفاوت های  بیت کوین و بلاک چین را به طور خلاصه می‌توان در چند مورد برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *