روش‌های زیادی برای به دست آوردن ارز دیجیتال وجود دارد. ترید و استخراج دو روش محبوب تر هستند. ترید و استخراج مزایا و معایب خود را دارند و بسته به دانش و تخصص شما ممکن است یکی بهتر از دیگری باشد. اگر می‌پرسید فرق ترید با استخراج در چیست یا کدام یک برای شما بهتر است، در این مقاله‌ با بررسی هر دو روش به این سوالات پاسخ داده‌ایم.

دو راه برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد: ترید و استخراج.

در این قسمت فرق ترید با استخراج که باید در حین تصمیم‌گیری در نظر گرفته شود را آورده‌ایم.

بررسی فرق ترید با استخراج از جنبه‌های مختلف

فرق ترید با استخراج

فرق ترید با استخراج از نظر خطرهای موجود

ماینینگ خطرات خود را دارد، با این حال ریسک کمتری نسبت به ترید دارد. به عنوان مثال، زمانی که قیمت ارزهایی که استخراج می‌کنید به شدت کاهش می‌یابد ممکن است هرگز سرمایه خود را بازپرداخت نکنید. اگر هزینه‌های برق بیشتر از ارزش چیزی باشد که استخراج کرده‌اید، می‌توانید ضرر کنید. با این حال، شما همیشه می‌توانید تجهیزات خود را به صورت نقدی بفروشید (اگرچه شاید سودی نداشته باشید)، در حالی که در ترید، اگر کوین های موجود در سبد شما ارزش خود را از دست بدهند، چیزی برای شما باقی نمی‌ماند.

خطر ضرر در ترید متوسط ​​تا زیاد است که می‌تواند منجر به از دست دادن کامل سرمایه شما شود.

زمان مورد نیاز برای استخراج و ترید 

هنگامی که تجهیزات ماینینگ خود را تنظیم کردید، اساساً به صورت خودکار راه‌اندازی می‌شود.

با استخراج GPU شما مجبور هستید گهگاه نرم‌افزار خود را به‌روز کنید در صورت خراب شدن ریگ های خود را مجددا راه‌اندازی کنید، اما این در مقایسه با رصد نمودن مداوم بازار برای ترید کردن چیزی نیست. ماینینگ شکل غیرفعال‌تری از درآمد است، و در حالی که ابزارهایی برای خودکار کردن معاملات وجود دارد، ترید همچنان زمان‌برتر است.

فرق ترید با استخراج و میزان استرس وارده 

با تمام نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال، معامله برای افراد ضعیف نیست، به خصوص زمانی که پول زیادی در میان باشد. در مورد استرس، ماینینگ استرس کمتری را ایجاد می‌کند.

برای ترید کردن به مهارت‌های کنترل عاطفی و مدیریت پول نیاز دارد.

فرق تجهیزات و مهارت‌های فنی موردنیاز 

ترید به تجهیزات و مهارت‌های فنی نیاز ندارد. شروع آن نیز آسان است زیرا به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارید. شما به مقداری سرمایه نیاز دارید، اما می‌توانید با 10 دلار یا کمتر شروع کنید، و پس از کسب مهارت، پول بیشتری سرمایه‌گذاری کنید.

فرق ترید با استخراج از نظر کوین های موجود برای انتخاب

در استخراج، سخت‌افزار شما انتخاب کوین ها را محدود می‌کند. این مورد در مورد ترید صادق نیست. از آنجایی که شما به یک کوین یا الگوریتم خاصی وابسته نیستید، هزاران کوین برای انتخاب وجود دارد. همه کوین ها برابر نیستند، برخی از آنها به دلیل حجم معاملات کم و یا نوسانات قیمت پایین پتانسیل درآمدزایی زیادی ندارند، اما حتی کوین های خوب برای ترید می‌توانند به صدها نفر برسد.

پتانسیل کسب سود در شرایط مشابه

در شرایط مشابه با همان مقدار پول سرمایه‌گذاری شده، با ترید می‌توانید خیلی بیشتر از استخراج درآمد کسب کنید.

تجهیزات استخراج شما در عرض چهار تا شش ماه جواب می‌دهند، اما با ترید می‌توانید پول خود را در کمتر از یک ماه دو برابر کنید. اما، هرگز فراموش نکنید که می‌توانید تمام پول خود را از دست بدهید، بنابراین

ترید را راهی مطمئن برای ثروتمند شدن در نظر نگیرید زیرا اگر به این آسانی و سودآور بود، همه کاری جز ترید کردن در بیست و چهار ساعته روز انجام نمی‌دادند!

اما در استخراج اگرچه سود دریافتی کمتر از ترید است اما سود دریافتی ثابت است.

کدام را انتخاب کنیم ترید یا استخراج؟

فعالان بازار را می‌توان تقریباً به تریدرها و ماینرها تقسیم کرد، که باعث می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاران مجبور باشند بین ترید و استخراج انتخاب کنند. صرف نظر از اینکه چقدر می‌خواهید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، به ناچار با این انتخاب روبرو خواهید شد. با بررسی فرق ترید با استخراج اکنون راحت‌تر انتخاب خواهید کرد.

اگر در زمینه فناوری، سخت‌افزار کامپیوتر و پیکربندی و نگهداری اجزای کامپیوتر دانش کافی دارید، استخراج برای شما گزینه مناسبی است.

اما اگر سروکله زدن با ریگ ها و ASICها مطابق میل شما نیست و با اعداد و ارقام خوب هستید، ترید ارز دیجیتال چیزی است که ممکن است بخواهید امتحان کنید

اگر کاملاً در زمینه ارزهای دیجیتال تازه‌کار هستید، بهتر است با ترید شروع کنید (البته فقط مقادیر کم).

از طرف دیگر، اگر قبلاً تجهیزات ماینینگ دارید، می‌توانید با استخراج شروع کنید. در هر صورت، حتی اگر یک ماینر هستید، به دست آوردن مهارت‌های معاملاتی ضرری نخواهد داشت. به این ترتیب می‌توانید سود خود را به حداکثر برسانید.

اکنون که فرق ترید با استخراج و را می‌دانید، احتمالاً دریافته اید که کدام یک برای شما بهتر است. حتی اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، دلیلی وجود ندارد که هر دو را انجام ندهید. قانونی وجود ندارد که باید فقط یکی از آنها را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه : بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین در سال 2020

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *